Oficiální představení Assassin’s Creed: Odyssey zanechalo v mnoha lidech smíšené pocity. Ubisoft ovšem na svém webu vydal spoustu dodatečných informací, které poodhalují další změny nebo zajímavosti celé hry a mohly by někoho z vás přesvědčit a změnit váš názor. Ať už o tom, že bude Odyssey zajímavou hrou, nebo o tom, že kompletně ztratila tvář Assassin’s Creed.
Protože je informací celkem hodně, tak pro dobro všech jsou vypsané v bodech, aby se daly lépe strávit.
- Jádrem hry je rozhodování a rozhodnutí, která mění příběh. Co říct, komu věřit, co udělat? To je na vás.
- AC: Odyssey se odehrává 400 let před Origins.
- Nehrajete tedy za asasína, ale žoldáka, kterého nepoutá žádné krédo a může si dělat, co chce. Klidně i zabíjet civilisty.
- Obě hlavní postavy (Alexios a Kassandra) sledují stejný příběh a potkají stejné postavy.
- Zároveň nejste ale jenom Sparťanem, jste také potomkem legendárního Leonidase a na důkaz toho máte hrot jeho kopí.
- Také se vrací Orlo-dron, který se tentokrát jmenuje Ikaros.
- Leonidovo zlomené kopí funguje v souboji jako dýka (sekundární zbraň) nebo, v uvozovkách, „skrytá čepel”. Zároveň jde ale o artefakt První civilizace, který dá vaší postavě skoro až nadlidské dovednosti, které budete postupem hry odemykat.
- Během hry budete čelit velkým i malým rozhodnutím a pomocí dialogových voleb si také budete moci zvolit například s kým bojovat (bok po boku) nebo s kým vytvořit romantický vztah.
- Některé questy budete moci rovnou odmítnout, což může vést k jiným a novým někdy později.
- Hrát můžete tak, jak chcete. Můžete být přátelští a pomáhat, nebo všechny vraždit a okrádat.
- Pokud ovšem budete jednat nezákonně a proti nevinným, může na vás být vypsaná odměna.
- Čím větší odměna za vaší hlavu je, tím více jiných žoldáků po vás půjde. Ostatní žoldáci fungují podobně jako fylakové z Origins. Lze jejich pohyb vidět na mapě, když se k nim přiblížíte, tak zazní roh, a mohou vás velmi snadno zabít. Navíc mohou mít ochočené zvíře po ruce.
- Bez odměny po vás nepůjdou, ale pokud odměnu máte, pomalu se budou dostávat na vaší pozici a mohou zaútočit i v tu naprosto nejméně vhodnou chvíli. Například uprostřed bitev nebo infiltrace. Občas se jich objevit i více najednou.
- Můžete se jich zbavit hned několika způsoby. Klasicky je můžete zabít, můžete odměnu zaplatit, nebo můžete zabít onoho člověka, který na vás odměnu vypsal. Pokud navíc dokážete ostatní žoldáky překvapit a srazit na kolena, je možné jim udělat lepší nabídku a rekrutovat je do své posádky na lodi.
- Rekrutovat také můžete skoro každého, koho potkáte. Ovšem ne každý vaší nabídku přijme. Herní ředitel hry Scott Phillips také dodává, že v jádru znamená tato věc jedno; když v Odyssey narazíte na nepřítele, není to jen nepřítel, je to potenciální člen vaší posádky, kterého můžete zkusit nějak rekrutovat.
- E3 ukázka hry se odehrává na ostrovech Delos a Mykonos, dvou velmi malých částech hry.
- Loď samozřejmě hraje v Odyssey obrovskou roli a Adrestia, pojmenovaná po bohyni osudu, vám pomůže v průzkumu celého světa hry, který je 1,6krát větší než v případě Origins, přičemž zhruba polovinu z toho tvoří právě voda.
- Nepřátelské lodě můžete nekompromisně srovnat se zemí… nebo spíše s vodou. Můžete do nich narážet a rozdrtit je vejpůl, můžete na ně házet oštěpy nebo po nich střílet ohnivými šípy. Případně na ně můžete jít s taktem, loď vyřadit, nalodit se a pokusit se získat jejich poklady.
