Během října začne testování bety netradičního Falloutu s označením 76. Bethesda připravuje pro fanoušky post-apokalyptického světa hru zaměřenou na přežívání s dalšími hráči. Dnes jsme se díky aktualizaci FAQ na oficiálních stránkách dozvěděli několik zajímavostí.
Beta bude představovat plnou verzi hry a celý váš progres se přenese. Jinými slovy po vydání Falloutu 76 – 14. listopadu – budete moci pokračovat v hraní. Nebudete si muset vytvářet novou postavu a budete mít vše, co jste měli v betě.
Jinými slovy Bethesda umožní hráčům si vyzkoušet de facto plnou verzi. Test poslouží k přípravě serverů, vychytání chyb atd. V zásadě půjde o demoverzi, přesně tak, jak si myslel kolega Martin Cvrček před dvěma týdny.
Na betu Falloutu 76 se nevztahuje žádné NDA. Hráči a novináři budou moci sdílet screenshoty, streamovat, vytvářet videa atd.
Bohužel máme i jednu méně dobrou zprávu. Fallout 76 na Steamu nenajdete. Bethesda si hru nechá výhradně na službě Bethesda.net. To platí o betě i vydání plné verze.
Pokud se chcete podívat do bety, je nutné si Fallout 76 předobjednat. Můžete tak učinit na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Ještě že se to dá u xzonu předobjednat, zahrát si betu a potom i popřípadě zrušit předobjednávku. Jinak s tím nemám problém, stejně od hry moc nečekám a celkem je mi ukradená.
A takhle se dá elegantně vyhnout jak špatným steam recenzím, když zkusí nějaké nekalé praktiky, tak i podílu pro Valve.
Tak to si nemyslim. Steam ti sezere 30 procent, dalsich tricet procent je dan v US. Takze takto nebudou davat pryc 60 procent jako vetsina vyvojaru, ale jen tricet…
btw: vlastne ne sedesat. Tech druhych 30 procent se pocita z tech 70 procent.
Jo, tak ne rozhodnutí udělat ze hry MMO bez nějakého solidního příběhu, ale uzamčení hry na dalšího klienta bude ta překážka přes kterou ta hra do mého PC nenajde cestu.
Vždyť všechny hry od bethesdy jsou na steamu, tak co se najednou děje? Ajo, je mi to jasný. Na bethesda.net není refund.
Bethesda ma stejne podminky pro refund jako PS Store… v tom bych problem nevidel. Ale steam je ted zaplavenej bordelem od studentu… uz to neni nic, pro co by se vyplatilo odvadet 30 procent z hrubeho zisku. Prodeje tam zas o tolik vetsi nez jinde nejsou Jedinej problem je ve viditelnosti a Steam to ma nastavene trochu jinak.
Já to mám docela jednoduché. Když je ta možnost tak si rád připlatím za steam, nehraju hry od EA (což není moje vina ale jejich že nic hratelného nedělají) takže origin spouštím zhruba jednou za dva měsíce a marně vzpomínám na heslo, uplay se spustí na povel steamu a neotravuje mě po startu no a žádný jiný klient prakticky nepoužívám – win store nepočítám – ten mám jen na FH3 a ten nic nepotřebuje. Taky to bude tím že co není na steamu tak na to zapomenu že to mám takže třeba ten nejnovější Unreal Tournament (s tím klientem ani nevím jak se jmenuje) jsem hrál prakticky asi jen dvakrát Bethesdu čeká to samé. Oni to ještě rádi po čase vydají na steamu takže stačí počkat.
není steam není koupě, jednoduché
Přesně táák!
To si snad delate prdel lidi, tuhle logiku nechapu
já to vidím taky tak, nikdy bych nic nekoupil na windows store ani na uplay a gog už vůbec. Pouze origin a Steam tam ty hry chci mít. Rád vidím jak to vše mám na steamu apod. Zrovna fallout bych tam chtěl. A dávat plnou za něco kde to nechci. Nah. Až budou nějaké slevy tak to koupím protože o to mám fakt zajem.
Jo to je úžasný, Uplay, Steam, Origin, Microsoft Store, Bethesda.net, GoG Galaxy… Famózní výkon si zasekat pc triliónem služeb, jako by nestačil Steam… Ještě lepší jsou dobráci, co prodávají přes Steam s implementovanou DRM, Uplay je krásný příklad.
To mi neva ale aspon mam hry pohromade v jednom klientovi to ze se mi k tomu pusti ubi je uz vedlejsi.
Kupovat nebudu to ze to bude jen na bethesda kktine =nechtej se delit se steamem o vejvsr h mikrotransakci jinej duvod v tom nevidim. Preji jim neuspech.
Third party ucet je docela dobra vec a je to kupodivu a smer, kterym se budou hry ubihat. Napr. Fortnite od Epic Games musi mit third party ucet, aby sis to mohl zahrat na jakekoli platforme – je to vazane na ucet a jsou s tim samozrejme i problemy, protoze to je na zacatku. Ale dle meho je to vyborna vec kdyz se dobre vyuzije.
