Od letošního roku musejí být monoposty královny motorsportu osazeni ochranným obloukem, který chrání jezdce před případným zásahem od poletujících kol a větších věcí. Jelikož hra F1 2018 využívá licenci FIA a zároveň se studio Codemasters snaží s každým dílem přiblížit reálnému zážitku, tak i kokpity monopostů v letošní hře bude chránit takzvané Halo. Při televizních přenosech jsem si na oblouk tak nějak zvykl, ale v F1 2018 mi to bude nejspíš trvat o něco déle.
Na prvních gameplay záběrech, které byly vysílány v rámci E3, si můžeme Halo prohlédnout. Ve druhém videu, z netypické konference Square Enix, došlo i na déšť, zatímco třetí se zaměřilo na dlouho očekávanou novinku v podobě systému pro rekuperaci energie (ERS). Tuhle energii budeme moci dle svého uvážení využívat, kupříkladu při pokusu o předjetí nebo při obraně, abyste měli lepší výjezd ze zatáčky.
F1 2018 vyjde 24. srpna letošního roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Mezi další novinky se řadí rozšířený režim kariéry, který umožní hráčům se ještě hlouběji ponořit do světa Formule 1. Zároveň budou přidány další historické/klasické monoposty a vylepšena celá řada věcí, včetně nasvícení, oblohy a mraků.
F1 už pár let nesleduju,takže mohl by mi někdo vysvětlit co přesně je „dlouho očekávanou novinku v podobě systému pro rekuperaci energie“? Mám za to, že to už kdysi bylo jen se tomu říkalo KERS
Dřív byl KERS – do roku 2013 jako přídavný a dobrovolný prvek. Měly ho většinou jen špičkové týmy, které si ho mohly dovolit. Ale od r. 2014, kdy se změnila pravidla pohonné jednotky, je ERS „povinná“ součást.
ERS lze rozdělit na MGU-H (Motor Generator Unit Heat), MGU-K (Motor Generator Unit Kinetic) a baterie, do které nasbíraná energie putuje. MGU-K je jakýsi nástupce KERSu, sbírá energii z brzdění, zatímco MGU-H sbírá energii z tepla výfukových plynů, je to hodně sofistikovaná součást PJ a většinou jedna z prvních komponent, co odchází. Proto chce Liberty Media (současný majitel F1) tuto komponentu z motorů odstranit od roku 2021, kdy začíná nová Concordská dohoda.
Ještě doplním, že právě od r.2013 v F1 hře nebyla možnost ERS managementu. Takže je to takový malý návrat.
Aha, děkuju za vysvětlení
Pro halo-hatery je dobrá zpráva možnosti odstranění prostředního sloupku, další čachry s kamerou a halo nebude vidět skoro vůbec. Já se na hru moc těším. Hlavně na nové klasické vozy, i když jsem s nimi moc nejezdil, jen sem tam time trial, hlavně MP4/4 v Monaku a řadící pákou
Na ERS jsem zvědavý. A na trať Paula Ricarda. Sledoval jsem pár videí aarava a jestli je pravda, co říkal, tak ta hra dostane vylepšení pro kariéru, která můžou přidat na autenticitě.
Dneska Codies ohlásilo dvě „historická“ vozidla, mistrovský Brawn BGP-001 a úža BMW Williams FW25 z roku 2003. Byl bych raději z FW26, říkalo se mu „Walrus“. Ale co už. (BTW, jde o preorder bonus, „Headlines Edition“, ale tato dvě auta půjdou koupit později i zvlášť).
Beztak bude mod co to odstraní
Mne tá blbosť vadí aj pri T-cam. Nevidím si krídlo, na koľko je poškodené a celkovo to pôsobí rušivo. Osobne najradšej jaždím s prázdnou obrazovkou, bez minimapy, poradia jazdcov atď. Chcem vidieť iba monopost a trať. Dúfam, že minimálne teda vyjde nejaký fanúšikovský patch, ktorý to odstráni.
Heh a ted jen jedna otazka ze zvedavosti – Kdyz pominu ze jezdis s T-cam, tak kolik z predniho kridla vidi piloti v kokpitu?