- Když už je zmínka o pokladech, i pod vodou je můžete najít. Blíže k břehu najdete potopené lodě a jeskyně, zatímco mimo civilizaci zase spíše žraloky.
- Občas je možné, že vám v jádru stejný úkol zadá více postav a každá z nich navrhne jiné řešení. A jiné než navrhované řešení může změnit, co si o vás ony postavy myslí.
- K dokončení vašeho hlavního úkolu nemusíte vždy dělat všechny ostatní pod-úkoly. Pokud máte za cíl někoho zabít – příkladem v článku je Podarkes – můžete na to jít jakkoliv chcete. Můžete dělat všechny úkoly a pokusit se ho oslabit a snížit jeho postavení, což může vyústit v jeho vykopnutí z chráněné oblasti a tudíž snadné eliminaci; nebo můžete všechno ignorovat a rovnou jít po něm hlava nehlava.
- Alternativně lze také plnit vedlejší úkoly z nástěnek. Jde o krátké, jednorázové úkoly, jako například potopit pirátskou loď nebo najít ukradený předmět.
- Jednou z největších změn soubojového systému je fakt, že nyní už nemáte po ruce štít, kterým byste blokovali údery. Nepřátelské útoky budete moci pouze odrážet pomocí hrotu Leonidova kopí při zmáčknutí tlačítka ve správný moment.
- Podržením tlačítka k „blokování” se dostanete do rychlého menu, ze kterého můžete – pokud máte dostatek adrenalinu, který se nabíjí zabíjením – použít jednu ze čtyř speciálních dovedností, které si vyberete.
- Tyto dovednosti si můžete vylepšovat a upravovat pro další potřeby. Jsou přitom rozdělené do částí Hunter (lovec), Assassin (zabiják) a Warrior (válečník).
- Některé dovednosti jsou přitom už známé. Ubisoft dává jako příklad fakt, že budete moci speciální funkce luků z Assassin’s Creed Origins aplikovat na libovolný luk v Odyssey. Už tedy nejste omezeni na to, že predátorský luk je prostě predátorský luk a válečnický prostě válečnický.
- Těšit se také máme na spoustu dalších dovedností. Tou první je Spartan Kick (Spartský kop). Takže je jenom otázka času, než tohle někdo spojí s jednou ikonickou hláškou.
- Druhou odhalenou schopností je Rush Assassination (Hbité zavraždění), které vám dovolí hodit hrot kopí na vzdáleného nepřítele a téměř okamžitě se k němu přiblížit a kopí si vzít zpět.
- Třetí schopností je Shield Break (Zlomení obrany), která dovolí vzít nepříteli štít, fláknout ho s ním a odhodit.
- Během soubojů se také budete moci uzdravovat nebo vaše zbraně infuzovat (pro lepší pochopení: „nasáknout”) například ohnivými nebo jedovatými efekty a bonusy. Tedy pokud máte dostatek adrenalinu a samotnou schopnost odemknutou.
- Čtvrtá bokem zmíněná schopnost je možnost se stát téměř neviditelným. Jak moc nebo na jak dlouho ale není jasné.
- Pátou odhalenou schopností, která je tentokrát pasivní, je Leap of Faith, která vám dovolí provést ikonický skok důvěry z libovolného vyvýšeného místa, aniž by vás to zabilo. Vylepšení této schopnosti může vést i k tomu, že už nikdy nebudete z pádu poškozeni.
Tyto na první pohled divné schopnosti se snaží Phillips vysvětlit celkem pochopitelnými argumenty.
„Artefakty První civilizace jsme mohli napříč celou sérií vidět hned několikrát. Jablko ráje je ten nejikoničtější a Leonidovo kopí je náš způsob, jak podobný artefakt přivést nejen do příběhu, ale i samotné hratelnosti. Hráči měli možnost okusit Jablko ráje už v minulosti, ale zde je artefakt První civilizace celou hru a můžou si ho vylepšit. A díky speciálnímu spojení mezi ním a vaší postavou, což více rozvedeme v průběhu hry, můžete získávat dodatečné dovednosti.”
