Po včerejším oznámení přichází Bethesda se slibovaným gameplay trailerem RAGE 2. Postapokalyptická střílečka zasazená do otevřeného světa, na které pracují Avalanche Studios (Mad Max, Just Cause) ve spolupráci s id Software (Doom, Quake, Wolfenstein 3D), je nám prezentována ve dvouminutovém traileru. Ten nabízí sestřih záběrů z hraní, které dokazují, že RAGE 2 bude pořádně šílenou akcí a bojem o život.
V RAGE 2 se dostaneme do dystopického světa bez základů společnosti, práva a pořádku. Můžeme jít kamkoliv, zastřelit cokoliv a odpálit cokoliv. Vše se odehrává v roce 2185. Hrát budeme za Walkera, posledního strážce (Rangera) pustiny zvané Vineland, který se musí popasovat s nehostinným světem, do něhož se narodil. V roli Walkera musíte využívat širokou nabídku zbraní, vozidel a zvláštních schopností, abyste zničili technologicky pokročilou frakci Authority, kterou můžete znát už z prvního dílu.
V RAGE 2 se mísí pojetí stříleček z pohledu první osoby charakteristické pro id Software s otevřeným světem, který umí švédské studio Avalanche. Kromě zbraní budeme bojovat i s vozidly a navštívíme bažiny či džungle, v nichž se to jen hemží nepřáteli, stejně jako pustiny, kde mají hlavní slovo vozidla. Nečekejte příliš přátelských tváří. Svět RAGE koneckonců před desítkami let zastihla katastrofa v podobě pádu asteroidu, který z většiny planety Země učinil nelítostnou divočinu, v níž válčí různé frakce o cenné zdroje.
Před hlaveň vaší zbraně, případně pod kola vašeho vozidla, se dostanou příslušníci gangů, mutanti i stoupenci frakce Authority, kterou vede nelítostný generál Cross, jenž se nezastaví před ničím. Authority má totiž za cíl uštvat těch několik zbývajících, drsným světem nepošpiněných přeživších z Arch. V nich byli vybraní lidé ukryti před katastrofou, a to hluboko pod zemí, přičemž v prvním díle jsme hráli právě za jednoho z přeživších, který na často kritizovaném a odbytém konci hry dokázal vyzvednout ostatní Archy ze zemských hlubin. Členové Authority totiž v minulosti zařídili, aby Archy zůstaly pod zemí, což jim výrazně pomohlo v ustavení nadvlády nad světem a nového řádu.
Ale zpět ke druhému dílu. V něm vás mimo jiné čeká možnost upravovat zbraně a další hračky. A protože v žilách Walkera a ostatních Rangerů koluje krev přeživších z Arch, může využívat speciální schopnosti zvané Nanotrite. Krev ale zároveň může za to, že se z Rangerů staly terče pro Authority, a Walker je momentálně jediný z nich, který zůstal naživu.
Jaké schopnosti budete moci při hraní využívat? Z nepřátel lze kupříkladu udělat kaši tím, že na ně prudce dopadnete shora. Případně jim lze zařídit letecký den díky smrtícímu energetickému pulzu. Schopnosti je dokonce možné využít v souvislosti se zbraněmi, z nichž s pomocí speciálního skillu Overdrive vymáčknete víc než jejich obvyklé maximum. Když zvládnete schopnosti řetězit, učiníte z Walkera nástroj zkázy, který rychle naplní Overdrive ukazatel. Následně udílíte se zbraněmi větší poškození, získáváte nové vlastnosti, z nepřátel padne lepší vybavení a navíc dojde k obnově zdraví.
RAGE 2 vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One na jaře roku 2019. Další podrobnosti odkryje Bethesda za necelý měsíc na výstavě E3 v Los Angeles. Hru předobjednáte na Xzone.cz.
Text novinky byl výrazně rozšířen o všechny momentálně dostupné podrobnosti, původní verze vyšla v 16:04.
Jako pokud ta grafika zůstane taková je to dělo a i zběsilosti kolem prostě perfektní.
Mad Max 2 z pohledu prvni osoby.
