Vydání westernové open-world akce Red Dead Redemption 2 se blíží mílovými kroky, a tak bylo načase, aby nám autoři opět prozradili pár nových informací. V aktuálním rozhovoru pro Gamestar se vývojáři pochlubili mnoha detaily o fungování otevřeného světa, který má nabídnou to, co zatím žádná jiná hra nedokázala. Podle autorů se v Rockstar Games snaží vytvořit ne největší ale nejhlubší otevřený svět, jaký kdy byl ve videohrách zpracován. Zaměřují se na míru detailů ale také uvěřitelnost a vysokou míru interakce se vším, co v průběhu hraní potkáte. Promýšlet tak budete muset každý krok, třeba kde umístíte své tábořiště, protože nikdy nevíte, co se může stát v noci. I samotné budovy se budou časem měnit, tak jako ve skutečnosti. NPC postavy pak po konci mise nezmizí ale budou pokračovat ve svém životě. Ty hlavní charaktery pak budou ve hře existovat neustále, můžete tak na ně narazit u nich doma nebo při jiných běžných činnostech.
Na účet NPC postav autoři přidali ještě další nové informace. Postavy řízené hrou mají být nepředvídatelné ale zároveň uvěřitelné, co se akcí i reakcí na okolní dění týče. Různí obyvatelé světa budou mít rozdílný temperament, takže některé okradete i bez vytažení zbraně, jiní vám zase nedají jediný dolar, i kdyby je to mělo stát život. Díky tomu nikdy nebudete vědět, co vás čeká, čímž vás tvůrci chtějí udržet v pozoru a zároveň donutit zkoušet různé herní styly. Můžete tak být ušlechtilým Robinem Hoodem nebo násilných psychopatem.
Red Dead Redemption 2 není klasický sandbox
Zajímavé je, že svět Red Dead Redemption 2 autoři neoznačují jako sandbox. V klasickém sandboxu vám je totiž dovoleno dělat si naprosto co chcete. Vývojáři vám samozřejmě v rámci hry dovolí spoustu různých činností a nabídnou volnost, jaká je pro hru v otevřeném světě pochopitelná, avšak dělat si co chcete budete moci jen do té chvíle, dokud to Arthurovi, tedy hlavní postavě hry, bude k užitku. Vše se ve hře zodpovídá hernímu zážitku a napojení na příběh, v Rockstar Games tak pravděpodobně nechtějí vytvořit další bláznivé GTA, kde můžete dělat co se vám zachce, dokud stíháte utéct policii. Příběh a jeho vyprávění bude hrát v Red Dead Redemption 2 podstatně větší roli.
S tím souvisí i zpráva o tom, že tým nepracuje s hlavními či vedlejšími questy a už vůbec nemáme čekat mise s nalajnovanými úkoly, jež musíme postupně plnit. Checklisty a podobné věci, které vidíme ve hrách od Ubisoftu a dalších, jsou podle Rockstaru přežitými prvky. Vše podléhá vtažení do hry. Díky této skutečnosti nebudeme vyrušováni informacemi o tom, jestli je aktuální mise vedlejší, nebo právě příchozí NPC je jednou z hlavních postav nebo ho už nikdy neuvidíme.
Hra nám nebude prozrazovat nic víc, než co musíme vědět abychom si zbytek už dokázali zjistit sami. To zní rozhodně zajímavě a pokud se něco takového podaří autorům přetavit do praxe, bude Red Dead Redemption 2 vynikat i v ohledech, kde bychom to možná vůbec nečekali. S myšlenkou ne úplně sandboxového světa se pojí i fakt, že Red Dead Redemption 2 nebude obsahovat náhodně probíhající úkoly či události, jako to dělají jiné open-world tituly. Vše, co se ve hře bude dít, musí nějakým způsobem pasovat do příběhu a zasazení.
Jednotlivé části herního světa pak nejenom že budou vypadat jinak, ale také nabídnou jiné chování a animace. Autoři kupříkladu zmiňují, že některá prostředí způsobí, že Arthur bude určitý terén překonávat jinými způsoby a bude k tomu využívat jiné prostředky. Zatím si úplně nedokážeme představit, co zrovna tento prvek bude v praxi znamenat, ale rozhodně to zní zajímavě. Co už však zcela jasně chápeme, je třeba vícero animací pro tažení zbraní z pouzdra. Hlavní postava tak nebude tasit zbraň vždy úplně stejným pohybem, souvisí to s tolik zmiňovanou autenticitou ale i nepředvídatelností. Různé animace si budeme moci dopřát i při stahování ulovené zvěře, která se budou lišit podle druhu vaší kořisti.