„Tato hra je skutečně o řádu a chaosu, a vysvětluje vznik obrovské války, kterou nakonec budou vést asasíni a Templáři proti sobě,” dodal producent hry Marc-Alexis Côté. „Hra neobsahuje skrytou čepel. Poprvé v historii série nebudete hrát za asasína. Ale to nám zároveň dovolí vyprávět trochu jiný příběh. Takový, který budou moci hráči sami vést tam, kam chtějí, a který jim dovolí vytvořit si vlastní odyseu.”
Assassin’s Creed: Odyssey vychází 5. října na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte v obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.
No… hrál jsem sice všechny AC, ale Odyssey mě jako první v hra v sérii absolutně neláká… Origins už jsem jednou hrál…
hlavne ze tady decka brani Assassins Creed uz X let…a X let to s tim nema nic spolecnyho…
Ta hra muze bejt dobra a vsechno okolo…ale ROZHODNE by o ni nebyl takovy zajem kdyby se jmenovala jinak.
Jen tezi z jeste jakz takz dobreho jmena te hry
Doufal jsem, že letošní hra bude bližší původním Assassin’s Creed než Origins a Syndicate, protože měl být na řadě tým, který dělal první díly AC a později i Unity, což je asi poslední AC s bratrstvem se vším všudy. A oni tam prskli prevíti Quebec. Takže souhlas, že poslední tři, čtyři roky AC není to pravé ořechové. Ale hru koupím, protože současnost Doplnil bych, že Quebec dělal na Tyranny of King Washington, což je DLC dost mimo příběh a spíš se snaží ke hře přistupovat jinak a „zábavněji“ (mně se moc nelíbilo).
Příští rok to bude pět let od vydání Unity. Neříkám, že tenhle montrealský tým pracoval celou dobu jen na AC, ale třeba kuchtí právě něco pořádného. Ale Japonsko to asi nebude, vzhledem ke Ghost of Tsushima. Asi Řím.
„Egypt has fallen (Origins). Greece also (Odyssey). And Rome will fall too (fall 2019?). All will fall to the Creed. Yet no one will know.“
Nevěřil jsem že tohle někdy řeknu ale tenhle díl nemám v plánu v nejbližší době hrát. Možná někdy v budoucnu až bude herní sucho to koupím.
Ubi proberte se co tohle má společného s asassasiny nebo s templáři už origins bylo mimo jak ještě dlouho tohle potrvá neříká se mi to snadno ale prodejte tu značku někomu kdo jí vrátí její puvodní záměr
Souhlasim s tebou AC podle mě mělo skončit třetím dílem když umřel Desmond. Všechny díly potom se mi zdáli míň a míň jako AC hry až to došlo k Origins a teď tomuhle kde to jsou jen hry z historie kterým dávaj jméno Assassin’s Creed aby se líp prodávali. Neřikám že jsou to špatný hry ale rozhodně to nejsou dobrý Assassin’s Creedy.
Má tu někdo zkušenosti s ubi store? Když si od nich hru objednám bude mít české titule? Platit se dá asi pouze převodem, na dobírku to asi nejde co? Kolik si účtujou za dopravu? Celkově by mě zajímalo jestli se vypůatí si objednat u nich nebo normálně v čechách… Docela mě láká ta sleva 20% za 100 bodů.
Kupoval jsme unity a origins a pokaždý byly titulky, platil jsem přes paypal a doprava je zdarma nebo si můžes připlatit za express, ale i zadarmo to dorazilo několik dní před vydáním (pokud kupuješ na PC máš hru stejně hned na uplay)
Doprava nad €60 zdarma. Koupí v Ubi Store dostaneš přístup snad ke všem dostupným jazykům. Čeština – pokud bude ve hře, tak je součástí. Ohledně toho, jestli se vyplatí nebo ne… Záleží, jakou edici chceš a na jakou platformu. Protože standardní edice na PC se vyplatí spíš koupit v ČR. Placení je kartou, PayPalem, převodem ne. Dobírka nejde.
