Začátkem tohoto týdne jsme se dozvěděli, že nadcházející akční RPG hra Vampyr bude obsahovat pouze jedno uložení. To znamená, že pokud uděláte chybu, nelze se vrátit zpět. Tuto volbu se snažili vývojáři z Dontnod vysvětlit, protože odezvy hráčů byly spíše negativní než pozitivní.
„Hráči budou mít pouze tři ukládací sloty pro tři samostatné kampaně. Všechna rozhodnutí jsou trvalá, takže budete muset pečlivě přemýšlet o svých možnostech, protože nic nevrátíte zpátky,“ říká mluvčí společnosti Dontnod.
Pro ty, kteří se obávají poškození ukládacích slotů, tým z Dontnod slíbil, že má záložní systémy, aby se tomuto problému vyhnuli. Důležitá je hráčská spokojenost a rozhodnutí, které jim změní chod hry samotné. Volby budou mít velký dopad na příběh, takže přemýšlejte a rozhodujte moudře.
Zároveň vydavatel Focus Home Interactive pomocí tweetu oznámil, že vývoj hry Vampyr je dokončen. Na titul s upíří tématikou se můžeme těšit 5. června ve verzích pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte v našich obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.
Vampyr has gone Gold!
Next stop, June 5th. pic.twitter.com/udD7biNctn
— Vampyr Game (@VampyrGame) May 18, 2018
Pokud není žádná možnost návratu, doufám, že reakční doba na rozhodnutí nebude omezená. Nerad bych si zmrvil celou hru tím, že nestihnu přečíst možnosti nebo v rychlosti zmáčknu špatné tlačítko (popř. vůbec žádné zmáčknout nestihnu).
Hrál jsem demo Detroitu a doba na reakci je někdy velmi (až příliš) krátká, tam se ale zase jde vrátit, taky je to skoro dá se říct mechanika hry. Nemožnosti vrátit rozhodnutí se nebráním, musím na něj mít ale čas, snad na to tedy autoři myslí.
Pro tento typ hry se to asi hodí, ale na druhou stranu je dobré nabízet možnost volby (např. easy mode více uložení, hard mode jedno uložení) a dát hráčům šanci na zpětný krok třeba při ukliknutí, nebo špatného pochopení rozhodnutí.
No a o jaké rozhodnutí se bude třeba jednat?
To už si musíme počkat buď na hru nebo gameplay záběry
pro tento typ hry se mi tato volba velmi líbí. Rozhodně to přidá na napětí, na tom kdy si hráč 2x rozmyslí jak bude ve hře pokračovat. Nicméně bojím se že to bude zábavné pouze na prvních pár playthrough ale později může dost omrze. A další negativní věc je samozřejmě ta možnost corruptlých savů u kterých se nebudu divit že ta zálohovací služba nebude fungovat uplně na 100%
Hra o rozhodnutiach a bez češtiny.Takže ja ako neagličtinár,ktorý sa ju v škole neučil lebo sme mali ruštinu/to pre tých čo neustále píšu aké je jednoduché sa ju naučiť/ som dal tiež rozhodnutie:Nekúpiť.
Můj táta na tom byl stejně, ale místo frfňání si našel učitele angličtiny a sám jsem překvapený, jak dobře mu to jde. Jde začít kdykoliv. Hru si klidně nekupuj, ale problém není na straně vývojářů a vydavatelů.
Tak to budou lidi ojebávat jinak / např zálohováním souborů na disku nebo nějakým modem. Stejně tam přidají dřív nebo později normální sejvy, protože budou hráči remcat. Je to kravina. Stačilo sejvy omezit na hard. Začínám mít pocit, že tato hra bude průser.
Já to určitě vítám. Na druhou stranu, musí fakt zajistit, aby se hráč rozhodl tak jak chce a nebylo tam moc prostoru pro udělání chyby… co když se totiž náhodou překliknu při rozhodování uprostřed kampaně ?
Musíš dávat pozor na své překliknutí
Takové rozhodnutí téměř vždy rozdělí na hráče na 2 strany – vadí a nevadí. Je jasný, že to udělali proto aby jste si každé rozhodnutí „odnesli“ hezky až na konec hry. Tohle je ten hlavní tahoun – rozhodování a jeho dopady. Ale ne každý to má prostě rád a chce dojít přesně ke konkrétnímu endingu. Takže ideální by bylo přidat do hry herní mód s více save sloty a pak pouze s jedním.
Možná by to bylo trochu jako přidat nastavení obtížnosti do Dark Souls.
Jsem názoru, že pokud to má zajistit specifický zážitek ze hry, který autor pro hráče zamýšlí, mělo by to zůstat bez možnosti výběru.
Na jednu stranu máš pravdu, autor by si to měl dělat podle sebe a nenechat se zvyklat od ostatních, ale na druhou stranu se může připravit o hráče. Ale zcela upřímně, zas tak velký problém mi to nepřijde. Já osobně to taky vítám.
Osobně si myslím, že ten mod na více slotů přibude do hry později, jak tomu bylo třeba KCD.
tak ono nejde moc o sloty tenhle styl 3 pozic me pripomina klasicky webovy hry kde to funguje stejne mas tri sloty kazdej nezavislej a jedes start cil, podobne funguje spousta her akorat u vetsiny tam neni adventurovej rozhodovaci prvek takze neni potreba vice slotu