Ve středu jsme vás prostřednictvím našich jednohubek informovali o tom, že studio Bohemia Interactive, v němž vzniká Arma, DayZ nebo Ylands, láká na něco nového. Tehdy bylo zjevné, že projekt bude odhalen 11. června v rámci programu Inside Xbox a že by mělo jít o něco s postapokalyptickou tématikou. S ohledem na starší inzeráty a nálezy v portfoliu jednoho ze zaměstnanců studia se pak dalo očekávat, že hru pohání engine Unreal 4 a že projekt připravuje brněnská pobočka Bohemia Interactive, v níž naposledy vznikl projekt Argo, původně experimentální multiplayerová totální konverze Army 3.
V průběhu včerejšího dne se objevily nejen další náznaky vedoucí k odhalení projektu, ale i další informace. Studio si zaregistrovalo doménu vigorgame.com, která v tuto chvíli odkazuje pouze na parkovací stránku registrátora domény, ale je možné, že díky ní máme k dispozici název projektu, tedy Vigor. O zveřejnění aktuálně nejdůležitějších informací se však postaral Petr Kolář z Bohemia Interactive. Na Twitteru potvrdil, že hra využívá Unreal 4, a zároveň prozradil něco, co se s ohledem na minulost Bohemia Interactive může zdát šokující: Ať jde o cokoliv, jedná se o exkluzivitu pro Xbox One.
Hra by v takovém případě pravděpodobně podporovala program Play Anywhere, takže si snad najde cestu minimálně na Windows 10 a jeho Windows Store. Od studia, které vždy vydávalo hlavně PC hry, které v posledních letech vyšly jen na Steamu (případně v online obchodě Bohemia Interactive), je to ale přeci jen zatraceně nečekaný a z pohledu mnoha fanoušků nejspíš i dost nepochopitelný krok.
Osobně očekávám, že jestli projekt bude vypadat zajímavě a ukáže se, že opravdu vyjde jen v rámci ekosystému Xboxu a Windows 10, okamžitě se vyrojí četné prosby o vydání na Steamu. Nebýt programu Play Anywhere, na Windows Store by absolutní většina titulů ihned zapadla, už kvůli četným nekvalitám tohoto obchodu a velmi omezeným možnostem, které máte při zacházení se soubory vámi zakoupených titulů. Něco takového by mohlo být klíčové s ohledem na to, že projekty Bohemia Interactive se snad s výjimkou Carrier Command vždy rovnaly bohatým možnostem moddingu. A Windows Store je s pořádným moddingem zcela neslučitelný.
Dosud jedinými projekty Bohemia Interactive, které vyšly na standardní konzole, jsou Carrier Command: Gaea Mission a Operace Flashpoint: Elite, port původní Operace Flashpoint (dnes vydávané pod názvem Arma: Cold War Assault) pro první Xbox. Kdysi se hovořilo o Armě 2 pro Xbox 360, z níž však sešlo, a nyní na konzole míří i DayZ a Ylands. DayZ je v plánu pro Xbox One i PS4, konzolové verze Ylands dosud nebyly příliš specifikovány.
V tuto chvíli každopádně nezbývá než čekat. Kdo ví, třeba měl Petr Kolář na mysli pouze konzolovou exkluzivitu, což by znamenalo, že v rámci konzolí by hra vyšla jen na Xbox One, zatímco by si PC verze mohla žít svým životem. Hlavní ale je, o co vlastně půjde. Snad nejsem sám, komu se v hlavě ozývá něco jako „ať to proboha není další Battle Royale“, osobně však očekávám postapokalyptickou multiplayerovou střílečku více či méně vycházející z toho, co se vývojáři naučili při vývoji a podpoře Arga.
78.69.87.???#PrepareForUnrealGame#WhatIfHumanityFalls pic.twitter.com/gMKY0hN8Sx
— Bohemia Interactive (@bohemiainteract) June 7, 2018
To se jeví jako velmi dobrá zpráva, nerozumím místním remcalům….
Jelikož Microsoft chce zavést mody i na Xboxu, tak bych se absence moddingu moc nebál.
