Jen pro připomenutí, Take-Two je gigantická převážně vydavatelská herní společnost. Mezi perličky vydané pod hlavičkou Take-Two bychom mohli zařadit sérii Grand Theft Auto, Max Payne, Bioshock či Mafii. Abych byl i trochu aktuální, uvedu i sérii Red Dead Redemption a hlavně její očekávaný prequel, kterého se dočkáme na podzim.
Všimli jste si něčeho? Všechny uvedené hry jsou primárně singleplayerové. A právě Take-Two, coby vydavatel, si stojí za příběhovými hrami pro jednoho hráče. Stejný názor má i Strauss Zelnick, ředitel celé společnosti. Zelnick naopak nevidí dlouhodobý potenciál v multiplayerových hrách, potažmo v battle royale titulech.
„Je zde spousta lidí, kteří říkají, že to nebude fungovat, když to není free-to-play battle royale. Lidé to skutečně říkají a myslí to vážně. Singleplayerové tituly podle mého názoru nejsou mrtvé, dokonce ani blízko zániku. Některé společnosti se chtějí jako by vyhnout tvrdé práci při vytváření příběhu a postav. Spíše směřují přímo tam, kde jsou peníze, tedy do multiplayeru. Nemyslím si, že toto bude fungovat dlouhodobě, jestli ano, budu překvapen,“ sdělil Zelnick webu VentureBeat.
Při narážkách na dlouhodobost Zelnick poukázal na úspěch pátého GTA. Nalijme si čistého vína, Grand Theft Auto V těží převážně z multiplayerové části, přesto se musí úspěch respektovat, hra je totiž primárně považována za singleplayerovou.
Podle Zelnicka není klíčem k úspěchu oznamovat hry jako na běžícím pásu. Je třeba se soustředit na jeden titul a vybrousit jej k dokonalosti, a to i za cenu případného odkladu. Hlavní je, se pokusit udělat nový titul tak, aby byl lepší než ten předchozí. Ne vždy se to samozřejmě povede, ale je to hlavní cíl při vývoji.
Slova ředitele Take-Two jsou jen reakcí na dění v posledních týdnech a měsících. Pro některá studia je vymýšlení příběhu a designu hry pro jednoho hráče příliš náročné, tak se raději ubírají směrem chvilkového trendu bez dlouhodobého potenciálu. Smutné. Vlastně by se tento článek dal brát jako odpověď na údajný postoj společnosti Electronic Arts, pro kterou jsou singleplayerové hry prý mrtvé…
SP byl, je a vždycky bude ta nejlepší volba.
Jen na PC umiraj SP hry
V temto jasne dominuje ubisoft FC5,AC,Watch dogs a mohel by sem menovat dalších 30 her které majú nábeh na hru roku a to jak čisto singleplyer hry!!! :thumbup:
No to promiň, ale hry roku většinou nebývají reskiny předchozího titulu v sérii (samozřejmě s menšími úpravami, aby se neřeklo).
FC5 a ACO byli revolučné!!! :thumbup:
Nemyslím si. Právě série, co zmiňuješ, jsou zaseklé u stejné šablony už nějakých 6, respektive 8 let od AC: B a FC 3. Nevím, možná jsem už starej, ale těžce mě nebaví hry od Ubisoftu s poměrně velkými mapami, kde se ale nedá moc co dělat, pokud tu hru nebereš jako nějaký úkol nebo povinnost, že musíš dokončit všechny nudné stejné vedlejší úkoly. Hlavní příběh je pak tradičně sotva zapamatovatelný, nezajímavý, slepenec klišé a vlastně pořád používající stejné motivy.
Čím to je, že práve tí, ktorí idú najrýchlejšou cestou po peniazoch poukazujú na to, že to robia iní… T2 si môže s EA ruky podať. Rockstar už slušných pár rokov nevydal hru (teraz robia na RDR2) a prečo? Pretože money z multiplayeru GTA sa sypali. Prečo dopadla mafia 3 tak ako dopadla? Pretože miesto odloženia a dokončenia ju nasilu vydali aby boli money. Keď majú tak radi SP hry, prečo dostáva GTA Online stále updaty a na SP sa nikto ani nepozrie? Je pekné, že sa o GTA po tak dlhej dobe stále starajú ale podľa toho, čo hovorí pán Zelnick by mali byť zameraní na inú oblasť a nie len MP.
Jedine SP, neni nic lepsiho, nez fajn kvalitni pribeh kterej si muzete v poklidu nerusene uzit… jasne MP je fajn, zvlast kdyz mate nekoho s kym se da luxusne vyblbnout… ale SP je proste SP!
Pro ea jsou mrtvé singleplayerové hry a pro většinu hráču je mrtvé ea no hard feelings
castecne ma pravdu… proc tu asi mame milion free2play slatanin, survivalu, sandboxu a battle royal a tuctovejch open worldu? neni potreba vymejslet kvalitni pribeh a ani postavy, v podstate ani zadnou „logiku sveta“, proste „tu mas mapu, hrej si“… jeste ze se posledni dobou ty singleplayery prodavaji vic nez dobre
Ja jsem rad za SP hry. Sice jich moc nehraji, ale ty ktere opravdu chci si kupuji za plnou palbu, aby se dostalo ke studiu co za titulem stoji co nejvic. Ostatni jen ve sleve. Ano, sice GTA V nedava zadny obsah do SP, ale jen do MP, protoze je to dojna krava (nejspis to bude cekat i RDR 2), ale i tak jsem rad, ze to neni jen tupa (rozumej MP) hra. Chci toho vic
Singleplayerové hry u Take 2 a Rockstaru neumírají, oni je přímo mordují.
Třeba tím že perzekuují modovací scénu(Aféra Open IV a spol a nejenom to), Singleplayer dále nerozšiřují třeba slíbeným DLC už v roce 2014 pro GTA V.A dále všudypřítomným tlačením do toxického onlinu, které každým updatem dává najevo jak moc je hlavní stránkou éry GTA V.Protože zpřístupnit auta a zbraně do singlu třeba za poplatek by bylo strašně nežádoucí.
A pak takové drobnosti, jako ignorace předešlých singleplayerových titulů třeba tím že vymažou polovinu radiových skladeb, protože je jim při těch příjmech líto to obnovit.
Predbehol si ma s tým zhodnotením. Dávam palec hore.
On ten Zelnick,moc nerozumí hernímu průmyslu podle mě.Protože to co vypouští z úst si hodně protiřečí.Neni to dávno kdy se vyjadřoval,v tom smyslu že je pro něj priporitou hlavně Multiplayerová část her.Ve výsledku chtěl asi říct,že je spokojenej hlavně za to,kolik si nahrabal.
Tak pod to bych se podepsal. Navic ciste multiplayerova hra jednoho dne umre na nedostatek hracu a proste si ji nezahrajete. Singl si radi zahrajete i po 30 letech