Cyberpunk 2077 je momentálně jedním z nejostřeji sledovaných projektů herního průmyslu a s ohledem na to, jak moc do všeho v dnešní době prosakuje politika, musela dříve či později přijít otázka, jestli bude nový počin CD Projektu RED politický. A také přišla, a to jako součást rozhovoru magazínu Official Xbox Magazine s designérem questů Patrickem Millsem, který potvrdil, že politice se hra nutně nevyhne, ale asi se na ni nezaměří tak, jak by mnozí čekali. Na rozhovor upozornil server PC Gamer.
Mills zdůrazňuje, že Cyberpunk 2077 je hra o lidech na vrcholu, kteří mají moc, a lidech na dně, kteří nemají nic. O tu moc se mohou postarat peníze, hierarchie, technologie nebo násilí. Zasazení předlohy, tedy papírového RPG Cyberpunk 2020 od Michaela Pondsmitha, je stejně jako zasazení původních knih Zaklínače komplexní kritikou světa, v němž autor žije. A vývojáři se od tohoto pojetí nehodlají odklánět. Naopak si myslí, že je to něco, co je odlišuje od ostatních. Kyberpunk je přitom podle Millsových slov nevyhnutelně politický žánr a sám Cyberpunk je nevyhnutelně politická série. Jak se tedy zdá, čeká nás spíše nenápadná kritika stavu současného světa jako takového a nebude si automaticky brát na paškál konkrétní osoby, které se v dnešní době projevují.
Nebyla by to novinka Cyberpunku 2077 na Zingu bez tlumočení dalších střípků herního světa, v němž se hra odehrává a jenž postupně lidé z CD Projektu RED přibližují. Minulý týden se konečně zaměřili na samotné korporace. Město Night City je globálním centrem pro operace megakorporací a domovem regionálních odnoží korporátních gigantů, jako jsou například společnosti Arasaka a Militech. Arasaka se specializuje na ochranné služby a americkou distribuci svých produktů vyrobených v Japonsku. Během let si tento moloch vybudoval temnou reputaci jakožto korporace, které byste se měli bát, protože zametá své stopy za pomoci kybervrahů, armády právníků a údajného napojení na yakuzu.
Militech je oproti tomu prodejce zbraní se sídlem na východě Spojených států. Úzce spolupracuje s policejními a armádními složkami a značnou měrou se podílel na nasazení civilních bezpečnostních systémů. Jedná se o značně rozsáhlého výrobce vojenské technologie vysoké kvality, která zahrnuje jednoduché střelné zbraně i těžce ozbrojená vojenská vozidla. Night City je navíc plné mnoha obchodů, restaurací a podniků, jež nachází inspiraci v japonských, čínských, filipínských nebo indských kulturách. Může jít například o Kiroshi Optics, Kabayan Foods, Fuyutsuki Electronic nebo Masala Studios. V herním světě není nouze ani o maneki-neko sošky nebo o vyobrazení na motivy tengu.
V Night City se můžete setkat i s tzv. Trauma Teamy. Jedná se o týmy zdravotnických záchranářů cvičených v boji, kteří udělají cokoliv, aby uchránili své klienty. Ti, kteří jsou dost bohatí na to, aby si služby a lékařský plán Trauma Teamu dovolili, obdrží kartu a čipový implantát. Jakmile čip rozpozná zdravotní problémy v klientově organismu, okamžitě vysílá signál příslušnému Trauma Teamu, který se co nejrychleji přiřítí, aby stabilizoval a vyzvednul svého pacienta, a to bez ohledu na denní či noční dobu nebo bouřlivost prostředí, v němž se ten bohatý chudák roznemohl.
Cyberpunk 2077 předobjednáte v našich obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.
Tohle bude pobuřující: Jinak jsem moc rád, že se CD Projekt nedrží klasického cyberpunkového mustru a la Neuromancer (ač vynikající kniha) a Blade Runner (vynikající film – původní i nový). Pochopitelně, každý si tento žánr spojuje s deštěm, noir atmosférou a ponurým designem, ale já si myslím, že při tom, jak společnost žije už dnes, bude budoucnost řádně crazy, extrémní a vyšinutá (stačí se podívat, co se děje v roce 2018) a je MOC dobře, že Cyberpunk 2077 bude pelmel miriády věcí, stylů, barev. Rozhododně se ve hře najdou i hodně zaneřáděné čtvrti s temnou atmosférou, ale velice pochybuji, že by tak svět v budoucnosti vypadal celkově (jak ukazuje právě Blade Runner). Takže mě osobně barvy určitě nevadí. Naopak. Jsem hodně rád, že každá novinka přináší nové a nové společnosti, výrobky, kulty, sociální vrstvy, uskupení a tuny detailů. Babylón jazyků, módních stylů, mechaniky a počítačů prolínajících se s lidskými organismy. Budoucnost jednoznačně nebude černobílá a noirová už vůbec ne. V CD Projektu to uchopili velice dobře.
V CD Projektu to uchopili tak, jak jim káže předloha. Cyberpunk není jejich původní značka. Všechny ty společnosti, výrobky, kulty, sociální vrstvy, augmentace či móda už existují desítky let. Na CD Projektu je teď „jen“ aby na tomhle bohatém univerzu vystavěli dobrou videohru.
Ano, vím, že to není jejich IP. Ve finále je to jedno, hlavně, že nejde o klasický cyberpunk, tak jak jej dělají všichni. Nechci další variaci na Blade Runner, Shadowrun, Neuromancer atd. apod. Chci hru co nejrozmanitější a to se evidetně daří.
Tuhle větu napíšu ještě mnohokrát, ale Cyberpunk 2077 je pro mě (bude) absolutní vrchol herního zážitku a mé herní „kariéry“ někdy od roku 1989. Každá informace, obrázek, poznámka, zmínka, vše se bezchybně trefuje do mého vkusu a jako člověk, který je hodně pedantní a miluje detalní světy, píšu, že CD Projekt jednoduše nemá na poli herního designu, questů, míry detailů, výběru hudby atd. apod. naprosto žádnou přímou konkurenci. Ostatně Poláci tohle tak nějak mají v sobě. Ať se podívám na komiksy, muziku, onu preciznost… Stačí vidět třeba takové do posledního detailu vyladěné desky/merchdesign/koncerty Behemoth (když se bavíme o muzice), nebo se podívat na jejich sběratelské edice či si přečíst komiksy z jejich provenience. Neskuteční dříči. Už ne jen Švýcarsko a Německo, ale i Poláci a ostatně i Slovákům se dost daří. Jen my, Češi, zaostáváme a tak nějak nám ta Evropa ujíždí a plácáme se v žabomyších válkách jako třeba kdo opsal diplomovou práci na rezortu obrany, že? Je mi smutno. Ale Cyberpunk 2077 bude desítková zýáležitost. O tom jsem naprosto přesvědčený.
Ačkoliv se mi to špatně dere skrze zuby, musím více než souhlasit, v tomto jsou Poláci fakt machři. Jsou až takový hračičkové, že jejich návody na cokoliv, jsou opravdový hardcore á la DS.
Já se omlouvám, většinou to nedělám, ale prosím o korekci slova „knich“ za „knih“. Díky