Společnost Codemasters dnes odpoledne oznámila F1 2018, další díl licencovaných závodů monopostů Formule 1. Letošní díl vyjde 24. srpna na PC (fyzicky i přes Steam), PlayStation 4 a Xbox One.
Moc informací ale nevíme. Šéf vývoje Paul Jeal v tiskové zprávě akorát prozradil, že rozšířili režim kariéry, aby se hráči ještě hlouběji ponořili do světa F1. Zároveň budou přidány další historické/klasické monoposty a celkově vývojáři naslouchají komunitě.
„Byli jsme potěšeni reakcemi na vysoce oblíbenou hru F1 2017 a jsme nesmírně nadšeni, že můžeme na úspěchu stavět u F1 2018. Během posledních několika let jsme se snažili pochopil, co je pro naší fanouškovskou základnu nejdůležitější. Nemůžeme se dočkat, až odhalíme první podrobnosti. Jsme si jisti, že fanoušci budou F1 2018 milovat. Máme spoustu vylepšení,“ dodal Paul Jeal.
V F1 2018 samozřejmě očekávejte všechny okruhy, na kterých se letos závodí, všechny jezdce a týmy.
Prý se chystá návrat nějakého prvku, který ve starších hrách byl. Vsadím boty na tiskovky. A chození po paddocku by bylo parádní. Třeba v Monaku <3
Tohle je přesně ten typ hry, kde vydávat každej rok prakticky to samý a měnit to jen podle současný sezóny, je prachsprostý ždímání zákazníků. Kdyby radši postavili nějakej základ hry a do toho každej rok přidávali novou sezónu jako DLC za nižší cenu, udělali by líp. Nadávalo se na to, že každej rok vycházel novej Assassins Creed apod., přitom u týhle hry a obecně u všech her tohohle typu se toho mění jen zlomek oproti třeba AC a všichni tady v komentářích vždycky slintaj blahem.
Nikdo nikoho nenutí to kupovat. Sportovní hry prostě vycházejí periodicky. Takhle nadávat můžeš i na FIFA, NHL, Madden, NBA.
Píšu někde, že mě někdo nutí? Taky tam píšu, že to platí i pro ostatní hry tohohle typu.
Tak v těch sportech se dá alespoň něco pořádně změnit, tady už to budou jen kosmetické p*čoviny.
Zrovna F1 je každým rokem jiné. Ať už po stránce hratelnosti a samotné hry, tak i díky tomu, že v reálné F1 se to také často mění (pravidla, pneu, vozy apod.). Narozdíl od her jako FIFA a NHL to každoroční vydávání F1 má větší smysl. Porovnej si například kariéru v 2016 a 2017. Celkem velký rozdíl. Nemůžeš tu jen tak plácat, že je to každoročně stejný, když nemáš o té sérii přehled.
Nemluvě o tratích. Paul Ricard okruh bude úplně nový.
Uf, no práve trate pribúdajú veľmi pomaly. Minule som to rátal, tuším 4 trate za 5 rokov. Plus treba rátať, že o niektoré (napr. Malajzia) aj hra prichádza. Ja veľký posun vidím v takej blbosti, ako posuvník obtiažnosti na úrovni 110 bodov. V F1 2016 boli tie rozdiely skokové. Na Hard som vyhrával s prstom v nose, na Expert som bol zaraz v strede poľa.
Ten nový posuvník obtížnosti je naprostá dokonalost. V předchozím ročníku jsem měl též problém, že jsem byl někde mezi dvěma obtížnostma a bohužel jedno bylo lehké a druhé těžké. Teď jsem si přesně našel to svoje číslo v těch 110 úrovní a hraje se to, jak kdyby to bylo ušité přímo na mě
Nicméně přibývající tratě nejsou úplně v moci Codemasters. Tam to jednoduše závisí na stavu v aktuální sezóně. Je to o licenci. Nemůžou tam nechat například Malaisii nebo Hockenheimring, když už není součástí seriálu F1
Malajsie ven, Hockenheimring ahoj. Ten posuvník je super, souhlas. Jezdím s McLaren Hondou, na úrovni 95 a jsem 5. v PK v první sezóně, mám dvě bedny a jedno vítězství v Rakousku díky rychlé změně na Inters, ale to byla chyba AI, že přezouvali relativně pozdě Ještě to chce trochu potunit. Letos zkusím těžší nastavení. Škoda, že kvůli kariéře jsem dost zanedbával online složku.
