Druhý díl série S.T.A.L.K.E.R. (dále jen Stalker, protože to tečkování je větší peklo než slýchat celý den cheeki breeki) to měl vždy těžké. Vývoj plnohodnotného pokračování byl formálně oznámen v roce 2010 po vydání původní hry s podtitulem Shadow of Chernobyl a dvou samostatných expanzí Clear Sky a Call of Pripyat. V následujících letech došlo střídavě na nové informace a zkazky o zastavení a zrušení vývoje, které se naplnily v roce 2012 uzavřením ukrajinského studia GSC GameWorld, jež pracovalo jak na Stalkerovi 2, tak na předešlých dílech. Za zavření studia mohly podle všeho osobní důvody zakladatele Sergeje Grygorovyče.
V roce 2014 však bylo studio GSC GameWorld opět přivedeno k životu a jeho prvním titulem byla strategie Cossacks 3. Mnozí doufali, že se resuscitovaný tvůrčí celek dříve či později vrátí k sérii Stalker, a nyní se z tužeb stává skutečenost. Samotáři a příslušníci Svobody a Povinnosti spojte se, Stalker 2 je znovu ve vývoji. Tato skutečnost byla oznámena prostřednictvím oficiálního webu GSC a facebookové stránky studia. Oba zdroje odkazují na nově spuštěný web Stalkera 2.
K vydání však dojde až v roce 2021. V tuto chvíli bohužel nejsou k dispozici žádné další detaily nebo podrobnosti o platformách, na něž má Stalker 2 dorazit. Myslím ale, že minimálně PC je jistota (na konzolích se žádný z předešlých titulů ze série neobjevil). Možná se o projektu dozvíme více informací na letošní výstavě E3 nebo na srpnovém Gamescomu, ale s ohledem na dost vzdálené datum vydání bych v něco takového raději nedoufal. V první řadě bychom měli doufat, že tentokrát se té hry opravdu dočkáme.
Závěrem je třeba podotknout, že současné studio GSC GameWorld nemá stejné složení jako za zlatých časů rozkvětu série. Značná část klíčových zaměstnanců po uzavření GSC založila studio Vostok Games, které chtělo zachovat ducha Stalkera 2 v multiplayerové free-to-play střílečce Survarium. Ta však moc velkou díru do světa nedělá, přičemž nyní se Vostok snaží ukousnout si trochu z toho Battle Royale koláče prostřednictvím připravovaného titulu Fear the Wolves. Někteří bývalí tvůrci Stalkera se rovněž kdysi uhnízdili ve studiu 4A Games, které vytvořilo úspěšnou sérii Metro na motivy díla Dmitrije Glukhovského a nyní chystá velmi očekávané Metro Exodus. Třeba bude ale nová krev v GSC ku prospěchu.
Pánové koupím PC hru – S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat s obalem cz první vydání. Díky.
Hehe sry ale nevěřím.
Tak snad bude vše tentokrát dovedeno do zdárného konce.
hmm tak asi uplně nechapu ten koncept jak vkládat obrázky do komentářů
V případě imgur je nutné vložit embed, obrázek se jinak nenačte. Upravil jsem ti tedy tvůj komentář.
S.T.A.L.K.E.R. mě bavil víc než Metro. Má mnohem lepší atmosféru… prostě všechno Čili sbírám čelist ze země a nezbývá než držet palce a doufat, že to do zdárného konce dotáhnou.
Jsou tu 3 enginy, na kterých by hra pravděpodobně měla jet. Unreal Engine 4 což bych sám o sobě bral, updatovaný Xray 2 a nebo 4A engine, ale jestli Sergei pracuje pro EPIC tak budu hádat jen jednou
Přiznám se, že mi tahle série nikdy nepřirostla k srdci. Ale pokud vydají nový moderní díl na novém enginu, nejlépe i pro konzole a bude to spíše ve formě série METRO, určitě rád vyzkouším.
Mozna je to spravne ze ti neprirostla k srdci. Ja ji naopak miluju a modlim se aby to bylo co nejmin konzolovy a podobny metru. Kdyby bylo na mne tak se uplne spokojim s tim kdyz to bude stejny jak starej stalker akorat v modernim audiovizualnim provedeni a bez loadingu mezi lokacema.
původně to mělo výjit na PC a PS3 a Xbox 360 a pak jen na Xbox 360 a PC jako Stalker je dobrý az na Shadow of Chernobyl ten byl nejhorši kdyz Stalker tak Call of Prypiat
Clear Sky se obecně považuje za nejslabší díl.
Však to je správně. STALKER je čistá PC hra definované prvky vyloženě pro klávesnici a myš. Nikoliv pro gamepad.
Např. s některými zbraněmi bys netrefil na gamepadu při 30 FPS ani vrata od stodoly. A to je správně. STALKER není FarCry a snad nikdy ani nebude.