Microsoft měl podle mnohých nejlepší tiskovou konferenci za poslední roky, což je dle mého tak trochu pravda, ale já osobně postrádal důraz na exkluzivní hry. Místo nich jsem se dočkal akorát nabušené Forzy Horizon 4 se střídáním ročních období (vypadá opravdu hodně lákavě) a her, které si zahraji nejdříve v příštím roce. Jinak byla konference hlavně o titulech třetích stran, které budou dostupné nejen na Xboxu One, ale také na konkurenční PlayStation 4. Naštěstí se blýská na lepší časy: Microsoft investoval značné prostředky do svých studií a zároveň koupil hned čtyři týmy (Playground Games, Ninja Theory, Undead Labs a Compulsion Games) a založil zbrusu nové studio pojmenované The Initiative, které vede bývalý šéf série Tomb Raider, Darrell Gallagher, a najdeme ho v luxusní oblasti v Santa Monice.
Tisková konference Microsoftu, prostřednictvím níž nám byla servírovaná jedna hra za druhou, mj. očekávaný Cyberpunk 2077 od autorů Zaklínače, nové Halo, několik Gears of War her, Metro Exodus, Dying Light 2 nebo nový projekt od FromSoftware, přilákala nejvíce diváků. Stream sledovalo 1,7 milionu diváků (v roce 2017 to bylo 1,1 milionu). Na druhém místě překvapivě neskončila Sony, ale Ubisoft. Na prezentaci Assassin’s Creed: Odyssey, The Division 2, Skull and Bones nebo Beyond Good and Evil 2 se dívalo 1,6 milionu (před rokem 986 tisíc). Třetí Sony se pochlubila 1,5 miliony diváků (před rokem 926 tisíc). I přesto jde o velmi slušné číslo, když si vezmeme, že začátek tiskovky byl ve tři hodiny ráno, ještě k tomu v pracovní den. Většina se tak podívala ze záznamu na první gameplay záběry z The Last of Us Parth II, další záběry z podivného Death Stranding od Kojimy nebo Ghost of Tsushima z feudálního Japonska.
To samé platí o Bethesdě. Ta začínala o půl čtvrté ráno. Přesto se dostala na 964 tisíc (o rok dříve 233 tisíc). Jak vidno, výrobce a vydavatel titulů jako Fallout, RAGE, DOOM, Wolfenstein a Elder Scrolls začíná lákat čím dál víc. Následuje PC Gaming Show s 893 tisíci diváky (552 tisíc v roce 2017), Nintendo s 679 tisíci (předtím 292 tisíc) a poslední je EA Play od Electronic Arts. Hry FIFA, Battlefield a Star Wars sice patří mezi nejpopulárnější, ale EA byla jedinou firmou, která má horší výsledky než loni. Zatímco v roce 2017 sledovalo konferenci 676 tisíc lidí, předminulou sobotu to bylo jen 528 tisíc.
Každá společnost měla slabší a lepší chvilky Nějaká se blýskla méně nějaká více, ale já jsem s celkovým obrazem/průběhem E3 spokojená a docela mě na pár her navnadili.
No celá E3 je asi nejlépe shrnutá tady
https://www.youtube.com/watch?v=R_IllxBHkpY
Microsoft má už roky po sebe najlepšie konferencie. Kvantá hier, rýchly sled, správne premiešané, aby nedali všetky pecky na začiatok. Sony bohužiaľ priveľa vykecáva a niekedy tam pošlú uspávačov hadov. Fakt dobrú E3 konferenciu malo Sony naposledy 2010, alebo 2011 (začínala sa One Vision od Queen).
Najlepší asi Xbox, zaslúžene. Square enix by to už v rámci dobrého mena firmy budúci rok skúšať radšej nemali a EA by ich mali nasledovať.
Celkově byla za mě nejlepší XBOX konference. Poté SONY, Bethesda a Ubi. EA byl odpad.
jak řikáte sony bylo brzo ráno takže spousta diváku z evropy chyběla
Díval jsem se na celou Microsoft konferenci a spokojenost. Byl jsem mnohem raději, když Phil oznámil nákup několika studií než aby ohlásili novou značku. To se všechno promítne do budoucna. Oni ty nové exkluzivní hry přijdou a bude jich více než dost. Je to zkrátka jen proces, který se nevytvoří přes noc. Mají na to prostředky a i zázemí. Microsoft to vždycky jel na multimediální centrum zábavy, ale od té doby co tomu šéfuje Phil, tak se snaží tlačit i ty nové hry. Otázkou však bude co s tím hodlá dělat Sony. Microsoft má nejlepší konzoly. Hry nyní vypadají opravdu skvěle. Hlavně ta tichost konzole je oproti Ps 4 znát. Má 4k Blue Ray přehrávač a co potom až ty nová studia spolu s ostatními začnou chrlit jednu hru za druhou. Pokud Microsoft neusne na vavřínech a skutečně začne vytvářet nové kvalitní AAA hry, tak v určitých ohledech bude daleko dále než konkurence. Sony má kvalitní exkluzivity to je pravda, ale bavíme se o tom co tu bude za rok, za dva, za deset let. Neberte to jako nějaké nadržování jedné či druhé straně. Mám rád hry jako celek a nějaké žabomyší války mě nezajímají. Mám rád určitou flexibilitu, funkčnost a asi je to na každém čemu dává přednost.
