Akční střílečce/RPG Anthem od BioWare byl během včerejší tiskové konference EA Play věnován největší prostor. Zdaleka ne všichni si z prezentace odnesli pozitivní dojmy, ale faktem zůstává, že jsme se toho o projektu dozvěděli poměrně dost. Stále to ale nebyly všechny informace, které jsou momentálně dostupné, jak dokazuje vcelku podrobné pokrytí servery Game Informer, IGN, Gamespot a Gamingbolt.
Jedním z poznávacích znaků RPG titulů od BioWare byly vždy prvky romance a možnosti navázat romantický vztah s různými postavami. Dragon Age: Inquisition a Mass Effect: Andromeda neměly daleko ke stavu, kdy může vaše postava obskočit prakticky každý pařez nebo každý ventil vesmírné lodi. Anthem však půjde jinou cestou. Na romantiku nedojde, místo toho se hra zaměří na přátelství a chvíle sdílené s přátelskými postavami. Tvůrci to přirovnávají třeba k DLC Citadel pro Mass Effect 3, v němž byla celá řada takových okamžiků, třeba popíjení nebo střílení s Garrusem.
Exoskelety Javelin, které jsou jedním z hlavních motivů Anthem, z vás přitom mohou udělat tak trochu superhrdinu. Vše v herním světě je udělané ručně, což znamená, že exoskelety jsou dost vzácné a vy jako hráč a člen frakce Freelancers jste jeden z několika pilotů, kteří se díky Javelinu mohou vydat do nehostinného prostředí za hranicemi bezpečné oázy Fort Tarsis. A to až se čtyřmi dalšími hráči. Každý exoskelet lze vylepšovat za pomoci stromu schopností, který je nezávislý na ostatních typech Javelinu. Vylepšovat můžete i vaši postavu a její vylepšení už ovlivní každý exoskelet, který využijete. Vždy máte k dispozici dva sloty pro zbraně a pro schopnosti a také ultimátní schopnost. Další zbraně a vybavení můžete nacházet v herním světě a vše lze upravovat a vylepšovat v závislosti na vašem herním stylu. Za zmínku stojí také skutečnost, že může dojít i na další typy Javelinů, ne pouze na ty čtyři, o nichž již víme.
K dispozici jsou i bližší informace o herním světě. Anthem se neodehrává na Zemi a lidští obyvatelé nejsou pozemšťané. Zároveň jde ale o prostředí, které má svou minulost a historii a obojí budete moci prozkoumávat. Svět Anthem měl být stvořen během devíti dnů božskými entitami známými jako Shapers. Během třetího dne však zmizeli a zanechali za sebou nejen rozdělanou božskou práci, ale i všechny své nástroje. Jedná se o prastaré, technologicky pokročilé relikty, které lze vidět v prostředí. Tyto masivní objekty byly využívány při utváření světa za pomoci tzv. Anthem of Creation, ale když se nechají být, stávají se nepředvídatelnými a nebezpečnými. Dokážou tvarovat zem, vysazovat stromy nebo stvořit vodní prameny, ale jsou schopné i věcí, které si lidé nedokážou představit.
Lidstvo tak musí za hranicemi Fort Tarsis bojovat proti vlivům nástrojů Shaperů, které mají za následek proměnlivé prostředí, nelítostné přírodní podmínky, existenci nebezpečných zmutovaných tvorů a také aktivity frakce Dominion. Jedná se o vojenské uskupení, jež má za cíl využít nástroje Shaperů jako zbraně, i když její motivace dosud není příliš jasná. Ve hře jsou však i další frakce, a to Scars či Sentinels. Ti jsou nějak svázáni s artefakty Shaperů.