Ja nevim, jako na jednu stranu se tu tvari spousta lidi tak ze to chteji vic simulatorove, ale nadruhou stranu pak delaji veci ktere do te simulace maji daleko. Napriklad v tvem pripade pokud chces jezdit s T-cam, tak co ti brani se na poskozeni zeptat mechanika skrze radio? Nebo si to odvodit podle chovani auta? Clovek to pozna kdyz mu chybi jen nektere elementy na kridle, nebo kdyz ma pryc vetsi cast kridla, pripadne cele a to kridlo nemusi videt.
Neber to jako hate vuci tobe, jen se nad tim zamyslim, protoze me to prijde jako protireceni si.
Jeste k tomu HALO – on by to nebyl problem pro Codemasters tam to HALO neudelat, ale jednou maji licenci tak se ji musi drzet. Proste je to soucast auta, tak tam musi byt.
Keď majú licenciu a chcú ju tak dodržiavať, prečo nemá Williams červený pás Martini? Halo je v hre hlúposť, nemá žiadne odpodstatnenie iba zavadzia. Nech tam je, ale pre tých, ktorý ho nechcú nech je tam možnosť ho vypnúť. Jednoduché. Nie som taký dobrý hráč, aby som stíhal menežovať v tej rýchlosti rádio. Hrám na ovládači a stíham na rovinkách jedine spýtať sa hneď prvú možnosť na Full Race update, ako si stojím a aké sú medzery predo mnou a za mnou.
Protože Martini je alkohol. Pokud by chtěli Codemasters ponechat klasifikaci PEGI3, tak hra nesmí obsahovat alkohol, ani jeho propagaci. Během VC Bahrajnu nebo Abú Zabí má Williams tuhle nealko-livrej, protože tam je alkohol zakázaný, takže nejde o výmysl.
Ohledně Halo. Prostě se s tím smiř, nic jiného ti nezbyde. Taková jsou prostě pravidla a Codemasters s tím nemůže nic dělat, neviditelný prostřední sloupek je ještě dobrodění Liberty Media a Codemasters. To, že nestíháš ovládat týmové radio není problém Codemasters. Pokud by FIFA vytvořila a prosadila pravidlo, že všichni fotbalisté musejí mít masky, tak by to ve hře FIFA prostě muselo být.
Nemusím sa s tým vôbec zmierovať. Pokiaľ to tam bude a je to blbosť (pretože v hre to má jediný efekt – zavadzia) tak si ti to nekúpim a nepodporím. A asi nebudem sám. Predaje 2018 môžu vďaka Halo dostať slušne cez držku a v 2019 to „zázračne“ už vypnúť pôjde..
Tak to nekupuj… Ale hlavně tu prosím neříkej, jak je halo ve hře zbytečné a že by tam tím pádem nemělo být. Ve hře Světového šampionátu Formule 1 musí být autentické vozy, piloti, týmy a tratě. Přečti si něco o licencích. Codemasters by mohli o ní přijít, kdyby tam nedali halo. Ohledně modifikací – myslím si, že nějaký komunitní modder zkusí halo odstranit.
Toto zacina priprvou na celokryty kokpit a pak uz to bude saskarna. Pro me osobne skoncili formule od dob kdy prestaly krasne rvat jejich motory (ne ty tupe prditka co maj ted)
cize v tvojom pripade by formule mali byt ako v 20tych rokoch, rev motora a ked si sa prevratil, tak co uz ze si zomrel, hlavne ze sa divaci ako ty bavili
Takze vlastne pro tebe skocilo spousta druhu zavodu v posledni dobe vid? Protoze plus minus podobne je to temer u vsech aut v nejvyssich seriich (LM prototypy, GT3 atp). Holt vyvoj nezastavis a momentalne jsou nejefektivnejsi hybridni pohonne jednotky. Proste se neda zit jen ze zvuku
Leda prd má pravdu. Spousta lidí zvuky tady těch prdících motorů nepřijme. Vysavače jakési. Navíc je to těžký jak autobus, předjet se dá málokdy to by se zavařily pneumatiky. A jedeme dál to nestačí. Výkonnost je zakonzervovaná přes ochranu hlavy není vidět na trat…. nevim co bych na tom v neděli viděl. No a ted nepujde vidět na trat ve hře. Ne tenhle ročník těžko
To je ale docela zkostnatelost co se tyce zvuku. Proste jestli je cenou za technologicky pokrok jinaci zvuk, tak tu cenu prijmu. Spousta lidi nevidi to ze ta pohonna jednotka je vykonejsi nez vzpominane v8, v10 zpred 10-20ti lety. Celkova efektivita vyuziti energie z paliva je na 50%, kdezto atmosfery byly tusim nekde kolem 30%. Nehlede na to ze ty auta jsou momentalne nejrychlejsi v cele historii F1. Bohuzel to nepomaha predjizdeni, na druhou stranu je vsak treba rict ze ani historicky to nebylo uplne jine. Ono pohled do historie docela zkresluje, protoze lidi maji tendenci vypichnout si to lepsi z cele sezony, nez objektivne priznat ze v cele sezone to tak nebylo.
