Mikrotransakce a jejich modernější podoba ve formě lootboxů se objevují ve většině her. Zejména na konci loňského roku jsme se dočkali několik kontroverzí. Mezi ně se řadí zejména Star Wars: Battlefront 2 a Need for Speed: Payback od společnosti Electronic Arts a Middle-earth: Shadow of War. U prvních dvou jmenovaných titulů byla situace po negativních recenzí a komentářů hráčů značně vylepšena. Dnes bylo rozhodnuto, že se „přestavby“ dočká i nejnovější dobrodružství ze světa Pána prstenů.
Studio Monolith za podpory Warner Brosu odstraní ze Shadow of War mikrotransakce, včetně lootboxů. V oficiálním prohlášení se dočteme, že kupování skřetů za reálné peníze podkopávalo srdce hry a systému Nemesis. Jen škoda, že si to vývojáři uvědomili až dnes, když Shadow of War vyšel koncem září minulého roku. Ale lepší pozdě než nikdy. Nemesis systém je totiž srdcem Shadow of War.
„Základní premisou Nemesis systému je schopnost budovat vztahy s vašimi spojenci a nepřáteli v dynamickém otevřeném světě. Nákup skřetů přes Market je ale okamžitý a my jsme si uvědomili, že touto volbou riskujeme srdce naší hry, tedy Nemesis systém. Ten do hry přináší unikátní menší příběhy a konfrontaci s nepřítelem. Když si ale nějaký hráč skřety koupí, tak o tohle přichází. Navíc jen to, že si je můžete koupit, u mnohých snižuje ponoření do světa a nabourává výzvu spočívající v budování vaší armády a pevností,“ píše studio Monolith v prohlášení.
V Shadow of War postupně dojde k odstranění mikrotransakcí a lootboxů. Možnost koupit si in-game zlato a truhly skončí 8. května. hráči budou mít čas si za pořízené zlato koupit věci do 17. července. Poté bude měna odstraněna, stejně tak truhly a Market ve hře.
Pokud čekáte na nějaké novinky, tak i těch se dočkáte. Monolith mají v plánu rozšířit Shadow Wars, kde bráníte pevnosti proti armádě samotného Saurona. Tato část hry bude vylepšena o nové příběhové prvky a mělo by dojít k eliminaci repetetivnosti za pomoci nových herních prvků. V budoucnu máme čekat další aktualizace, včetně upgradu Nemesis systému, nových skinů, vylepšeného gear systému nebo progrese.
Middle-earth: Shadow of War vyšlo na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru koupíte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.
Řekl bych hurá, ale tohle dobře věděli už když to spouštěli, tak ať si teď nehrají na hrdiny…
Zdá sa,že po tej mega kritike ľudí na mikrotransakcie v hrách sa firmy rozhodli ustúpiť a vrátiť sa k nenásilnej forme formou skinov resp. kozmetických uprav.
Alebo len proste nezarobili na tejto hre toľko koľko chceli
Hlavně že hráčské osazenstvo není ještě tak blbé a nepoužívá tyto vyfikundace v každé hře. Aspoň to tvůrcům a hlavně šéfům tam nahoře ukazuje to, že si to mají strčit do prdele.
Mě se líbí jakým způsobem to dělá UBI. Absolutně nenásilná možnost si přikoupit různé kraviny. NIKDE na mě ve hře nic nebliká, nikde mě nic nenutí vytáhnout byť korunu z peněženky. Ať tam bedny klidně mají, pokud se všichni vyhnou tomu, že přímo během hraní na člověka něco někdo vyskakuje (nebo v každém menu). V životě jsem za celou dobu co hraji nic z beden nekupoval. Je mi to úplně jedno
Himl! Zrovna vyšla čeština a budou se dělat velké změny… Doufám, že to češtinu nerozbije…
Že by si začali uvědomovat ,že tudy cesta nevede ?
V této hře by mě ani nenapadlo si kupovat nějaké lootboxy, protože neměli žádnou hodnotu. A nikdy jsem neměl nutkání nic kupovat, protože tam nic nebylo. Hru trápilo spíš to že byla horší verze původní hry a měla strašné ovládání (reakce na stisknutí, input lag) a odstraňovat mikrotranzakcie teď? To je úplně bezpředmětné. Výsledek? Nic na tom nevydělali, tak to teď jako gerojové dají pryč.
… že kupování skřetů za reálné peníze podkopávalo srdce hry a systému Nemesis…
… to, že si je můžete koupit, u mnohých snižuje ponoření do světa a nabourává výzvu spočívající v budování vaší armády a pevností…
tak pred vydanim tvrdi, ze to prece vubec nic ve hre neovlivnuje, po vydani tvrdi, ze to nic neovlivnuje a az kdyz vidi ty zalostny prodeje, konecne si uvedomuji, ze neco podelali? beztak v tom ma prsty warner bros, paraziti…
Pozdě, ale přece