Bohužel mě trochu trápí ten R&D strom. Ten obří rozrostlý strom na bžilion R&D bodů mě deptá. Raději bych viděl dva stromy. Jeden pro dlouhodobý horizont a jeden pro konrétní sezónu. Udělat menší strom na míru pro tým, co je reálný cíl, který lze dosáhnout. Např. aby McLaren se víc soustředil na efektivitu spalování a spolehlivost MGU-H, než Mercedes, který by se měl spíš soustředit na chassis a jeho tyre management. Dneska se nedá vyhrávat z roku na rok. Většinou jsou to čtyřletky, pětiletky. Restrukturalizace, nábor nových zaměstnanců a pomalu se začíná stavět a postupovat polem. To třeba teď dělá tovární stáj Renault po koupi týmu „Lotus“, který zůstal poloprázdný a ve velkých dluzích. Mercedesu to taky trvalo čtyři roky.
Konečne nejaké správy o 2018. Rád by som videl vypínateľné Halo a aj voľiteľnú možnosť zrušiť vyhazov z tímu. Super by bola aj možnosť vytvoriť si svoj vlastný tím.
Vše, co píšeš, by bylo v rozporu s licencí. To by neprošlo. S Halo se budeme muset smířit a s vlastním týmem se obejít. Pak by totiž musel být jeden oficiální odstraněn
Je to na pováženie. Halo v hre bude, ale mohlo by sa dať vypnúť (niektorí si myslia, že bude transparentné). V hre nemá zmysel, tam nikomu neodlietavajú skrutky z áut. Navyše výrazne zasahuje do výhľadu z kokpitu, aj z „TV“ kamery. Liberty Media ide o dobrú propagáciu na každom fronte a Codemasters by ich mohli presvedčiť, že Halo je pre hráčov obrovský problém.
V tom máš pravdu, ale na druhou stranu se Codies snaží, aby vše odpovídalo realitě. Bez Halo to tedy nebude ono Já jsem taky odpůrce Halo, nelíbí se mi to, zdá se mi to zbytečné.
Mně halo nevadí. Zvykl jsem si na něj a líbí se mi AR grafika během vysílání. Doufám, že tam bude i znělka od Briana Tylera. Nejdřív se mi nelíbila, ale teď se mi líbí moc.
F1 hry mají nedostatky jinde. Pojmenování pilota chybí. Třeba NHL (asi i FIFA) má nickname, přednastavená jména, to bych bral. Když vyjmenovávají grid, tak najednou uslyšíš místo jména pilota jméno týmu. Crofty a Davidson by mohli namluvit několik frází navíc.
Líbilo by se mi dělat kariéru provázanou s předchozími díly. Když bych měl rozehranou kariéru z F1 2017, abych na konci sezóny mohl pokračovat, ale už ve hře F1 2018.
Nelíbí se mi ovládání výkonu motoru. Týmy mají krátkodobé overtake button. Codies by měli takové udělat taky. Máme sice fuel mixy, ale to není ten boost ze strany ERS / MGU. V kvaldě máme max fuel mix, ale nechápu, proč ho nemáme i v tréninku.
A bohužel, aby hra splnila PEGI3, tak Williams nemá červený Martini pruh, takže se celou sezónu jezdí verzí jak z Abu Zabí a Bahrajnu. Ale příští rok stejně Martini u Williamsu končí.
Jasná koupě, víc McLarenů, víc Williamsů a Ferrari. Určitě zlepší taky eSports platformu.