V rámci QuakeConu jsme se podle očekávání dočkali prvních záběrů z hraní střílečky Doom Eternal, která navazuje na úspěšný Doom z roku 2016. Zabíjení démonů, obří zbraně, bizarní lokace, to všechno je zpět a v ještě větší míře. Vrací se démoni známí z předešlého dílu, stejně tak budeme likvidovat nové protivníky, ať už jde o Doomhuntera či Maraudera. Některé části jeho těla jsou podobné Doom Slayerovi, což má prý zajímavé příběhové opodstatnění.
Některé nepřátele zase nabídnul už stařičký Doom 2, jmenovat lze třeba Arachnotrona, Archvila nebo Pain Elementala. Při boji s démonickou havětí vám každopádně opět pomůže ikonický oblek, byť v jistých směrech vylepšený. Jako Doom Slayer se můžete ohánět zápěstní čepelí a zároveň máte na rameni kanon, jenž může fungovat jako granátomet i plamenomet.
Kombinaci starého a nového najdeme i v oblasti zbraní. Motorovka, Plasma Rifle, raketomet, to všechno je Vám stále po ruce, stejně jako řada novinek, třeba Ballista umožňující střílení dvou energetických paprsků naráz. Vrací se také ikonická Super Shotgun, která může být vylepšena modifikací Meat Hook v podobě dvojice čepelí s hákem. Jednak s ní můžete útočit zblízka, jednak ji lze využít pro rychlý přesun napříč prostředím. Stačí vystřelit hák na levitujícího démona nebo nedalekého impa a už jste u něj a můžete ho rozstřílet na cucky hezky zblízka. A to doslova.
V id Software vyvinuli nový systém, díky němuž můžete z nepřátel odstřelit jednotlivé kusy masa a zbroje, a to ještě dřív, než padnou. Nesmí ale chybět ani tradiční brutální doražení oslabených nepřátel známé z předešlého dílu. Součástí hry je samozřejmě i rychlý pohyb, demonstrovaný využitím myši a klávesnice, nebo sbírání předmětů zvyšujících a obnovujících zdraví nebo zbroj. Nechybí ani různé power-upy či nové možnosti pohybu zahrnující prorážení stěn, šplhání po stěnách nebo přeskakování po trubkách. Vše pak samozřejmě běží při 60 snímcích za sekundu.
Už od odhalení na E3 každý tak nějak předpokládal, že tentokrát zažijeme peklo na Zemi. Na naši rodnou planetu trpící invazí démonů se samozřejmě podíváme, a ne málo. Ale při lovu démonů navštívíme i další, vizuálně pokročilé lokace. Znovu dojde na peklo nebo základnu UAC a nově zavítáme také na jiné planety. Na QuakeConu byla ukázána pasáž na vesmírné základně na měsíci Phobos, který obíhá Mars, rovněž byla k vidění jiná svérázná mimozemská lokalita. Tvůrci tvrdí, že tentokrát nevytváří jen Doom jako hru, ale i Doom jako svět.
Jde o svět, který spolu s Vámi mohou obývat další hráči. Nový systém dovoluje ostatním hráčům, aby v roli démonů podnikli invazi do vaší kampaně. Klidně mohou spolupracovat a dát dohromady démonickou partu s cílem ulovit vás jakožto Doom Slayera. Samozřejmě je ale na každém hráči, jestli něco takového dovolí. Jestli chcete, můžete celou příběhovou kampaň absolvovat zcela o samotě, bez vlivu někoho cizího. Invaze přitom mají být jen jednou z více možností, jak si Doom Eternal užít s přáteli, byť ty další možnosti zatím zůstávají tajemstvím.
Jedna věc je samozřejmě o něčem takovém vyprávět, druhá je to vidět. A v tomto případě je vizuální prvek opravdu důležitý, stejně jako zvukový, protože záběry nabídly první ochutnávku nového soundtracku, který má na svědomí Mick Gordon. Oficiální záznam celé prezentace najdete níže, skutečné záběry z hraní začínají v čase 4:36. První minuty však nabízí pohled na různé koncepty démonů, zbraní a obleku.