V případě, že se dopustíte nějakého zločinu, strážci zákona se vás nejdříve pokusí dostihnout a dát se s vámi do řeči, namísto toho, aby po vás hned stříleli. Pokud tak budete šikovní, bude se dokonce možné z některých menších přestupků tak říkajíc vykecat. Vypadá to, že Rockstar Games opět vytvářejí hru, na kterou historie jen tak nezapomene a míra detailů a celková promyšlenost nás rozhodně dostává do varu. Přiložit pod kotel se pokusí i gameplay trailer, jehož vydání je naplánované na dnešní odpoledne (přesně v 17:00). Jakmile bude venku, najdete ho u nás na Zingu.
Red Dead Redemption 2 vyjde 26. října 2018 na PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte v našich obchodech Xzone.cz a GameExpres.sk.
Sakra to zní krásně. Vydají to na mé narozeniny, no to je prostě super! Škoda jen, že to kurva není na PC. Kdyby aspoň řekli, že to bude dýl. Takhle jsem to měl s GTA V, nejdřív jsem to měl na PS3, pak nic, pač PS4 až o hodně dýl a tak až na PC, protože tam jsou titulky. Jako Rockstar Games věřím a věřím, že to bude super hra. Také věřím, že možná nastane podobná situace, jako s GTA V, že za nedlouho možná přijdou nové krabice pro konzolisty a s tím i nová verze hry a snad i verze na PC. A to by mohly být zase titulky od šikovných hochů z lokalizace.net, protože jako člověk blbě ovládající angličtinu, si to prostě takhle užiju nejvíc. No ale nenaděláme nic, musíme doufat.
Tak pojďte hejteři, pojďte … a abych si přilil trochu oleje do ohně.. GoW, jedna z nejlepších her co jsem hrál, all-time, Detroit, super, těším se na Spidermana, vypadá velmi zábavně (sorry, vše exkluzivita) .. ale král.. král.. bude jenom jeden.. vyjde v říjnu .. a nebude to ani AC, ani CoD, ani BF a ani Forza..
Nevum kdo by tohle mel hejtit co se tyce jmenovanych konzolovych her, tak souhlasim. Ale kral prijde teprve pristi rok :)…… The Last of Us 2
Vždy se najde někdo, znáš to :)) kdo nebude s tím spokojený, kdo s tím..teď doufám, že si šplhnu a řeknu, že ta hra rozhodně bude mít minimálně jednu vadu – a to, že nevyjde společně s konzolemi na PC (ale tak snad později, přeju to PC hráčům, sám hraju již asi 12 let pouze na konzolích) … a TLoU2 je jiný příběh, to samozřejmě, myslel jsem pouze tento rok.. RDR2 je pořad daleko.. a Ellie ještě dal
A Cyberpunk ještě dál.
Topovka už odpočítávám dny. Moment kdy mi přijde speciální edice a k tomu collectors box bude naprosto legendary. Takže nahodím šàtek, roztahnu mapu a vydám se do nekonečných prérií.
Jsou hry, kterým příliš otevřený svět škodí, protože se vývojáři zaměří víc na svět než na příběh a pak je úplně jedno, jak je svět hezký, když je příběh děravý a naprd. Tak doufám, že Rockstar Games najde balanc. Spešl edice předobjednána!
S tím překonáváním terénu různými způsoby předpokládám, že si na severu v horách nasadí třeba sněžnice.
Jinak jsem zcela pro aby z toho udělali víc hluboký svět, aby tam lidi nejezdili pro quest stylem že cestou vyplení dvě městečka, na druhou stranu doufám, že po dohrání hlavní story mi nechá rockstar volnost v tom bejt pěknej psychopatickej parchant. V Red Dead mně bavilo, že jsem lidi mohl svázat a hodit na koně, například. ODvést je do hor, no a tak dále
No, taky mam rad totalne otevreny svet, ale tohle zni hrozne zajmave a verim Rockstaru, tak ze at maj v planu cokoliv, bude to legendarni
Na papíře zní všechno krásně, nakonec to dopadne jako u pětky kde gameplay video lákalo na tolik věcí, které když chtěl člověk udělat tak to šlo na jediném místě na mapě.Třeba jako šipky.
A domy na bydlení nešly ve finále kupovat vůbec, to dostal online.
A všehovšudy šlo vejít tak do pěti interiérů.
To mě moc nepotěšili, já se rači toulám po světě a jedu podle sebe.
Co jsem pochopil, tak to bude idální na toulání po světě a jízdy podle sebe, prostě narazíš na něco zajímavého a budeš se tomu věnovat na rozdíl od klasického “ teď jeď támhle, odevzdej quest a vem si další)
Uvidíme, měli moji pozornost, teď mají moji zvědavost, zní to jako že chtějí udělat trochu revoluci v gameplayi.