Dnes už podruhé píšeme o Shadow of the Tomb Raider. Nejprve jsme vám nabídli prvních 15 minut z hraní. Tentokrát tu máme video od Square Enix, respektive studia Eidos Montreal. Vývojáři se nám rozhodli přiblížit boj. Ten bude tentokrát hodně zaměřen na maskování. Zkušená archeoložka Lara Croft bude využívat prostředí, s kterým splyne. Útoky hlavní hrdinky jsou rychlé a docela brutální (video potvrzuje, že tohle bude nejbrutálnější a zároveň nejtěžší díl série).
Tvůrci si představují, že hráči budou vyčkávat, rychle protivníka zabíjí a poté se opět stáhnou a ukryjí. Zajímavě vypadají útoky ze stromu, kdy Lara zmate protivníka a ten v panice zastřelí vlastního.
Podobným způsobem nám byly představeny temné hrobky, krásný svět nebo nebezpečné slaňování, lezení a skákání.
Shadow of the Tomb Raider je vyvrcholením restartu Tomb Raider, který započal v roce 2013. První dva díly vytvořilo studio Crystal Dynamics, zatímco třetí si vzal na starost Eidos Montreal. V Crystal Dynamics se totiž soustředí na novou hru, ve spolupráci se Square Enix a Marvelem chystají The Avengers.
Shadow of the Tomb Raider vyjde 14. září na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Nevim. Ale prijde mi, ze se moc daleko nikam neposouvaji a to kouzlo TR1, kde clovek objevoval zapomenuty mista ruznorodych kultur uz tam take neni, coz je skoda. V jednicce popustili uzdu fantasii, kde do toho narvali Coloseum vedle pyramid… tady to bude zas jen na jedno brdo. Uz v minulem jsem mel problem, ze nektere unikatni veci byly jen jako bonusove lokace (cistern) a jeste k tomu dost zjednodusene.
The Cistern byla jedna z nejlepších hrobek, dost mě mrzelo, že jsem viděl to propagační video, kde to odehráli a já přišel o přemýšlení. Celkem chytrý hlavolam a kdyby tam nebyl survival instinkt a na obrazovce vyskakovací tlačitka s interakcí, bylo by t celkem náročené, řekl bych. V této hře bude objevování, tohle je prostě jen jedna ze tří složek hry. Jako u Mass Effectu to byly rozhovory, přestřelky a RPG elementy, tak zde to jsou přestřelky, objevování/prozkoumávání s puzzly a RPG elementy. Jinak můžeš si vypnout bílé římsy a dát souboje na easy. Shadow bude dle mě hratelně posun vpřed. Možná jen trochu až moc příliš pomalý ale na druhou stranu, tahle restartovaná série se prostě formuje s vývojem,
Colosseum a pyramidy byly na úplně jiných místech – Řecko a Egypt.
A s tím objevováním bych nesouhlasil. Lara teď sice necestuje po několika místech najednou, ale na druhou stranu zase zkoumá místa, která nejsou ani zdaleka tak profláklá jako zrovna pyramidy. Yamatai i Kitěž byly něčím úplně novým, obzvláště pak Kitěž se svou byzantskou kulturou, která se ve hrách objevuje jen zřídka.