Aktualizace: Před několika dny jsme vás informovali o soudním sporu. Bethesda zažalovala Warner Bros. kvůli mobilní hře Westworld, která má okatě kopírovat úspěšný Fallout Shelter a využívat dokonce jeho zdrojový kód. Vydavatelství Warner Bros. reagovalo a pro server GamesIndustry.biz zástupce společnosti prohlásil, že obvinění jsou překvapivá, neboť jsou nepodložená.
Warner Bros. měl být ujištěn studiem Behaviour Interactive, které vypomáhalo s Falloutem Shelter a stojí za vývoje Westworldu pro iOS a Android, že tvrzení Bethesdy jsou nepravdivá a žádný zdrojový kód Bethesdy nebyl u Westworldu využit. Právníci Bethesdy mají jeden podstatný důkaz, tím jsou totožné chyby, které byly při vydání ve Falloutu Shelter, obsahuje je totiž i Westworld.
Vypadá to, že se společnosti nedohodnou a celá záležitost skončí u soudu.
Původní zpráva: V posledních letech se rozmohly jednoduché mobilní hry na motivy úspěšných herních sérií nebo televizních seriálů. Bethesda v roce 2015 vydala úspěšný Fallout Shelter, který se záhy z mobilů a tabletů rozšířil na počítače i konzole. Warner Bros. šel podobnou cestou, využil americký televizní sci-fi westernový seriál Westworld od HBO a vytvořil free-to-play titul pro iOS a Android.
S Westworld Mobile se hráči nestačili ještě pořádně seznámit a vystál jeden obrovský problém. Už při prezentaci hry někteří do komentářů a na sociální sítě psali, že jim mobilní hra podle televizního seriálu HBO připomíná Fallout Shelter. Dnes dostali za pravdu. Bethesda podala žalobu na Warner Bros. z důvodu okázalého klonu. Westworld Mobile je podle právníků Bethesdy postaven na stejném kódu jako Fallout Shelter.
Westworld Mobile má využívat stejný nebo velmi podobný design, animace, funkce a další herní prvky z Falloutu Shelter. Jak by k něčemu takovému došlo? Za Westworld Mobile stojí stejné studio jako za Falloutem Shelter. Obě hry měli na starost vývojáři z kanadského týmu Behaviour Interactive, kteří měli využít zdrojový kód, na nějž má právo pouze Bethesda.
Otázkou je, zda Warner Bros. věděl o tom, že Behaviour vytvořili Westworld Mobile podle jiné hry. Bethesda si to myslí a v dokumentech se dokonce píše o tom, že kvůli tomu Warneři najali právě studio Behaviour Interactive, které využilo svůj předchozí projekt, snížilo náklady na vývoj a přivedlo na svět hru využívající oblíbené prvky.
Pokud vám to přijde jako mlácení prázdné slámy, tak Bethesda má ještě jeden důkaz. Ve Westworld Mobile mají být stejné chyby jako při vydání Falloutu Shelter, včetně podivné kamery v určitých okamžicích.
Pokud se společnosti nedohodnou mimosoudně, půjde o zajímavý spor, jenž budeme na Zingu sledovat.
O čem obě hry jsou? Ve Falloutu Shelter se dostanete do post-apokalyptického světa. Na starost máte kryt, kde se staráte o přeživší, postupně ho vylepšujete a podnikáte různé mise s cílem nalézt další přeživší a potřebné zásoby a vybavení. Ve Westworld Mobile se setkáte s herci ze seriálu a postupně budujete známé westernové městečko.
serial Westworld je rozhodně lepši nez GoT a všichny všechno kopiruji kvůli zisků př. Marvel,Bethesda (Fallout Shelter) – prvni byla android hra Tiny Death Star a original
tak on je docela rozdíl okopírovat nápad a okopírovat zdrojový kód
To že to má stejný bugy je ta nejvíc Bethesda věc co snad může být
hra je cipovina stejne jako serial
Paradoxně Bethesda teď udělala hře ohromnou reklamu. Ale pokud opravdu donutí Warner Bros tu hru stáhnout z trhu, tak to bude pro Warnery velmi nepříjemné.
Opravte prosím, že je Westworld od BBC. To je pěkná blbost. Jak tady v diskuzi již bylo uvedeno, tak je to od HBO
Díky. Opraveno
Jen oprava autora: Westworld je od HBO, které patří Warner Bros. Tudíž WB si nemuseli zajišťovat licenci.
Už je to opravené. Díky.
Westworld ma alepson volby a přiběh oproti Fallout Shelter a je to normalka všichny kopiruji jen nejvic na mobilnich her
V článku je jedna malá nesrovnalost. Fallout Shelter vyvíjela přímo Bethesda s tím, že Behaviour Interactive měli jen jako pomocné studio. Pokud se tedy skutečně potvrdí že Westworld je jen reskin Falloutu Shelter a obě hry využívají totožný kód, tak to nebude jen znovupoužití vlastní práce, ale rovnou krádež cizího kódu.
Na celé kauze mi ve výsledku přijde nejzajímavější to, že se na tu krádež kódu přišlo díky tolik pověstným Bethesdím bugům.
Ano, kód a vše kolem Falloutu Shelter patří Bethesdě. Jak se na tom Behaviour přesně podíleli zas tak známo není.
Kradez kodu by vobec nebola problemom, Fallout Shelter totiz bezi na Unity, z ktoreho sa da reverznym inzinierstvom vytiahnut vsetko – assety, skripty, kody, vsetko. Staci dekomprimator hernych archivov a (napriklad) Resharper.
Je úplně jedno jak k tomu kódu přišli. Pokud nemají dohodu s Bethesdou, tak ho nesmí využít.
Mám rád Fallout Shelter. Pěkná hra na tablet\mobil. Ta hra se hodně posunula kupředu, když kdysi implementovali do hry i mise v pustině. Co se týče Westworldu, tak miluji stejnojmenný seriál. Zkoušel jsem ze zvědavosti tuto hru a musím říct, že větší nudu jsem neviděl. Bezduché klikání. Je vám vlastně jedno co se děje. Je to všechno takové nepřehledné, stále opakující až do zblbnutí. Někdo by mohl namítat, že Shelter je na podobném levelu, ale není. Ano také je to o klikání a jednoduchý sběr surovin, ale to je vše. Otázka dvou vteřin. Ve Westworldu musíte stále někam klikat dokud se neuklikáte. A co takhle mise ve Fallout Shelter? Ah to je klasika to mě vždycky bavilo Prostě srovnávat to nelze, ale ten koncept mi také přijde dost okopírovaný.
Tiny Tower byla prvni hra takovýho stylu tak Fallout kopiruje
Tady ale nejde o kopírování konceptu/stylu, ale zdrojového kódu. To vadí Bethesdě nejvíce.