Při hraní budete mít možnost sáhnout po několika typech aktivit. Critical Story Path mise vás seznámí s herním světem, s frakcemi a také s přetrvávajícím konfliktem na pozadí. V tomhle případě jde ale o něco, co využije spíše endgame aspekt hry, tedy obsah přístupný po dohrání hlavní příběhové linie. Tvůrci ho označují jako Eldergame. Oproti tomu Contracts umožňují v mžiku si zaskočit do hry ostatních hráčů, jakmile spatříte upozornění, že je u někoho během plnění mise volné místo. Po skončení dané mise můžete dál hrát společně. Celkově platí, že ne všechny mise budou ve stejném stylu. S ohledem na společné hraní je pak velmi důležitá skutečnost, že Anthem podporuje dedikované servery
Jestli uvažujete nad koupí, možná vás bude zajímat, že kromě standardní edice si můžete koupit ještě The Legion of Dawn Editon. Díky ní získáte několik bonusů, například balíček Legendary Armor Pack pro každý ze čtyř typů exoskeletu Javelin. Design legendární zbroje je přitom inspirován předešlými piloty exoskeletů, kteří mají své místo v příběhovém pozadí světa Anthem. Součástí edice je také legendární zbraň a legendární příslušenství na zbraň pro exoskelet Ranger, soundtrack hry a VIP přístup do všech demoverzí Anthem, které vyjdou před vydáním. Představte si něco jako opakovaný betatest. Za předobjednávku Anthem bez ohledu na edici pak tvůrci slibují VIP přístup do dema před vydáním, Founders banner, legendární zbraň a Legion of Dawn Amor Pack pro Rangera.
Bez romancí se obejdu, mám to rád single. Tedy single-player. Příběhové pozadí zní zajímavě, teď je důležité, aby byla zajímavá i herní náplň, aby nebyly jednotvárné mise a aby skutečně bylo možné se při hraní obejít bez MP prvků a bez kooperace.
Romancí velká škoda, ono přátelství neustále vyzdvihovali i na konferenci ale nevidím jediný důkaz. Však když budu se pohybovat ve světě, tak tam budu pořád sám ne? (Já online coop nemusím, nesoustředím se pak na storyline, ale na konverzaci – takže hrát nemá smysl. Jedině couch). Žádný parťáci, žádný přátelé. A kde budou ti přátelé, ten nesympatický trpaslík co byl asi 12× v traileru, jen v tom HUB, kde budu cca 5% hry? To bude přátelství až přes hranu.
BioWare se rapidně morfuje, každý v EA říká jak miluje BioWare a jejich hry a od ME3 je nenechali jejich hry nikdy pořádně dělat.
Svět ale stále zní zajímavěji, možná by tam i mohlo být něco, díky čemu to pak celé více ožije, díky těm frakcím, bohům, či tomu prostředí, ale bojím se, že to dopadne jak mix Borderlands a Destiny.
Moje slova… bohužel. Taky si nedokážu představit jak vytvoří dostatečně propojený a plynulý příběh, aby mě na hře a postavách záleželo
Osobně by mě zajímalo koho kdy zajímaly romance ve hře…
Osobně bych řekl ze dost lidí
Mě! O BioWare se plně zajímám od KOTORu a když jsem poprvé přišel do světa Mass Effectu otevřel se mi doslova nový herní zážitek. Od té doby bylo BioWare moje nejoblíbenější studio a v každé jejich hře od ME, přes všechny DA, jsem si romance náležitě užil. Tzv. už od trailerů jsem věděl, koho asi chci přefiknout – teda emocionálně se s ním sblížit. Nějak mi to prostě k jejich hrám sedí, stejně jako doprovázení parťáků při misí či objevování světa, moc her mi zrovna tohle nepřineslo a ten přátelský feeling těch parťáků, či vytváření romance s nějakou dívčinou, to na jejich hrách upřímně žeru. Dodává to tomu lidskost.
Já mám rád Mass Effecty, příběh jsem si ve většině az na Adromedu fakt užil, ale ty romance mě fakt nikdy v takových hrách nebraly.
V ME to bolo vždy príjemné spestrenie, tak isto aj napríklad u Witchera, Dragon Age.
Vcelku dost lidí. Navíc BioWare (až na pár vedlejších romancí) nevytvářelo pouze „sexy obsah“, ale vždy celý vztah provázala do příběhu – nejlépe to je vidět na ME Trilogii. A to mělo za následek hutnější příběh s daleko větší emocionální vazbou pro hráče.
Bez romancí hry nekupuju
No, vzhledem k tou, že největší a nejdéle aktivní vlákna na staré BSN byla věnované právě romancím, tak těch lidí bude pěkným pár tisíc.
Hlavní důvod, proč považuji hry od BioWare za tak dobré. Bez nich to bude další Destiny.