Díky za info Vám oběma. Přemýšlel jsem nad Gold edicí na PS4
Tak to se rozhodně vyplatí koupit přes 100U / 20% sleva. Na Zeleném ukřičeném marťanovi stojí tahle edice 2.450 Kč. Ušetříš okolo 400 Kč (v závislosti na kurzu), když si ji objednáš z Ubi Store výměnou za 100U. Bude doprava zdarma a navíc ti vrátí 80U, takže reálně za 20% slevu dáš 20U. Když ji objednáš brzo na Ubi Store, dostaneš i Steelbook a kovový náhrdelník. Hru dostaneš v den vydání.
Ondro prosim te nemohl by jsi mi napsat nejaky vytah toho co bude noveho v F1 2018? Zatim jsem to nikde nenasel vypsane a anglicky z poslechu neumim. Hlavne me zajima jestli Lee Mather objasnil jak bude fungovat to ERS
Ostatnim se omlouvam za OT
Není problém, pošlu ti pak soukromou zprávu.
Diky moc
A celní povolení nebo jiné blbosti okolo dopravy z ciziny řešit nemusím? Prostě jen zaplatím a bez nějakého dalšího zařizování to přijde? Ptám se jelikož mě kamarád strašil takže sem nikdy nezkoušela brát věci z ciziny :/
V rámci EU není absolutně žádný problém s proclením, protože EU / Schengenu neclíš nic. Proto Ubi Store rozděluje webovky do regionů (např. EU, UK, US…). Jestli si chceš objednat něco z amerického Ubi Storu do ČR, tak se ti to ani nepovede, je tam omezení na tamní adresy. Evidentně nelze nakupovat ani z britské mutace Ubi Storu Nakupovat ze zahraničních obchodů není problém, obzvlášť když nakupuješ přímo od zdroje.
Ty schopnosti mi tam nějak nesedí, ale dobrá. Uvidíme jak se to pak následně s nimi bude hrát.
Vždyť je to jedno jak se to jmenuje, hlavně když to nabídne mnoho hodin zábavy.
Sakra zrovna jsem to chtela napsat, ze mi to hodne pripomina BioWare a staroveke Recko se proste moje srdecni zalezitost. Za me do toho rozhodne jdu.
Měli by se opravdu zbavit jména Assassins Creed… už to začíná být trapné.
Na druhou stranu hra vypadá suprově
Trošku hořké zamyšlení o tom, že Ubi teď dělá hru daleko víc „BioWare“, než samotné BioWare…
Moje slova…po Anthem, který má s RPG pramálo společného, neočekávám, že by se BioWare dokázal někdy vrátit ke své core hratelnosti a stylu, díky kterým jsme nemohli dospat před jakýmkoli trailerem či informací na Mass Effect 3.
Takže já už se raději snažím hledat budoucnost svých oblíbených her, sérií a firem jinde a od Ubisoftu bych si klidně v budoucnu nechal líbit, nějaké fantasy či sci-fi RPG.
Jako určitě to bude dobrá hra ale sakra assassins creed bez assassinu a templářu a hlavně bez skryté čepele no nevim nevim
Zajímalo by mě, zda tam opět bude Discovery Tour, kterou jsem si v Origins velice užil.
Já doufám, že se nevrátí. Chci databázi od prvního dne a ne čekat čtvrt roku, kdy mám hru dokončenou skoro dvakrát, abych si to znovu zapnul a probíhal, navíc tempem šneka. Kromě toho: přestože mi angličtina nedělá sebemenší problém, mít hru v češtině a DT v AJ mi přijde šílené. Pokud budou mít jak databázi, tak později i DT, tak mi samozřejmě vadit nebude.
Vím že už to prostě není AC, ale to prostředí a zasazení mě hooooodně láká.
