Po dobře přijatém Prey z roku 2006 (průměrné hodnocení 79 procent) dostalo studio Human Head zelenou pro vývoj druhého dílu. V něm jsme měli prozkoumat nové aspekty universa a dočkat se otevřeného světa a v něm plnění misí podle svého uvážení. Bohužel byly práce na hře zastaveny pár měsíců po představením. Oficiálně ale vystavila Bethesda stopku tři roky poté. Na zrušené Prey 2 fanoušci vzpomínají a pídí se po každé informaci. Pokud mezi ně patříte, doporučujeme vám si přečíst všechny dostupné články v našem přehledu.
Dnes na ně navážeme. Na internetu se objevila krátká ukázka. V ní hlavní hrdina stojí na střeše, ze které seskočí a rozpoutá se přestřelka. Jak si můžete všimnout, Prey 2 mělo být mnohem akčnější než restart od Arkane Studios (autoři Dishonored), který spatřil světlo světa v loňském květnu ve verzích pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Naše recenze zde.
Hlavní postavou Prey 2 měl být Killiant Samuels, lovec odměn na planetě zvané Exodus, která měla být otevřeným světem z převážně městského prostředí. Objevit se měl i Tommy, protagonista prvního Prey. S ním vývojáři zamýšleli, že bude nedílnou součástí příběhu a událostí na planetě Exodus. Dohrání hry nám mělo zabrat zhruba 15 hodin.
Bohužel z toho nic nebylo a nikdy ani nebude. Vývoj Prey 2 byl od začátku problematický. Podle nepotvrzených zpráv museli tvůrci několikrát začínat od začátku a přepracovat celý koncept, což stálo mnoho času a pochopitelně i financí. Jednoho dne došla vedení Bethesdy trpělivost a vývoj byl definitivně zastaven. Po několika měsících se Prey 2 ujali v Arkane Studios, ale z původního konceptu toho moc nevzali a místo toho představili restart celé značky. Novodobé Prey dopadlo skvěle. V recenzích obdrželo v průměru přes 80 procent, u nás na Zingu krásných 8/10 za pořádně hutnou atmosféru a skvělé prostředí, design nepřátel, kombinaci těch nejlepších prvků a herních mechanik, vedlejší příběhy posádky nebo za unikátní grafický styl, ozvučení a vynikající hudbu.
Alternativní zdroj videa
Seems like a good day to post a short video I was sent from @humanheadgames cancelled Prey 2. Still look forward to the day that I have more to share. #prototypes #prey2 pic.twitter.com/3Fl0lB4puN
— Andrew Borman (@Borman18) March 24, 2018
Hm… těžko říct z minuty záběrů, kde se jen střílí… Mě osobně se PREY od Arcane HODNĚ líbilo a rozhodně jsem netesknil kvůli zrušení dvojky. Pokud by se oficiální dvojka nesla v duchu klasické FPS, tak díky, ale ne… Her s flintou v ruce jsou tuny. Nakonec by to dopadlo na 6 – 7/10. Třeba ale ne, těžko říct.
Prey 2 vypadalo dobře, ale nemyslím si, že by to byla nějak výjimečná hra, spíše předpokládám, že jednotlivé Hunt by se časem opakovaly a bylo by to otravné nejzajímavější mi na Prey 2 přišlo to krásné prostředí
Sakra.. na tu dobu nadčasová záležitost.. škoda no
Prey od Arkane mě nebavil, ale toto bych si jistě zahrál, akčnější hry jsou mi totiž bližší
Kdysi jsem vyděl cinematic trailer a dodnes lituju, že to nevyšlo. Snad to někdy někdo zase otevře, nebo se alespoň inspiruje.
Tohle byla velká škoda
Přesně na tenhle Prey jsem se tehdy tolik těšil. Prey od Arkane jsem zkusil demo, a nijak mě nechytlo.
Demo nechytilo ani mňa,napriek tomu som si to v zlave kúpil a super hra.Tak isto u mňa dopadol aj Duke Nukem forever.Aj keď mnohí nad tou hrou ohrňajú nos tak som sa pri nej neskutočne bavil.V deme ale nie.
u me to samy demo mi hru znechutilo a na plnou jsem se vykvyknul a nehral ani minuntu
Tak nový prey nebyl vůbec špatný, líbil se mi a rád jsem si ho zahrál, daleko lepší by ale bylo tu mít oba dva, než jen jeden z nich
Mě se to, co stvořili v Arkane, dosti líbilo. Ale tohle taky nemuselo být špatné, škoda
Jo tenhle Prey mě lákal daleko více než ten reboot od Arkane škoda no