Na YouTube kanále Noclip se už nějakou dobu objevují velmi zajímavé a rozsáhlé dokumenty z pozadí vývoje různých her a studií, ať už jde o CD Projekt RED a jeho Zaklínače, Psyonix s Rocket League nebo id Software a Doom. Nedávno se stvořitel Noclipu Danny O‘Dwyer podíval do Bethesdy Game Studios, aby zmapoval minulost tohoto tvůrčího celku, a nově došlo na druhý dokument, který se pro změnu zaměřuje na budoucnost. Tedy na Fallout 76.
Video přibližuje pozadí vývoje i myšlenkové pochody tvůrců a zároveň se dotýká jedné problematiky, která dosud nebyla příliš řešena, a to podpory po vydání. Fallout 76 je koneckonců online hra a online hry v dnešní době bez pořádné podpory nemohou dlouho přežívat a prosperovat. Proto je momentálně v plánu vydávání větších přídavků a období mezi nimi bude prokládáno menšími obsahovými aktualizacemi.
Tohle všechno by mělo být zdarma k dispozici každému majiteli Falloutu 76. O dodatečnou podporu hry se bude starat zejména tým v texaském Austinu, dříve známý jako BattleCry Studios, jenž mimo jiné upravil prastarý engine Falloutu 4, existující už od dob Morrowindu, pro potřeby multiplayeru. Jak už to tak ale v dnešní době bývá, přísun bezplatných novinek přijde za cenu přítomnosti mikotransakcí. Dobrá zpráva však je, že kupujícím zajistí jen a pouze kosmetický obsah, který lze navíc získat i prostým hraním. Kromě financování vývoje bezplatného dodatečného obsahu přitom mikrotransakce zajistí i podporu a udržování dedikovaných serverů.
Samozřejmě se takhle dlouho před vydáním nedá vyloučit, že se plán může lehce změnit, ale i tak je dobré vidět, že jde Bethesda cestou nejmenšího odporu, která funguje v tolika jiných hrách. Přísun bezplatného dodatečného obsahu za cenu přítomnosti kosmetických mikrotransakcí je model, který v dnešní době využívá naprostá většina placených online her. Velkých společností, jež stále lpí na starších přístupech, tedy ubývá, jedním z těch zbývajících je kupříkladu Activision, který zrovna včera představil pro hráče čím dál víc nepřátelský Season Pass pro Call of Duty: Black Ops 4.
Jestli jste tedy měli obavy, že Bethesda zkusí s Falloutem 76 model Season Passu jako těch pár zbývajících vydavatelských dinosaurů, tak se aspoň prozatím můžete uklidnit. Stejně tak zjevně není třeba se bát, že Bethesda Game Studio v případě úspěchu Falloutu 76 půjde primárně cestou online her. Během dokumentu totiž přišla řeč i na vesmírný, léta připravovaný projekt Starfield, který pravděpodobně vyjde až za pár let. Todd Howard potvrdil, že Starfield je singleplayerový titul, studio se tedy očividně hodlá vrátit k tomu, co mu vždy šlo nejlépe.
Fallout 76 vyjde 14. listopadu letošního roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One.
a jé je to jsem zvědav nakolik bude hra naceněna
Pre-ordery jsou přímo od Bethesdy tuším 60E normální PC verze, 80E Tricentennial PC edice. Ta nejlepší verze s Power Armor helmou už je vyprodaná.
Xzone 1399 PC standartní verze, Tricentennial edici zatím v nabídce nemají.
Je mi líto, že už se nedočkáme žádného Falloutu od Obsidianu. Aspoň že Chris Avelon ještě pracuje (na Dying light 2).
Naprostý souhlas. To co dokázal Obsidian se světem Falloutu v tak krátkém čase, který jim Bethesda dala, je neuvěřitelné. Za rok a něco vytvořili nejlepší Fallout ze série. Klobouk dolů.
Zaujímavé. Vegas je jediný diel, ktorý som nikdy nedohral. A to som skúšal asi 3 či 4 krát. Tá Nevada a rádoby kovbojské zasadenie mi vôbec nerezalo. Takisto mapa „do kruhu“ mi prišla trápna… Najlepší diel je stále dvojka.
A už to začíná, nejhorší Fallout, to už vím jistě.