Doom Eternal vyjde na PC, PS4, Xbox One a také na Switch (u něj není podpora 60fps zatím zaručena). Datum vydání nebo alespoň přibližné roční období, kdy nový Doom dorazí na trh, však stále neznáme.
Tak tohle už je velká prdel:-)
jediné slovo: kulervoucí! Doom se už v roce 2016 vrátil jako král a stálé v tom pokračuje jen tak dál, jen tak dál!
id Software jede! U videa jsem měl pocit, jako by jim pomáhal Romero. Spousta odkazů na Doom 2 a pro člověka, který na Doomovi na PC začínal (sbohem disketová jednotko) tohle JE BOMBA! Absolutně nesouhlasím s komentářem, že tohle je datadisk k původnímu Doomovi. Tohle bude jízda! Na druhou stranu se těším, že právě k tomuhle Doomovi přidají nějaké datadisky (jak to ostatně mohlo a nebylo u dílu prvního). Doufám v „plnější“ datadisky, jako byl např. ten k Wolfensteinovi: The Old Blood. Nevíte někdo jestli tohle plánují id Software jako trilogii?
Ale tak pěkná rubačka. Jen co je pravda, škoda že tam nebylo víc motorovky. To mě sralo i na minulém díle, že se rychle vypotřebovala. Já bych tam řezal o 106.
Pouze DLC k předloňskému jakožedoomovi za plnou cenu.
Absolutně žádné inovace, opět koridorová neutralizace nepřátel, kteří snad ani nestojí o boj.
Rage 2 to jistí.
A nebyl o tom náhodou i původní Doom ?
Do not feed the troll.
Opet koridorova neutralizace nepratel=takze old school doom a DOOM reboot a dokonce drtiva vetsina her, ktera vysla pred rokem 2010 a i dokonce tedkom se delaji koridorovky.
Jinak cekal nekdo snad, ze se to zmeni v Open World ve stylu GTA nebo jak to mam chapat.
Nové zbraně, noví nepřátelé, nové možnosti pohybu, možnost invadenout cizí hry, spousta nových lokací… Vždyť je tu víc novinek než má většina pokračování v dnešní době…
Behavioralista… ty seš asi jeden z největších ignoratnů tady na zingu
Docela mě zajímá, na co ta obrovská BFG 10000 střílela
Jinak to peklo na Zemi vypadá snad ještě líp než jsem doufal, naprostá paráda. Hodně se mi líbí nový oblek a jsem fakt zvědav na toho Maraudera, snad to bude fakt výzva.
Btw, není ten poslední démon z Phobosu náhodou Dr. Haydens? Výška sedí, taky má 3 prsty a vypadá o dost „mocněji“ než ostatní démoni.
Ten na konci byl Arch-vile, démon z předchozích Doomu
A jo, díky
Už minulí dílbyl skvělej! Tohle vypadá ještě o kousíček lépe!
to bude eště vetší odpad než minule
Kappa?
Pro me yl top Doom 3, ten co byl ted me prestal po par minutach bavit
Mám to uplně stejně, trojka za mě top hra, to co z toho udělali ted je fajn tak na par hodin.
Trojka nebyla špatná, ale nebyl to DOOM
zombie co jen tak pobíhaji a nepřátelé co neumí ani pořádně zautočit… na pár minut hraní ok ale tohle snad musí po čase omrzet… navíc, kde je cíl cesty?
Protože to bylo hráno na nejjednodušší obtížnost, zombie jen pobíhají snad v každé hře. Očividně nevíš o čem je DOOM, cíl cesty ? = RIP AND TEAR
Kde bylo řečeno že to bylo hráno na nejjednodušší obtížnost? Co si tak pamatuju tak v Doom (2016) pobíhali stejně i na Ultra Violence. Pro mě je tento Doom celkem zklamání, v grafice snad žádný posun a gameplay vypadá stejně jako ten minulý díl. Taky počet nepřátel je hodně smutný. Příjde mi že je tam snad nastavený limit na 6 nepřátel najednou a další se spawne až jeden z žijících zemře.