Microsoft v zivote nezacne chrlit exkluzivity, vse vyjde pri nejmensim na pc a jedna za druhou, to uz musis byt fakt optimista… letos mel xbox nejlepsi konferenci, ale plně souhlasím s tím, co je ve clanku – skoro vse byly hry treti strany, coz jen ukazuje jak MS na Xbox prdi… jejich nejsilnejsi konzole vlastne nema na cem se predvest protoze hry na psko vypadaji take krasne a jsou dobre optimalizovane, takze i kdyby byl xbox 3x silnejsi, vyjde jim to skoro na stejno… secteno podtrzeno – xbox podle me ps jen tak nedozene (a uricte ne v teto generaci, bude to spis o tom, co nabidne ta dalsi)
Co ae týče akvizice nových studií, to je podle mého skvělý krok, ale všichni víme že už se nejen s microsoftem spousta nezavislych studií spálila. Doufejme že tohle nebude tenk případ, protože Ninja Theory jsou jedno z mých oblíbených a přeju jim jen dobré věci.
Abych to sesumiroval – vidíš podle mě věci moc růžově, stejně jako ty mam rád hlavně hry a jsem jenom rád když se průmysl rozvíjí a daří se mu ať už na kterékoli platformě. Nechme se překvapit jak to dopadne, doufam ze máš aspoň v něčem pravdu, protože by to bylo o moc lepší, než moje skeptické prognózy
Ahoj necháme tomu volný průběh. Člověk může jen spekulovat, ale chce to jen čas, který ukáže, jakým směrem se nově Microsoft vydal a jestli taková investice nese ovoce. S těmito novými studii mají potenciál vytvářet skvělé hry. Jinak ohledně těch exkluzivních titulů: mně to od Microsoftu přijde naprosto přirozené a normální, pokud své exkluzivní hry nabízejí i pro hráče na PC. Oni jsou tvůrci OS, na kterém hraje drtivá většina PC hráčů a pokud by tohle neumožňovali, šli by proti sobě. Líbí se mi možnost, koupit si hru a hrát ji kde chci. Někdo má raději pořádné PC, na kterém může pracovat a hrát hry a naopak někdo má jen konzoly, na které si hraje a případně sleduje filmy, protože samotné PC nepotřebují. Případně vlastní běžný notebook, který bohužel není na hry.
Sony jela v zajetých kolejí, Microsoft investoval a Bethesda tvořila hry… takové je mé shrnutí
Hype-meter pre mna: 1. Fallout 76; 2. CyberPunk; 3. Division 2
Za mě s přehledem Bethesda. Protože ta to měla letos dost jednoduché. MS držela Forza a Cyberpunk ale pak tam překvapivě byla i další silná jména takže se nedivím. Čemu se divím je Ubi. No a Sony… to radši rozepisovat nebudu nebo si fanboyové uženou úraz ukazováku při klikání na dislike Za řeč tam stojí Ghost of Tsushima o kterém sice pochybuji že se bude dobře hrát ale vizuál bude působivý. Ty poletující listy v kontrastu s bitvou Tohle bude to AC které jsme zatím nedostali
Tak se není čemu divit že Sony skončila třetí, když nic nového neukázali a jejich konference byla nejhorší za posledních pár let!!!!!!
Teď jsi jim to nandal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To nebyla konference. Vytáhli zahradní nábytek a šli si pokecat někde do stanu
Před E3 se chlubily, že to bude nejnabušenější konference v jejich historii a tak jako vždy to byly jen řeči do větru. Nic pořádného, krom tedy té Forzy Horizon 4, ta vypadá fakt nádherně, neukázali. A zbytek velká bída. Multiplatformní tituly samozřejmě nepočítám. Chudáci Xboti.
Xbox jednoznačně válel ,tak jako loni,protože ukazoval trailer za trailerem,ať už exkluzivní tituly nebo světové premiéry,viz Dying light 2 nebo zmíněný Cyberpunk 2077. Xbox pochopil,že lidi táhnou hry a žádné zbytečné kecy (viz jako před dvěma lety Sony,kde také sázela trailer za trailerem). Sony letos ukázala gameplaye ze svých již oznámených her,takže překvapením bylo snad RE 2 Remake,Nioh2 nebo Control od Remedy. Z Death Stranding jsem se zase nedozvěděl nic,kromě toho,že tam budem chodit po horách s nákladem na zádech a že tam přidali dvě postavy TLOU2 mě moc nechytá..ono už mě ke konci nebavila ani jednička.Hra je to dobrá,jen mě nedokázala příběhově udržet až do konce a tak jsem skončil někde před koncem.A Spidermana vynechám,tohle není hra pro mě EA mě snad zaujala snad jen Battlefieldem V,kde jsem konečně viděl trailer hodný shlédnutí. Bethesda překvapila oznámením Doom Eternal či TES VI nebo Starfieldem (jen škoda,že neukázali z těchto her skoro nic),Wolfenstein Youngblood určitě zkusím,pokud to bude z poloviny tak dobré jako OldBlood a líbilo se mi že si umí udělat ze sebe prdel v případě Skyrim: Very special edition. Ubi každoročně pompézní akce,ukázali celkem dost her. Akorát mě nasrali tím neoznámením Splinter Cella,na kterého čekám už 5 let a zbytek konferencí mě zaujal jen okrajově. Takže snad příští rok bude stejně dobrý jako letošní ne.li lepší
Klidně bych se koukal i na Sony, ale ve 3:00 bych nezůstal vzhůru ani omylem.
Strčte si to slovo exkluzivní do prd*le. ???