Od úterního odpoledne hrajeme v redakci očekávaný PlayStation 4 thriller Detroit: Become Human, který vyjde 25. května s českými titulky. Recenzi dostal na starost Jakub Němec a svůj názor na hru vám bude moci sdělit 24. května ve 14:00. Do té doby je stanoveno embargo.
Na Detroit: Become Human se těší spousta hráčů. Ti, kteří hráli předešlé tituly francouzského studia Quantuc Dream (Fahrenheit, Heavy Rain a Beyond: Two Souls) vědí do čeho jdou. I je ale jistě budou zajímat nějaké detaily. Detaily, které mohou rozhodnout o tom, zda si hru koupí nebo počkají na nějakou tu slevu. Nejen z toho důvodu vám dáváme možnost se zeptat na různé otázky, které vás v rámci Detroit: Become Human zajímají. Na vybrané otázky odpovíme přímo v recenzi, na zbývající v novince.
Detroit: Become Human předobjednáte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.
– Je neomezený čas si přečíst odpovědi, nebo je tam nějaký limit?
– Jsou některé odpovědi časově omezené, jako byly např. ty v Zaklínači 3?
– V jednom z rozhovorů s tvůrci padlo, že jdou volby změnit (to dělat nechci), jak to ale funguje? – Volný pohyb po světě nebo se mačkají jen čudlíky? (Nemám od nich žádnou hru – ptám se)
– Je hudba celou dobu tak super, jako je v trailerech?
Díky!
Otázky 1 & 2: dle dema je limit na odpověď kraťoučký (sotva stihneš přečíst možnosti), a protože tak fungují všechny hry od Cage, tak je toto předpokládám v celé hře stejné
3: neudělat nic je zpravidla regulérní možnost, jak vyřešit nějakou situaci (resp. nechat ji, ať se vyřeší sama). I v demu ale byly momenty, kdy tě hra dotlačí k určitému kroku
4: jde o ryze lineární hru, pohybuješ se zřejmě v relativně úzkých mantinelech, ale ne, pohyb nespočívá v QTE, k pohybu slouží klasicky levá páčka na gamepadu a pravá k ovládání kamery. QTE se naopak týká všech kontextových akcí a akčních pasáží.
5: hry od Quantic Dreams se vyznačují kvalitně zorchestrovanou symfonickou hudbou, hudba z trailerů ale většinou bývá od jiných autorů než je samotný soundtrack
Ještě mě napadá, že jsi třetí otázku možná myslel jinak- po dokončení každé scény se ti zobrazí diagram s cestou, kterou jsi prošel, i s ještě neprojitými/uzamčenými cestami. Z menu pak máš možnost jednotlivé již dohrané scény odehrát znovu, buď s uložením výsledku (a pokračováním příběhu v této podobě), nebo bez uložení postupu, jen abys viděl ostatní varianty dané scény. Po každém (jiném) dohrání se ti v diagramu na konci zobrazí nově projité/otevřené možnosti a procenta, kolik jsi toho ze scény viděl.
Je možné hru získat zcela zdarma?
Určitě bude. K nějakýmu bundlu s konzolí.
Jak je to s akčníma pasážema? Je jich tam hodně? Nebo jsou spíše vyjímečné a ve hře jde více o pomalejší průzkum okolí? A jsou ty akční pasáže zábavné? Nebo QTE a šipičky ve stylu Telltale? Díky
Je to spíš jako Heavy rain ( beru že hrajeme za více postav) hra totiž byla o dost lepší než Beyond podle mě.
Herní doba.
na jakou obtížnost se hra recenzovala a na jakou ji doporučujete hrát? Jak se vyšší obtížnost podepisuje na hraní? (pokud jde jen o kratší limity v QTE je to dost o ničem)
Herní doba… herní doba…. herní doba.
– obsahuje příběh Cageovy oblíbené prvky mystiky, nebo stojí nohama pevně na zemi (Beyond vs. Heavy Rain)?
– je ve hře nějaká sekce/minihra, která se špatně ovládá (např. jako „duch“ v Beyond, nebo vlastně jakákoli předchozí hra od Cage)?- v demu jsem s ovládáním byl spokojený
– jak moc jsou ne/rozvětvené jednotlivé scény oproti úvodní scéně z dema (6 konců, fakticky 3 odlišné) a jak moc se liší lokace svou velikostí (v Beyond indiánská rezervace vs. dětský pokoj)?
– dává příběh po konci smysl, nebo je to samoúčelná emoční houpačka jako Beyond, kde ale spousta věcí k dovysvětlení schází?
– jsou všechny tři charaktery sympatické, nebo jen Kara?
– není vyšetřovací/skenovací minihra někdy matoucí (tak jako občas ARI)?
– je ve hře „šťastný“ konec a je těžké se k němu dohrát (resp. je-li ve hře zdánlivě nepodstatné rozhodnutí, které může domrvit konec, aniž bych přišel na to, že zrovna v něm vězí problém)?
– jak dlouhá je cca hrací doba (normální obtížnost, s tím, že člověk projde vždy jen jeden konec)?
– jaká je nejvíce/nejméně oblíbená hra od Cage toho, kdo mi případně odpoví?
Díky za odpovědi.
jak si hra poradí s umírajícíma postavama? Hned v demu mohl umřít Connor, znamená to, že v dalších misích nebude, ale mise se nějak odehrají? Budou ty mise, kde měl být, úplně chybět? Nebo snad budeme hrát za jinýho „Connora“, protože je to jen policejní android, kterých jsou stovky?
tohle je celkem spoiler jak prase… jestli teda odpoví.
Myslím, že lze odpovědět i bez spoilerů. V Heavy Rain to bylo tak. že když nějaká postava umřela, její samostatné mise se přeskočily, a mise, které mělo několik postav společných, se odehrály bez těch již mrtvých.