Začátkem týdne vývojáři z brněnské pobočky Bohemia Interactive představili multiplayerový survival Vigor, který je koncipován jako exkluzivita pro Xbox One. Pokud vám nestačily tehdejší materiály, můžete se podívat na nálož screenshotů. Ty ukazují postavy hráčů, kteří musí bojovat, přežívat, hromadit zdroje a udržovat či vylepšovat přístřeší, i působivé prostředí Norska roku 1991, které je jediným útočištěm po konci jaderné války, jež zdevastovala střední Evropu.
Díky rozhovorům v průběhu E3 navíc došlo na zveřejnění dalších informací. Ve Vigoru kupříkladu nemusíte řešit hlad, žízeň, nemoci a další faktory, takže aspekt přežívání není tak hluboký jako třeba v případě DayZ. Hra navíc mnohem víc sází na vaše přístřeší. Po úrovních nepostupuje vaše postava, ale vaše obydlí, které je vám neustále k dispozici. Z něj se pak vydáváte na výpravy do celkem šesti různých map o rozloze zhruba 1×1 km, abyste nahromadili potřebné zdroje, materiály a suroviny. V budoucnu by měly být k dispozici další mapy. Obecně platí, že mapu můžete kdykoliv opustit přes jeden z jasně stanovených bodů, a to bez postihu, a maximálně na ní můžete strávit 20 minut. Poté hrozí smrt v důsledku radiace.
Když zemřete, ztratíte vše, co jste u sebe zrovna měli, ačkoliv je třeba podotknout, že zabíjením hráčů lze získat jen jejich výbavu, ne například zkušenostní body, které by koneckonců byly vaší postavě k ničemu. Když se ale zvládnete vrátit, můžete ve svém obydlí vyrábět zbraně. Nejdřív však musíte vědět, jak určitou zbraň vyrobit a jak je složená, takže je nejprve nutné rozložit více kvérů stejného typu, abyste mohli dát dohromady potřebný nákres. Zbraně z různých dob a s nimi spojené druhy munice by přitom měly být pojaté dost autenticky.
Za zmínku stojí ještě možnost hrát s pohledem z první i třetí osoby nebo prvek shozu zásob na určité místo na mapě, což vám může dost pomoci. Zabrání shozu má však pár háčků. Nejen že vidíte, kam zásoby dopadnou, ale navíc vám hra ukazuje, kam se přesunují v případě, že se jich ujme některý z hráčů. Jestli se tedy zásob chcete zmocnit, musíte dost uvažovat nad tím, jestli se vyplatí kvůli nim riskovat a co pro případný větší zisk v případě úspěchu musíte udělat.
Pokud máte účet Bohemia Interactive, můžete se na oficiálním webu přihlásit do Close Preview, tedy k nadcházejícímu testování. Jinak platí, že Vigor vyjde jako free-to-play titul pro Xbox One v únoru 2019 a letos v létě se v rozpracované podobě podívá do programu Xbox Game Preview. Pro přístup si však v tomto případě budete muset zakoupit Founder‘s Pack za dosud neznámou cenu.
A pokud jde o často dotazovanou možnost vydání Vigoru na PC, Lukáš Haládik z Bohemia Interactive na Twitteru uvedl, že takové informace jsou tajné. Přeberte si to, jak uznáte za vhodné.
The most real answer is that it's confidential. pic.twitter.com/WIxINkVKUp
— Lukas -Ghost- Haladik (@Ghostonex) June 15, 2018
radsej dajte clanok o Enlisted od gaijinu, to vyzera zaujimavo a bude tiez free to play
No jestli myslíš free to play ve stylu War Thunder, kde musíš platit jako mourovatej, aby si stihnul vyjezdit Königstigera dřív, než tvoje vnoučata nastoupí do školy. To já bych si teda raději tu hru konvenčně zaplatil
A myslíte, že to někdy dodělaj ?
nejspíš ne protože by pak po nich lidi chtěli aby se dodělal aji Dayz a takovej luxus si nezaslouží
Zatím to na mě působí jako XBox verze mobilní hry „Last day on Earth“. :))
Čte se to dobře ale ocenil bych spíš PC než xbox, kde jsem na střílečky hodně levej
vyzera to velmy dobre to je hra premna ako vysita nikdy som nehral online ale toto by som skusil xbox to rozjel na plne pecky wau
Jen bl…ek pardon bejvalo si tohle muze koupit a byt spokojeny.
Koupit? free to play titul?
Kdyby radši už dodělali ten DayZ. Včera sice už konečně vyšla Beta na Experimentalu ale na Stable to výjde nejdřív v září… Ne, oni radši budou dělat další survival hru exkluzivně pro mrtvou konzoli. Nice.
Jim je to jedno jestli je mrtvá ta konzole nebo ne když si to Microsoft zaplatil
Pro mrtvou konzoli ? Ha, ty jsi dobrý blb.
Nápodobně. Podívej se na prodeje oproti PS4, a taky si uvědom fakt ,že většina „exkluzivních“ her na Xbox vychází i na PC. Debílku.
Jestli ti připadá konzole která má na kontě skoro 50 milionů kusů mrtvá, tak jsi asi exkluzivně blbej. Ach ty děti, jsou rády že jim rodiče koupí jednu upocenou PS4 a hned jsou chytrý jak rádio.:D A to, že jdou hrát hry od Microsoftu i na PC je přece dobře, čím víc lidí hraje hru tím líp.
Hmm, argument typu „jsi jenom děcko kterému rodiče kupujou věci“ jsem fakt dlouho neviděl. Taky by jsi možná mohl vyrůst a přestat se chovat jako píča.
