Akční hardcore RPG Lords of the Fallen ve stylu Dark Souls v říjnu 2014 vcelku zaujalo a vysloužilo si pozitivní recenze. Bylo tak překvapivé, že se polské vydavatelství City Interactive nedohodlo s německým týmem ze studia Deck13 na vývoji pokračování. Dle oficiálních informací se neshodli na tom, kam by se měla značka Lords of the Fallen posunout. CI Games tak hledali novou firmu, jež by měla o vývoj Lords of the Fallen 2 zájem. Nakonec se dohodli s Defiant Studios z New Yorku, které je pod vedením bývalého šéfa a kreativního ředitele Avalanche Studios (série Just Cause, Mad Max).
CI Games si Defiant Studios vybrali z důvodu jejich zkušeností a historie jednotlivých zaměstnanců. Dnes už je jisté, že tenhle nový tvůrčí celek nepoužije nic, co vytvořil Tomasz Gop se svým týmem v Deck13. Defiant Studios restartují Lords of the Fallen a připraví zbrusu nové dobrodružství, které stále bude akčním hardcore RPG titulem, stejně jako jednička.
„Restartujeme Lords of the Fallen, je to nový začátek,“ vzkázal přes britský Eurogamer ředitel David Grijns z Defiant Studios. Při vývoji je využita technologie Unreal Engine 4 a sám Grijns vidí plus v tom, že nemají velké zkušenosti s rozsáhlými akčními RPG. „Doufáme, že uděláme pár věcí, které překvapí fanoušky prvních Lords of the Fallen. Máme příležitost nadchnout nové hráče. Spousta hráčů se zdráhala kvůli velké obtížnosti,“ dodal.
Spousta hráčů se zdráhala, kvůli velké obtížnosti. Tak větší sranec říci už nemohl, pokud je to pravda. To z toho pak bude asi, pěkná srajda pro masy. A nebo ne, uvidí se.
Proč hned srajda? Co takhle více obtížností, ať si každý zvolí, zda z toho chce mít hardcore záležitost nebo pohodovější rubačku.
Nehral si dark souls, ci?
Ako si v takych hrach predstavujes obtiaznost? Navysit pocet hp a urobit z nepriatelov bullet sponge? Urobit ich hlupych? Ak prve, tak to spravis vyslovene nudne pre hracov, ak druhe, tak vystrihnes cast hry a tym padom sa ti ani len recenzie nebudu zhodovat.
Suhlasim s Virusom, ako niekto kto hral Demon Souls, Dark Soul, Nioh a presiel DS2, DS3, Bloodborne. Tu nemas moc middle ground. Bud to spravis ako vyzvu alebo to spravis ako shadow of mordor….
Shadow of Mordor není žádné hardcore RPG, to srovnání je tedy zcela mimo. Já věřím tomu, že lze udělat hardcore RPG, které bude výzvou a zároveň přístupné hráčům, kteří nemají výzvy tolik rádi. Kupříkladu obtížnost by mohla ovlivňovat výdrž nepřátel, zdraví hrdiny, razanci zbraní atd.
Popisal si najhorsie moznosti ako urobit hru „tazkou“. Urobis hru nudnou, tym ze ten, kto to bude mat na vysokej obtiaznosti bude musiet rubat nepriatelov dlhsie. Kde je tam ta sranda. To nie je vyzva, to je praca.
Inak, argumentoval by som, ze dark souls nie je tazke, len sa to musis naucit. Ak chces hardcore akcne rpg ktore bude lahke, tazko to bude „hardcore“, ci? RPG boli kedysi o objavovani, ak ta budu viest za rucku, tak to bude dalsia masovka. Ak sa nechces ucit, nehraj hry ktore to vyzaduju. Ty chces skombinovat hru, ktora je zalozena na uceni sa (herne mechaniky, utoky nepriatelov, herny svet) s neucit sa (spravme to lahke a pristupne). Imo paradox bez rozumneho riesenia.
Inak ak budes mat cas, zahraj si remaster DS alebo Bloodborne. Lepsiu atmosferu by som v hre tazko hladal.
Protože když hru projdeš s prstem v nose, co je dnes běžné, tak to není výzva. Lords of Falen nebylo zas tak těžké, například od zmiňovaného Dark Souls. Jestli tohle je pro ně velká obtížnost, tak je něco asi už vážně špatně. Neříkám, ať si udělají stupně obtížnosti ve hře, ale aby to na ten poslední stupeň bylo taky obtížné. Lords of Falen je rozhodně přístupnější než hry jako DS a Bloodborne. A i tyhle hry kupují lidé a rádi.
A o tom já právě mluvím. Co je špatného na tom udělat tu hru přístupnou a dát prostě lehkou a hardcore obtížnost?
Špatné je na tom to, že drtivě nikdy pak ty hry nejsou lehké, středně těžké a těžké až obtížné, ale zhruba obtížnost střední se rovná ve hře obtížnost těžká. A hlavně to co ten pán řekl je blbost. Zdráhat se hry kvůli velké obtížnosti, když u této hry velká obtížnost není. A v pozdější fázy hry je to skoro už jen rubačka.
No to jsem na to zvědavý… Jednička se mi moc líbila, víc než Dark Souls, tak snad se toho budou alespoň trochu držet. Obtížnost pro mě nebyla, tak velká jako u Dark Souls, možní i díky mnohem lepšímu ovládání na K+M, tak doufám, aby z toho neudělali procházku růžovým sadem.