Microsoft Store a GoG je jen store. Je to uplne jina vec.
Vážně mají lidi problém s instalací klienta, která zabere ani né minutu? Vždyť se to zapíná samo a instaluje jednou za život a né pokaždý, když chci zapnout hru
Jde o princip, ne o jednoduchou i když otravnou instalaci a následné „potřebné“ updaty služeb atd. Zamysli se nad tím. Třeba to časem dojde i tobě.
Kromě Steamu používám všechny ostatní služby od jejich začátků a nikdy jsem nenarazil na žádný problém, takže nevím, co by mi mělo dojít. Že vývojáři nechtějí dávat polovinu výdělku za distribuci, když můžou mít svojí vlastní?
Spíš se mi zdá, že PCčkáři záse hledají problém tam kde neni, aby mohli na něco nadávat.
Argument, že musí dávat studia % steamu je určitě validní, ovšem z pohledu studia, nikoliv spotřebitelů. Stejný příklad může být třeba u telefonů, kdy jeden nabiješ usb-b, jiný usb-c a ifony dokonce úplně něčím jíným. Zdá se ti to v pořádku tahat 3 kabely na 3 mobily, nebo bys radši jeden kabel a hotovo? Kabel je sice malý a používá se jednoduše, ale proč to dělat, když to výrobci mohou unifikovat (ale nechtějí).
Z tohodle pohledu to chápu, v ideálním světě je všechno nejlepší pod jedním čudlíkem a kabelem, ale kvůli problémům který jsem zmínil a dalším, který jsou kolikrát mimo dosah i těch vývojářů, je to z pohledu druhý strany prostě nereálný.
A vzhledem k tomu, jak triviální „problém“ to je, když zabere o minutu navíc, tak nechápu a přijde mi vtipný, jakej z toho lidi dělají cirkus.
V tomto vidím problém spíš, že je pak peklo sehnat na svůj mobil nabíječku, když si ji právě netaháš po kapsách.
Zrovna nedávno se mi stalo, že kolegině hledala nabíječku, ale předem mě varovala, že má trochu novější telefon a nabíječka je tam malinko rozdílná. Po několika desítkách minut hledání a poptávání po lidech šla s nepořízenou a pomalu vypnutým mobilem. Co naplat, že se s takovým káblem mobil nabije rychleji, když v okolí je to zrovna ten váš (který je doma), co můžete použít a na půjčení (na cestě nebo v práci) se nedá spolehnout na své okolí.
To je ještě větší peklo než nějaký klient, který je jen pro spotřebitele další program na prd.
Ale zpátky ke hře.
Neřeknu, kdyby měli už nějakou tu zástavbu her a a byli viditelně zajímavější konkurencí steamu… ale takto je to jen free software na nic, co se mi chce nainstalovat s dalším programem a není cesty jej odmítnout. Prostě jen „morální dilema“, ktery ale plně chápu a je to věc která mi pomohla se o hru ještě méně zajímat. Nevidím pro mě nějakou výhodu proč bych to měl tahat do PC, co by mi nedal steam. Když už chtějí prosadit program, který je pro spotřebitele na nic, tak by měl aspoň nějak zaujmout a rozlišit se od konkurence. A ne jen tím, že si chtějí hrabat na svém písečku, což je pro mě jako pro zákazníka čistě jejich problém, do kteryho se mě snaží „násilím“ zatáhnout („násilí“ = podmínky viz. chceš hru, tak si musíš nainstalovat náš, v mích očích, bazmek).
Pro hodně lidí je možná spíš ten pocit, být do něčeho nucení, tím hlavním problémem a ani ne tak ta realita, že ten program je o ničem a člověka třeba nebude obtěžovat. Prostě koupit hru a ne dalšího „parazita“, který je jim vnucován i když ta přísavka nebude v PC znát.
Strec:
Tak z myho pohledu je to pochopitelne. Pokud nechces Steam a mas ve hre nejakej progress, kterej se vetsinou vaze na nejakyho clienta, na zaklade kteryho te server identifikuje a je tam ulozeny tvuj progress, ten vlastni klient je nutnost. U singleplayer hry to nevadi. Tam mas savy. Ale u online hry je to docela nemyslitelny, ze si doma neco nahrajes a na druhym pc ten progress nebudes mit. Stejne jako Battle.net Kdyz vydavas hru treba jen pro mobil, vazes to na tvuj ucet u Google, nebo Apple. Ale na pc to je trochu jine. Muzes to samozrejme delat jen pres ucet ve hre. Ale to uz se vyplati mit vlastni klient, kde muzes upozornovat nejen na vlastni hry, ale muzes hracum davat bonusy a mas to propojene i na support a vlastne tam muzes pridat cokoli si namyslis.