Argument, který se na rozdíl o těch blábolů co jsi tu napsal zakládá na pravdě.
Nejdřív jsi tady vystříkaný z konference Microsoftu, a nadáváš lidem kterým se to nelíbí, a pak tu píšeš tyhle hovna. Jdi radši hrát Fornite nebo Minecraft, na tom přece ujíždíš.
A další takový… „Fortnite hrajou jen děcka“. Vystříkaný jsem byl protože oznámili hodně AAA her které vychází na všechny platformy, toť vše. Nevím co jsem psal za bláboly, všechno je pravda stačí si to najít ;). Sony v prodejích konzolí Microsoft rozdrtila a není žádný důvod k tomu kupovat si Xbox když už ani nemají exkluzivní hry. Proto mrtvá konzole. Mám pro tebe zjednodušit ještě něco, aby jsi to konečně pochopil?
Takze ty ??? Mrtvá konzole = PSP a PS VITA ( Sony). Podle tech blábolů patříš do mrtvé generace. Jen ubožák muže nadávat na neco, co nema a nic o tom neví. Je pozoruhodné, ze nejvíc na Xbox nadávají lidi, co maji PS4. Proč ? Jediný vysvetlitelny důvod je, ze jsou to buď postižené děti, které potřebuji nadávat na neco co maji ostatní, a nebo lidi, co buď závidí, nebo jsou jen internetový hrdinové co maji malé pero a chtějí si v diskusich zvedat ego, ?
j a nebo jsou lidi co maji obe a na jednu se vykaslou, protoze zjisti ze na ni nemaji co hrat, jinak celkem by me zajimaly ty pocty o 50 milionech kusu kdyz Ms zverejnil cisla naposled v roce 2014 10 milionu kusu a pak 2016 electronic arts psal neco o 17-18 milionech
Reálně maji neco kolem 42 milionu. Jo, je to jen půlka toho co ma PS, ale porad je to dost.
Microsoft něco málo s Xboxem předvedl. Konečně, ale zázrak to není. Jen přešlapují na místě s novým Halo, Forzou a Gears. A to ke všemu ani nejsou exkluzivní hry, protože je pustí i na PC. Obyčejná a neoriginální MP střílečka typu Vigor nic nezmění. Takových jsou tucty a zájem o ně postupně opadá. Já osobně jsem doposud měl každou generaci Xboxu vč. Xboxu One X. Bohužel, realisticky vidím, jak Xbox upadá. Poslední generaci mám jen kvůli 4K a multiplatformních titulům. To je jediný důvod, proč si na Xbox kupuji nějaké hry. Vypadají o něco líp, jsou ve 4K a konzole nehučí jako PS4.
To, co předvedla Sony, je úplně někde jinde. Obrovská nabídka nádherných, exkluzivních her. Navíc stále přichází s novinkami, třeba Ghost of Tsushima. O dalších peckách ani nebudu psát. Prostě Sony do toho šlape, ukazuje hráčům, jaká bude budoucnost.
MS demonstruje svou typickou schizofrenii, neví co chtějí, nemají žádný dlouhodobý koncept rozvoje hraní na Xboxu, pořád skáčou z extrému do extrému. Nejprve staví konkurenci pro konzoli Playstation, pak propagují hraní na PC (Games for Windows Live), pak znovu staví nejsilnější herní konzoli, po dvou letech začnou zase vymýšlet Play Anywhere (opět propagace PC), do toho motají Xbox Live Silver a Gold, nově Xbox Game Pass, prostě jasná vize žádná. Sedí na dvou židlích, Windows a Xbox, a chtějí se zavděčit všem. Dopadlo to tak, že jim ujel vlak a vybudovat nabídku originálních her pro Xbox se v této generaci už nepodaří, to je prostě fakt. Zlatá éra Xboxu 360 je pryč, totálně promrhali potenciál, který na trhu měli.
Zapomněl jsi na třetí možnost, lidi kteří ví, že si Microsoft tu konzoli sám zabil tím že na to nemá pořádné exkluzivní hry.
Sice nemá ty single 12h exkluzivní hry, ale pořád má celkově víc her Xbox One než PS4.
A kolik těch exkluzivních her na PS má multipalyer ? 
Microsoft prosral začátek této generace konzolí, hold to prohrál a už to nemůže dohnat. Věřím ale tomu, že další generaci takovou chybu neudělá a využije svých peněz a teď už i studií na vývoj nových her. Ono je fajn, že mají Gears, Forzu a nebo Halo, ale to jsou tři tituly a né každému se mohou líbit.
Je nepopíratelný fakt, že Sony v tomto vede, ale to je imo jediná věc kde Sony vede (samozřejmě ta nejdůležitější), proto stačí Microsoftu začít vydávat tituly co si udělají jméno jako se tomu stalo u The Last of Us a nebo Uncharted a když budou na podobné úrovni, tak mohou v klidu obírat Sony o hráče.
Pořád si říkám, proč Microsoft nekoupil Crystal Dynamics když měli možnost, teď je Square Enix nepustí když dělají jakýsi Avengers.. Měli by velice kvalitní studio které má za sebou Soul Reaver 2, Tomb Raider, Rise of the Tomb Raider a další.
Spíš jestli nekoupí ještě Bohemku. A možná až Bioware posere Anthem, tak ho Microsoft taky klofne.
Dufam, ze to znamena definitivnu bodku za DayZ resp. „novy engine“ pre DayZ
moc bych neveril tomu ze presunou dayz do novyho neginu, vetsinou z duvodu kompatibility by to museli zacit delat uplne od zacatku
Halo? Však to už udělali, hra běží na Enfusion Enginu. Nebo myslíte UE4?
jj unreal