Velmi zajmaveee, zacinam se vic a vic tesit
Ubisoft by se mohl vzdát ždímání Assassins creeda a vydávat jen pokračovaní, které má smysl. A podobný věci dělat jako novou značku, talent na to vývojáři maji- přeci jen vypadá to stále skvěle a má to něco do sebe- ale assassins creed to není.
Za mě teda minus, že tam opět bude „hra ve hře“ v podobě přítomnosti, kdyby to dali bokem po dohrání hry, nebo to oddělili od kampaně uplne bylo by to dle meho mnohem lepsi a i by clovek tolik neskripal zuby kdyby to bylo jakoze bonus po dohrani misto aby tim prerusovali kampan… ale to bych chtel asi uz moc
Gott im Himmel. Současnost je klíčová část AC. Ve hře mě zajímá víc než minulost, ve které hrajeme 99 % času. „Dát mínus“ za přítomnost současnosti v AC je asi to samé jako říct, že ti vadí v cheeseburgeru plátek sýra.
Jsem toho názoru, že pokud Ubisoft prezentuje AC jako výlet do historie nemá tam přítomnost vůbec být. Sice to nechápu ale vím, že pro někoho přítomnost má své kouzlo, ale říct, že se jedná o klíčovou součást Assassins creed je dost odvážné. Už jenom proto, že v žádné hře ona přítomnost nepřekročila třicet minut a spíše se zkracuje než prodlužuje. A také proto, že bez ní by Assassins creed fungoval stále stejně.
Jak jsem psal výše, když už si Ubisoft na přítomnosti trvá, proč ji neoddělí od historické části úplně, dá jí nějaký pořádný příběh namísto vstávaní a opětovné sedání na křesla a čtení rádoby tajemných emailů. Minulost nic nebude rušit a přítomnost dostane víc prostoru na to se ospravedlnit. Cesta, kterou Ubi zvolil- že každých x hodin vnutí všem deset minut, které působí jak z jiné hry- mi přijde jako velice nešťastná. Přeci jen, těch, který mají přítomnost radši než minulost je pomálu.
Já chápu, že někoho to otravuje a hratelnost současnosti je nic moc, v Origins to byl špatný vtip, ale je důvod, proč ji každá hra má, alespoň v nějakém měřítku. Navíc sjednocení filmu a herní série v Origins se mi jevilo jako zajímavé a právě se modlím, že budou současnost rozšiřovat.
v Ac 1-3 byla současnost dobrá a zajímavá. Od AC 4 to vypadalo že to ji přidávaj aby se neřeklo a nevědí co s ní a to trvá až do Origins kde současnost jen otravovala.
Panebože, on fakt někdo takovej existuje!!! Části v přítomnosti jsem v celé původní trilogii nejvíce miloval (tzv. AC1-AC3), pak už jsem hrál JEN Black Flag, kde to bylo fakt o ho…
Nicméně právě proto, že lidem tahle část asi musela vadit, se tedy rozhodl Ubi k tak šílenému kroku v tom plnohodnotně nepokračovat dál. Však od AC2 jsem očekával, že možná dokonce i vznikne díl, kde bude třeba přítomnost s minulostí v rovnováze 50:50 nebo dokonce jednoho dne udělají díl, kde bude převážně přítomnost, celkově to STORY k tomu úplně vybízelo. A teď mě naopak strašně mrzí, že je to jen výlet do historie a ne příprava na něco obrovského.
Vytvořili velmi silné univerzum a tak trochu mu hází klacky pod nohy.
to same jako je v AC klicove hrat za assassina s tematikou assassinu…ktera TADY ale vubec neni…argument taky uplne na pipi…
Zajímá mě to čím dál tím víc, celkem zajímavý změny, a snad v budoucnu přijdou zase asasíni jak je známe
Věřim, že další díl bude „klasičtější“ s asasíny a templáři, proto mi tahle jiná odbočka nevadí
Já si myslim že za rok bude AC z Říma, možná s Ayou jako hlavní postavou.
Po oznámení, že Odyssey bude před Origins si už tak jistý s Ayou nejsem. Uvidíme, proč putujeme v Odyssey ještě dál do minulosti.