JeyJey:
Je to dost blby prirovnani. Steamu nejenze odvadis procenta z hrubyho zisku, ale i maji striktni pravidla pro store. Nemuzes si tam zviditelnit vlastni hru kdy chces a pod… Navic zakaznik nema co kecat do toho, kde svy zbozi prodavas. Asi jako by ses vztekal nad tim, proc male firmy nechteji prodavat v hypermarketech… Proc by nemeli, ze, kdyz je to potreba „unifikovat“? Kdyz se nad tim zamyslis, treba to casem dojde i tobe
Maji dat volbu i kdyby to melo byt jak u uvi nebo dalsich her co sou na steamu + pouzivaji navic vlastniho klienta. Jde o to mit vse na jednom miste a ne zapinat 150 klientu a zjistovat na kterem tu hru mam
patasde:
Ta „volba“ te stoji dost penez a je docela nemyslitelny, delat jednu verzi enginu s klientem a jednu bez. Musel bys na to alokovat programatory a vyvijet nekolik verzi hry soucasne i pro updaty (jednu jen se steam api, druhou s vlastnim klientem, achievmenty, nemluve o distribuovani a zapojeni dodatecnym obsahu a pod.), takze by se ti prodrazil vyvoj a o dost (v tomto pripade to nejsou jen desitky tisic dolaru)… To by ti za to nestalo…
na steamu mam pres 700 her, bylo by fajn kdybych na kazdych 20 mel zvlastniho klienta, sak se to pousti samo…
Frezen:
Ohledne s problemem nainstalovat si klient…. Jo. Tohle take nechapu. Treba mam dost her i pres Uplay a nemuzu si to vynachvalit. Nejlepsi na tom je, ze z achievmentu ziskavas body za ktere si muzes odemykat bonusovej obsah ve hrach.
I když je Bethesda moje nejoblíbenější studio, tohle jim tolerovat určitě nehodlám. Když oznámili online, řekl jsem si, fajn, nic pro mě. Jestli ovšem zavede bethesdanet-only hry, tak to se můžou jít rovnou vys*at. Odmítám mít na PC 59846 různých služeb, které musím pořád updatovat jen abych si zahrál jednu hru. Doufám, že s tímto přístupem dostanou stejný prostředníček jako tehdá, když chtěli zpoplatnit mody.
Vždyť ty módy ve výsledku stejně zpoplatnili.
Tak pokud na nejakym modu delas mesice ve volnym casu, je pochopitelny, ze by z toho i ty moderi meli neco mit. Si zkus neco modovat a uvidis sam co to je neco delat mesice zdarma a po vydani zapadnout mezi stovkama malych „modu“, ktery napr. znamenaj jen zmenenej config…. To ze to zpoplatnili je jen vyborna vec, ktera by mohla podporovat modding a udrzet zkuseny modare v komunite.
Kaneda: Takovej zblebt uz jsem dlouho necetl. To ze komunita dela mody je ciste z lasky k universu/hre.Bavi je to. Jestli to někdo dela pro penize tak muze, ale na to mu komunita kasle.To ze se to Bethesda snazila zpoplatnit znamena pouze to, ze se na tom chteli napakovat. Zkusene modare neudrzi par drobnych co za to dostanou,ale spise moznost moddingu a jejich laska ke hre. Kdyby to bylo jak rikas co ty roky moddingu nejen u TES ale i Arma apod?
K zblebtu vyse o tom že zákazník nema mluvit do distribuce. Si delas srandu, vid? Tvoje zkusenosti s obchodem jsou evidentne nulove. Zakaznik můze kecat do ceho chce a vyrobce to většinou bere v úvahu. Jestli na to vyrobce nereaguje je to jeho volba, ale musi pocitat s tim, ze tech 60e proste neuvidi. Z pohledu firem a poplatku je vice moznosti. Bethesda ma silnou vyjednavaci pozici tak at jednaji. Pokud bez uspechu, mohou nabizet produkt treba na gogu + jejich bethesda.net. To ze nedavaji na vyber a evidentne tlaci neco na co neni hromada lidi zvedava je jejich vec a myslim ze spadnou pekne na drzku. Doporucuji ti mene becet a vice myslet
mas samozrejme ve vsem pravdu
Jinak ja nebecim. Narozdil od tebe jsem s tou novinkou spokojenej a podle toho co pises, jejich zakaznik ohledne novyho Falloutu ani nebudes. Tak nema cenu to dal nejak rozebirat.. Tot asi vse
Nebude na steamu No asi už nechtějí své hry prodávat… Dva měsíce po vydání vyjde uplakané prohlášení Bethesdy jak špatně se hra prodává na PC
A důkaz toho, že se strašně pirátí a byla dobrá volba tam narvat only online a dát to na svůj klient, který jim zachránil nějaké tržby :D. Proto další hry i čistě SP jen přes klient a online.
skylines:
To je zase blud Na steamu uz prodeje nejsou davno co bejvavali. Denne ti tam vyjdou stovky her… To stejne na mobilu. Kdyz to nemas free to play, prodas tak stovku kusu za mesic… S vetsima hrama je to vetsi, ale jen prvni dva tydny… Pak se musi delat dlc, zacit na dalsich platformach a dalsi veci, aby si toho lidi jen vsimli… jinak to zapadne mezi ostatnima sebelepsi hra nehra… Takhle si to Bethesda nasmeruje naopak k sobe a lide co meli radi jejich hry se nemusi prebirat mezi dalsi tisicovkou jinych.