Jakmile vyšlo najevo, že vývoj nedávno oznámeného Shadow of the Tomb Raider vede kanadské studio Eidos Montreal, znovu se začaly množit obavy spojené s budoucností série Deus Ex. Tu v Eidos Montrealu velmi úspěšně resuscitovali s výborným počinem Human Revolution, na nějž navázali s méně úspěšným Mankind Divided. Není to tak dávno, co nás vedení Square Enix ujišťovalo, že Deus Ex žije, dokonce už vznikají plány na pokračování, ale jeho tvůrci dávají přednost jiným projektům. A jak se zdá, situace se od té doby nezměnila.
Server PCGamesN zpovídal Davida Anfossiho, šéfa studia Eidos Montreal, v souvislosti s Shadow of the Tomb Raider, a přirozeně musela přijít řeč i na Deus Ex. Anfossi následně prohlásil, že potvrzuje, že série Deus Ex není mrtvá. I on ale dal jasně najevo, že pokračování příběhu Adama Jensena je v pořadí a v tuto chvíli dostávají přednost jiné projekty.
„Deus Ex je samozřejmě značka studia. Všem nám na té sérii záleží, ale nemůžeme dělat na všem, víte? Takže máme Shadow of the Tomb Raider, máme tu spolupráci s Crystal [Dynamics] na The Avengers a máme ve vývoji třetí hru, takže to je pro nás v tuto chvíli dost.“
Na další Deus Ex si tedy opravdu počkáme a před ním dojde minimálně na Shadow of the Tomb Raider, který vyjde 14. září, a The Avengers, k jejichž odhalení dojde během letošního roku, možná už na černové výstavě E3. Před novým Deus Ex dojde i na další projekt Eidos Montrealu, i když ještě nevíme, o co půjde. Dříve se však spekulovalo o hře na motivy Strážců Galaxie (Guardians of the Galaxy) od Marvelu. Někteří by mohli doufat i v dalšího Thiefa, ale byl to právě David Anfossi, kdo naděje na vývoj dalšího dílu před nějakou dobou smetl ze stolu.
Skutečnost, že před dalším Deus Ex dojde na tři další projekty, je bohužel dost jasným znamením toho, že na hru dojde nejdříve za několik let. Prozatím si tak musíme vystačit s přesvědčením, že se Adam Jensen jednoho dne vrátí. To se následně objevilo i na Twitteru, na němž se tvůrci vyjádřili, že jsou vděční za pokračující podporu fanoušků a že všichni ve studiu Eidos Montreal milují Deus Ex tak jako oni.
Many of you have been wondering about the future of Deus Ex: here's the word from our Head of Studio @DavidAnfossi. We're grateful for your continued support – all of us here at @EidosMontreal love the Deus Ex franchise as much as you do! ? https://t.co/vJEm6ssLtb
— Deus Ex (@DeusEx) May 11, 2018
Nj, na všechno dobré je teď výhledově čekačka. Zatím mám ale seznam menších/odpočinkových her, které plánuji hrát, dostatečně dlouhý – tak do jara příštího roku
(Way Out, Detroit: Become Human, Jurassic World: Evolution, Batman: The Telltale Series 2, The Wolf Among Us 2)
Někdy si říkám, že je zajímavé, jak daleko od sebe dokážou jednotlivé díly vycházet a člověk si ani neuvědomuje, jak dlouhá je doba vývoje a kolik zatím uteče života. Pokud jste hráli Human Revolution, když vám bylo 15, Mankind Divided dost možná ve 20ti.
Tak si říkám, že u nějaké série je dost možné, že ji rozehraju, ale už se nedozvím konec, protože za nějakých 10 let už prostě nebudu hrát hry.
Proto se většina her snaží o takový konec, aby sis nepřipadal, že jsi o něco přišel, když nebudeš hrát další díly. Samozřejmě jsou ale i výjimky, třeba Half-Life. Tam se konec nedozvíš, ani když budeš hry hrát až do smrti.
Uz se nemuzu dockat na dalsi Deus Ex, ktery bude mit lootboxy, zbytecne item DLCcka, ktera se daji pouzit jen jednou, a zkraceny pribeh, aby se to natahlo na dalsi dil.
Deus Ex patri mezi me nejoblibenejsi serie, ale to co udelali u Mankind Divided bylo celkem dost nedustojne a kvuli tomu si to nevydelalo tolik jak ocekavali. At uz za to muze Square Enix nebo Eidos. Doufam, ze se poucili po tomhle „testu“ a neudelaji to znova, protoze budem cekat zbytecne tech par let na nedodelanou hru, aby si zase rekli, ze tomu daji nejaky cas kvuli spatnemu prodeji.
Tak tam je problém, že člověk ani u Shadow of Tomb Raider nyní nevidí, že by se nějak extra poučili. Ta série potřebuje též nějaký posun, neříkám přímo v hratelnosti, ta je špičkově ukradená z Uncharted, ale v tom přístupu ke značce. Opět tu máme nesmyslné DLC, zbytečný season pass, zase ty HUB části a na to, že to převzalo po Crystal nové studio není na hře vlastně vůbec znát. Uvidíme co ukáže pořádný gameplay či jiný trailer, ale minimálně nyní to působí – jako, že revoluce se nekoná a přesto dvojka TR je již 3 roky stará, takže se poučit mohli. Otázkou tedy je, kolik času vlastně EIDOS či Square Enix potřebuje, aby pochopil – že takhle se velké výdělečné hry prostě nedělají.
to je dobre. nerad bych aby se z deus exu stala kazdorocni zdimacka penez.
Série vychází pravidelně v krátkých rozestupech – ždímání, vykrádání, dojení!!!
Série si dá chvilku pauzu – je to mrtvý, je to mrtvý, proč jste nám to vzali!
Chce to novú postavu a nový príbeh. Jensen nie je postava, na ktorej by tá séria stála či padala.
s jc dentonem jsem se mnohem vic szil. mozna tim ze byl obranej o emoce tak jsem si je do nej moh sam vkladat a nebyly mi postavou vnucovany. krom toho jc denton byl mnohem drsnejsi. jensen a jeho nagelovanej uces/vousy jsou k smichu. a uschlej hlas mi uz taky docela vadi. zni to strojene. jc denton ackoli bez emoci znel prirozene.
Ja som dúfal, že nebude už ani v Mankind Divided. V predchádzajúcom diely som si zvolil koniec, kde neprežil. A dabing je silený, nie je to prirodzený hlas toho dabéra. Moc mi teda nesedí.
Vidim, ze si asi nehral Deus Ex Invisible War, kde v podstate udelali to stejne, vzali vsechny konce a zmixovali to dohromady.
Vubec nevim o cem mluvis, ale TO JE v podstate prirozeny hlas Eliase Toufexise.
Nie je. Nerozpráva prirodzene ako Michael Ironside pri svojom dabingu, ale snaží sa znieť chrapľavejšie, ako to robil napríklad David Hayter.
Tak si dá Deus Ex holt pauzu, to mu vůbec neuškodí, naopak! Eidos nyní dokončí Shadow, kde Square Enix zjistí, jak moc trilogie Tomb Raider táhne. Následně všechny lidi z Shadow přesune na pomalu rozjíždějící třetí projekt (Strážci by mohli být v herním prostředí hodně hustý). A začnou vznikat příští rok plány na novou hru – otázkou bude, zda-li Square Enix první bude chtít aby Crystal nebo Eidos začal pracovat na 1. dílu nové trilogie dospělé Lary, nebo spíše na pokračování Deus Exu.
Takže třetí Deus až na next-gen.