FIFA 19 se ukázala na E3 v Los Angeles nevšedním způsobem. Vlastně jsme se zprvu nedozvěděli žádné novinky. Společnost Electronic Arts se akorát chlubila tím, že získala licenci na prestižní Ligu mistrů a v letošním ročníku svého fotbalu jí nabídne hned v několika módech. Přiznejme si, pokud by od loňska došlo pouze k přidání Ligy mistrů, tak by to bylo málo. Naštěstí FIFA 19 toho přinese mnohem víc.
Systém aktivního zpracování míče. Jde o nový systém měnící od základů způsob, jakým zpracováváte míč a kopete do něj; míč je možné lépe a plynuleji vést. Hráči tak mohou do hry vkládat ještě více kreativity a osobitého stylu. Při útočení využijete nové způsoby zpracování, jako jsou skryté zpracování, voleje s nadhozením nebo specifické animace podle dovednosti, kupříkladu „Neymarova past“, k překonání soupeře a vytvoření brankové příležitosti.
Dynamické taktiky. Přepracovaný systém dává hráčům do rukou sadu nástrojů k nastavení několika taktických přístupů či vlastních detailních schémat před zápasem a řadu dalších možností k různým úpravám. Každá taktická varianta, která je kombinací formace, způsobu myšlení a útočného nebo obranného herního stylu, umožňuje jednoduché přizpůsobení hry v každé situaci.
Souboje 50/50. Výsledek soubojů o volný míč na hřišti budou rozhodovat reakce hráčů a vlastnosti fotbalistů. Díky vyšší inteligenci spoluhráčů a jejich prostorovému vnímání má být každý souboj o držení míče důležitý.
Načasování zakončení. Systém načasování přináší do FIFA 19 novou úroveň kontroly nad každou střelou. S jeho pomocí budete mít šanci určit, jak co nejpřesněji trefit míč. Načasované zakončení se iniciuje dvojitým klepnutím na tlačítko pro střelu při dotyku s míčem. Přesnost a načasování druhého stisku tlačítka stanoví výsledný kontakt, přičemž perfektně načasované střely budou mít vyšší přesnost a razanci, v opačném případě poletí míč pravděpodobně mimo branku. Ať už půjde o ránu zpoza šestnáctky, přesnou hlavičku, nebo jemný šťouchanec, načasované zakončení přidává do FIFA 19 další úroveň kontroly při zakončování.
Technologie Real Player Motion. EA o této technologii mluví jako o revolučním systému animací s prvkem individuální věrnosti pohybu hráčů. V letošním ročníku nebude chybět řada vylepšení. Rozšíření animace pro taktické clonění míče, ustání srážky a silové přetlačování výrazně zvedají laťku realističnosti pohybu hráčů, reakcí ovládání a projevů individuality.
Kdo vlastně bude na obalu? EA Sports nedávno podepsali smlouvu s nejlepším hráčem světa, Cristianem Ronaldem. Po jeho v edicích Champions a Ultimate doplní brazilská hvězda Neymar Jr.
Tak uvidíme, zda tohle bude stačit k tomu, aby byla FIFA 19 úspěšná. Zahraniční novináři z předváděčky na výstavě E3 moc nadšeni nejsou. Shodují se, že ve srovnání s FIFA 18 nedošlo k žádnému velkému posunu, vylepšení nebo inovací.
FIFA 19 vychází 28. září 2018 na PC, PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch (ořezaná, horší verze). Členové EA Access na Xboxu One nebo Origin Access Basic na PC si budou moci zahrát od 20. září. Předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
V zápale MS som to nevydržal a kúpil PES 2018. Dúfam, že to neoľutujem, ale tak za 5,70 eur snáď nie… Keby niekoho zaujímala moja túra herným futbalom, tak FIFA 97 – FIFA 05 – PES 2013 – FIFA 15 a teraz teda PES 2018, Celkovo mi PES viac sedí ako FIFA a nechcem ísť už do FIFA kvôli Origin exkluzivite na PC.
PES 2019 bude stejně zase lepší
bude tam česká liga?-Opava forever
Podle všeho nebude. EA před časem naší ligu chtěla, ale majitelé práv za ní chtěli peníze, které nebyla EA ochotna dát. Dle všeho se situace nezměnila.
Článek před vydáním FIFA17: Ředitel komunikace profesionálních soutěží Daniel Hajný Aktuálně.cz přiznal, že se zástupci českého fotbalu snaží dostat domácí ligu do hry FIFA každý rok.
„V minulosti to možná bylo tak, že česká liga byla jednou z vyvolených, o které EA Sports stálo, dnes už je to o financích. Náklady na implementaci české ligy (loga klubů, veškeré grafické věci a další související práce) jsou tak významné, že naopak bychom my museli za licenci platit,“ popsal Aktuálně.cz.
Jenže situace se poměrně změnila, loni se ve hře objevila Sparta, letos se asi objeví Plzeň a možná Slávie díky licenci LM. A jelikož bude i Evropská liga, tak si myslím, že se EA bude snažit tam dát co nejvíc týmů hrající LM a EL.
Mohli byste mi někdo říct, jak si můžu změnit rozehrávání na dva hráče místo jednoho?
Proč? To už dneska nikdo nedělá ani na okrese :)…
Už by se konečně měli zaměřit na zlepšení brankařů … ta jejich „demence“ nezná hranic, každý rok to samé. Naštěstí vše ostatní bude supert, takže se těším na další ročník … kéž by alespoň vylepšili Proficluby, ale holt to není „dojná kráva“ jako ultimate team tak na to kašlou
Klasika – novináři řeknou, že tam žádné výrazné novinky nevidí, ale každý fanoušek FIFY je uvidí na první pohled. Každý rok to stejné – všichni řeknou, že je to stejné jako předchozí ročník, přitom si to stačí vzít do ruky a ten feeling je naprosto někde jinde
Jen to clonění míče a přetlačování bude na gameplayi hodně znát.
Vidím to stejně, stačilo si vzít do ruky ovladač a rozdíl 17 a 18 byl úplně markantní podle mě hned na první pohled, už jen v pohybech hráčů a soubojů