Celkem pekny MadMax2 jednicka nebyla spatna
Me na tom desne odpuzuje ten punk rockovej vzhled, uz vidim jak po jaderne valce by si vsichni udelali fialovej mohawk.Ale musi se nechat ze z post apo hrama se celkem roztrhl pytel.
Tak tohle bude nářez! První RAGE mě minul, ale tohle určitě NE!
Příběhový pozadí zní zajímavě, je to správně šílené a věřím že kombinace těchto dvou studií – Avalanche (open world/jízda) a id (gunplay) nebude mít konkurence.
Jsem na projekt zvědavý, trailer nevypadá vůbec špatně. V otevřeném světě spatřuji inspiraci u Horizonu, a hratelnostně to vypadá na Doomovku s občasnou akcí v auťáku. Takže paráda, jediné, z čeho mám strach, je aby ve světě nebyla po čase nuda (z hlediska herní náplně).
Nic moc. Mě připadne jako by se prezentací inspirovaly u Ubisoftu z Watch Dogs 2.
Jinak je z toho zase smrdět hra dělaná pro Gamepad Masters.
Na PC hraju od ’90 let a používám gamepad. Jsem Gamepad Masters?
Pan Lolendo je ten typ, co by se i u Project Cars kroutil nad klávesnicí, jen aby na gamepad nemusel sáhnout. Protože on je přece samozvaný „PC master race“.
PC Master Race používá správnou periferii ke správné hře. Tedy nad tvé zmíněné hře Project Cars kroutím volantem.
Na gamepadu zase hraji Mortal Combat. Apod.
Co je na tom těžkého pochopit že gamepad není středem vesmíru? Stejně jako klavesníce s myší není středem vesmíru.
Tím že dnešní vývojáři všechny typy her nativně uzpůsobují na jednu jedinou periferii, tak tím mrvý žánry a gameplay her.
ano jsi. Ale na tom není v zásadě nic špatného. Jsi prostě casual player co ti to vyhovuje. Nebo lidi mají karpály a na myši prostě hrát nemohou. Či jiné důvody.
Jenže jelikož Gamepeďáků je moc a jsou hlavní chechtákovou (peněžní) silou, tak hry jsou dělané předněji pro vás.
Vůbec si nedokážeš představit jaké markantní rozdíly nastanou když hru uzpůsobuješ na určitou periférii či platformu.
Moooc hezke me si rozhodne ziskali
Teda trailer mně moc nenadchnul, ale ten gameplay vypadá supr…
Vypadá to dobře, pokdu se poučí z problémů u prvního dílu, tak si to rád zahraju.
vklidecku.. ted uz jen borderlands3
Musím se smát, když jsem dokoukal gameplay trailer, tak potom přepnu na domovskou stránku a tam na mě kouká seznamovskej pejsek s růžovým čírem
No já mám hodně rád akční hry, které jsou šílené, akční, vtipné a neberou se vážně typu Bulletstorm či Serious Sam.
Trailer vypadá, že Rage 2 všechny vlastnosti splňuje.První díl byl dost dobrý.Asi si ho znova zahraju.
Sakra, nějak se mi zdá, že je poslední dobou nějak přeopenworldováno…. Ne že by to vypadalo zle, ale abych pravdu řekl, pro mě nemastný, neslaný… A to jsem velkém fanda prvního dílu i otevřených světů…Původní RAGE se mi snad svým pojetím post-apo světa líbil víc, i když to byl „koridor“ …. No uvidíme, jen aby to nebyl po čase klasický stereotyp….
Mám to dost podobně, koukám na to už popáté a jen tiše doufám, aby to mělo stejnou atmosféru jako první díl…
Tu tam právě vůbec necítím…. A to jsem na to koukal 4x…je to takový mišmaš všeho a dost se obávám, aby to jako celek dávalo vůbec smysl…
Aby to dávalo smysl je to poslední, o co jim jde.
Nemyslím trailer, myslím po gameplayové stránce.
Bethesda/Avalanche/ID jsou DOST velký studia na to, aby to nemohlo být nic jinýho, než pecka. Ale jen pro ty (z traileru), co chtějí šílenou a dynamickou akci…
tak tohle bude neskutečný nářez takovej postapokalyptický mix Dooma a Wolfa