Battle Royale uz neni na hry pokud vzniknou kromně oznamenich her jako BF,CoD,Paladins RR,Fear the Wolves,Fractured Lands pokud vznikne dalši BR hra tak at zanikne
Já jsem pozitivní a věřím v to, že Bohemka vyvíjí atmosférickou singleplayerovku… Trh s online blbostmi je již víc než přesycený a Microsoft by si tím řezal větev pod svým zadkem… Co si budeme říkat, Xbox potřebuje nějaký nový singl filmový „experience“, jinak mu již opravdu ujede totálně vlak a Sony bude bez konkurence (tedy co se tohoto typu her týče – a že táhnout, ať si říká kdo chce, co chce)… Takže věřím, že se u nás kutí nějaký zajímavý klenot! Možná konečně důvod pořídit si Xbox.
Hlavne ze to bude jinej engine a pak bych si milerad neco od bohenky zahral ?
Bohemka, koukam, konecne zjistila, ze s tim jejich enginem to uz pujde jenom z kopce… A nebo to bude tim, ze real-virtuality nebezi konzolich.
Spíš pro Armu 4 dělají nový engine. Jde o to, že neexistuje žádnej komerční engine, kterej by to vše simulovat zvládl. Prachu mají dost, tak snad se vytáhnou
No co jsem slysel od jednoho vyvojare (co delal na A3 a na KCD), tak oni prave simulujou az moc. Jako bug kvuli tomu, ze had mel nastavenou vahu 20 kilo a ten spoustel miny? Co takhle odstranit zbytecnosti jako vaha zvirat a misto toho jen kontrolovat, ze na minu najelo vozidlo, nebo slapnul clovek?
Ale pokud mas na to info o novym enginu nejakej zdroj, rad si to prectu. Pokud teda nemyslis to, co zkousi v DayZ.
A tomu o tom, ze komercni enginy nestihaji, tomu se mi taky moc nechce verit. Takze pokud by byl zdroj i na to, tak by to bylo taky fajn.
Na to nemusíš mít zdroj, stači selskej rozum. Existuje nějaká podobná hra s tak velkou mapou a s tolika lidma na serveru? Ne
Roky čekám na Original War 2 nebo aspoň remaster, a oni dělají takový kraviny.
To zní jak solidní pláč. ? Je dost možné ze kdyz se Bohemce ta hra povede, tak je Microsoft vezme pod sebe. Taky by hra konečně mohla mít CZ titulky.
bohemia sa nam rozbieha, ale co tak dokoncit poriadne stare tituly, arma zabugovana dodnes, dayz nedokoncene, y-lands sracka
Jaká Arma prosím tě? Nemel tady kraviny. To jakou má Arma 3 podporu si ty rychlokvasky co vychází každý rok můžou nechat jenom zdát. Pochybuji, že jsi ty hru vůbec hrál
To ze ji jeste podporuji jeste neznamena, ze neni rozbita. A rozbita porad je.
A co je tam konkrétně rozbito? Armu 3 jsem hrál od vydání a moc bugu tam zase nebylo. Oproti tomu Arma 1,2 byla po vydání katastrofa
Je to sice lepsi nez predchozi army, ale co treba takovy tupy AI, ktery vidi pres zdi, na dalku strili bez optiky jako sniper a ma super zbroj? Nebo tohle: https://www.youtube.com/watch?v=q243ksYZkxQ
Arma 3 se nediv ale to kazda hra je zabuggovana to i Mafia 1 a CoD a DayZ bude tento rok,ylands je indie blbustka
Nevím, kdo v Bohemce rozhoduje o těch exkluzivitách, ale nejsem si jist, zdali je Xbox dobré ekonomické rozhodnutí. Ve smyslu, kolik lidí má PSko a kolik Xko. Víme, kde budou statisticky větší prodeje. Samozřejmě Microsoft už jim dávno prachy dal, takže Bohemáci jsou spokojení.
PS: Pokud jste pouze uživatelem Xbox One, tak vám tu hru samozřejmě přeji a doufám, že se z toho vyklube něco zajímavého.
Rozhodujou o tom prachy společnosti (MS, SONY, Nintendo, teoreticky Valve se Steamem), která si za tu exkluzivitu zaplatí. Nic víc.
Jak jsem již řekl „Microsoft už jim dávno prachy dal“. Vím, že o všem rozhodují peníze. To je prostě normálka.