Jedním ze základních pilířů mnoha tradičních arénových stříleček je režim Capture the Flag. Nejinak je tomu i v případě série Quake, a tak mohlo leckoho zarazit, že nejnovější Quake Champions tímhle klasickým módem nedisponuje. To se ale v dohledné době změní. Capture the Flag pro Quake Champions je právě ve vývoji, a tak nás opět čeká boj dvou týmů o zabírání či naopak bránění vlajek.
V tuto chvíli platí, že tým, který má na kontě nejvíce uzmutých vlajek, po dvaceti minutách vítězí, přičemž celý režim je rozdělený na dvě kola po deseti minutách, mezi nimiž si týmy prohodí strany. Limit na počet zabraných vlajek tak momentálně není, i když se to může časem změnit. Za zmínku také stojí, že když zrovna držíte vlajku, nemůžete používat schopnosti vámi ovládaného šampiona.
V přípravě je také mód Slipgate. V něm se proti sobě postaví dva týmy o 4 hráčích. Jeden z nich útočí a jeho cílem je uzavřít bránu druhého týmu dřív, než se zcela otevře. Obránci zase musí zlikvidovat všechny protivníky. Háček je v tom, že Slipgate nepodporuje respawny, takže když vás někdo zabije, musíte si počkat na další kolo a maximálně sledovat přežívající spolubojovníky. Hráči si volí Šampiona na začátku každého kola a do hry se vždy dostanou se všemi zbraněmi, přeplněnou mírou zdraví a zbroje, která se postupně snižuje, a také s maximálním množstvím munice.
Ve hře se časem po boku Quickplay a Ranked playlistů objeví možnost Arcade, která nabídne všelijak pozměněné a střelené herní módy. Může jít například o boj jen s raketomety, o režim, v němž se vám po každém zabití dostane do rukou jiná zbraň, nebo o zcela náhodný výběr šampionů při každém respawnu. Aby toho nebylo málo, v dohledné době budete moci zakládat vlastní zápasy s možností přizpůsobit si různé parametry a v plánu je i Team Deatchmatch s boty na jedné straně.
Když už je řeč o botech, ti mají doznat nemalého zlepšení. Už nebudou tak přehnaně přesní a tvůrci hodlají zapracovat i na navigaci či správě zbraní a předmětů. Vlastní zápasy, Team Deathmatch proti umělé inteligenci a zlepšení botů dorazí v průběhu srpna a do budoucna se příznivci Quake Champions mohou těšit na podporu botů ve všech módech nebo na jejich lepší zacházení se schopnostmi šampionů. Počítá se také se zlepšením denních odměn za přihlášení do hry, udělováním speciálních odměn v určitém období (třeba během QuakeConu) či s omezením duplikátů v loot boxech s kosmetickými předměty. Pro Quake Champions tak toho mají v id Software v plánu opravdu dost.
Jo novej Quake je moc fajn. Je pomalejší čož dříve narozeným vyhovuje Je potřeba to co je tady uvedeno. Chce to do hry narvat spoustu dalšího obsahu. Mody, mapy, ty boty lidi taky velmi ocení. Ještě s těma mapama by se mohli trochu víc odvázat. V Quake Live člověk lítal po horizontálních katapultech jak blázen. Tady zatím nejsou a podle mě chybí.
Ale věřím že to bude postupně velká paráda
jo ta hra má potencial, je tam pár kontroverzních rozhodnutí ale hlavní je že vývojáři poslouchájí komunitu a snaží se dělat změny, rozhodně jsem zvědav až se hra dostane do free to play stavu.