K te vykonosti – neni zakonzervovana. Holt kdo si s predpisy poradi nejlepe, tak vyhrava. A opet – historicky to nebylo jine. Je to pravidelne opakujici se cyklus kdy po zmene predpisu je nekdo lepsi a dominuje. Ke konci cyklu predpisu se to srovnava a po zmene je to zase nekdo jiny kdo dominuje.
Holt idealizovana minulosti je zradna mrcha
Má se jednat o simnulator, tak nechápu lidi, co říkají a chtěji, aby svatozář nebyla ve hre přítomná, navíc pokud bude přitomná tzv. televizní kamera u jezdce, nevidím v tom problém, pokud se někomu HALO nelíbí, nemusí hru kupovat a zbytečně rýpat. Neříkám, že je to pěkné, ale jedná se o simulátor…..bože lidi, proberte se… Vrchol všeho bude, pokud media a herní weby budou tohle brát jako mínus a kvůli tomu snižovat hodnocení
Myslím si, že hodnocení by se kvůli tomu snižovat nemělo, když to v té hře jednoduše být musí. A pokud někdo kvůli tomu dá nižší známku, tak bych to přirovnal k tomu, jako by někomu vadilo, že ve v herní sérii Batman Arkham má Batman masku
Mimochodem jak je videt na tech gameplay videiich, tak ma clovek volbu v kokpitu stredovy panel HALO zneviditelnit a to je myslim si ustupek ze strany FOM (Liberty Media) ohledne licence
No a jeste k novinkam – osobne nejvic vitam ERS a jeho spravu a vice informaci na volantu v kokpitu (Pozice, aktualni kolo v zavode, delta), coz dava moznost povypinat dalsi HUD na obrazovce
Simulator? Vtip roku…. obycejna arkada
Tak si vypni trakciu, ABS a automatickú prevodovku a potom nám ukáž video, ako tú arkádu jazdíš.
Ochrana pred koly, ktere jsou tak 1x za celou sezonu….
Spos tohle halo vypada, ze způsobí vic skody nez uzitku…
I kdyby to zachránilo jeden život tak to stojí za to. Nebo ne?
Věř mi, že to za to stojí, bezpečnost na prvním místě a přecejen v motorsportu nikdy nevíš
Už je dokonce případ, kdy Halo život zachránilo. Nebylo to přímo v F1, ale v nějaké nižší kategorii – nechce se mi to teď Googlit.
Presne tak. Bylo to v F2 viz
http://gpf1.cz/kameram-to-uteklo-ale-fotografie-fanouska-je-skvelou-obhajobou-halo-anketa/
A ke kolum – no kola jako takova uz neodletavaji po bourace. Jsou pripevnena tusim 3 bezpecnostnimi lanky. Tady jde spis o nedotazena kola po zastavce v boxech a to zas tak vyjimecne neni. Jinak taky se mi HALO nelibi ale to je tak vse co s tim mohu udelat. A je pravda ze uz jsem si na to zvykl.
mna by zaujimalo ako skodu to uz len moze sposobit
Škodí to jak konkrétně ?
A hlavně i kdyby to zachránilo „jen“ jednoho člověka tak to za to stálo