Jde to poznat podle toho kolik dostává dmg, na ultra violence kolikrát stačí jeden fireball a seš kaput, jak chceš změnit gameplay na Doomovi ? A na ten počet nepřátel jsem se taky díval a je to divný, snad to zlepší
mám nahráno kolem 3700 hodin v L4D2 a zombie co tam jsou útočí, kdežto tihle tam jen tak pobíhali na kousku placku jako ožrala.
Je tohle L4D2 ? Ne, tak co to je za argument
v tom případě nechápu o čem je ta hra, to tě baví jen tak killovat hloupá AI? Já sem doom nikdy nehrál, ale tohle bych nechtěl asi ani zadarmo.
Hlavně že hraješ Left 4 Dead ty hloupá AI Když si to nikdy nehrál tak není co vysvětlovat
Navíc to bylo teprve demo , tudíž podle něho posuzovat je docela těžké . A na E3 vývojáři říkali že tam bude dvakrát tolik oponentů co posledně , tak nás možná ještě překvapí .
když jsi nehrál jedničku nebo nevíš o čem je příběh tak se neptej blbě, a srovnávat to s L42 mi přijde zcestné, míchat hrušky a jablka a pochybuju že to bude těžší obtížnost, tady jen ukazují jak hra bude vypadat a co přinese novýho
Evidentně jsi DOOMa 2016 nehrál, nebo spíš fakt jen pár minut, to bys nemoh říct, že jsou nepřátelé hloupí. Právě naopak, než jsem si zahrál DOOMa 2016, tak jsem měl nejradši DOOM 3, ale tohle je masakr a navíc jsem se naopak až divil, jak démoni uskakujou a jak dokážou rychle reagovat na mojí změnu směru / místa. Samozřejmě že některý démoni, ty větší nebo ty nejslabší, se ti moc nevyhnou, nejsou tak rychlí a ty nejslabší co chodí jak zombíci jsou opravdu imbecilové, ale o to tam podle mě šlo, do těch se pomalu ani nestřílí, jen k nim přijdeš a nakopeš jim zadek hezky ručně, něco jako klasický zombíci v L4D, akorát tyhle se sotva plazí, ale když k nim přijdeš blízko, dokážou v mžiku zaútočit. Taková havěť je ale snad v každý hře. Prostě je to hra na odreagování a zároveň na vysokou obtížnost dokáže člověku pořádně pocuchat nervy. L4D je něco úplně jinýho, supr hra, ale srovnávat s DOOMem je fakt mimo. A jestli se ti nezdá cíl cesty zbavit se démonů, tak L4D opravdu nemá hlubší myšlenku, než utéct před zombie apokalypsou. To nejsou příběhovky.
Ne ze by to nevypadalo luxusne, ale takhle uz vypadal DOOM z roku 2016, takze zadnej velkej hype. Spis mi to prijde jako DLC s par vylepsenimi. A taky je skoda, ze ty gameplaye neukazujou z PC verze. FPS hry na konzolich opravdu bijou do oci.
Minimálně druhá ukázaná pasáž, ta nejrychlejší ze všech, je z PC verze, viz rozhraní pro myš a klávesnici a komentář vývojářů. Ale řekl bych, že z PC verze bude pořízené všechno, jen jsou různé záběry různě pojaté
Gameplay začíná v 1:16:23, nakolik jim z vysoka seru na multiplayerový Fallout 76, tak o to víc se těším na DOOMA a RAGE2!
Jakmile se přešlo na K+M gameplay, začalo to působit jako úplně jiná hra (v lepším samozřejmě)
Bez prdele, tohle je kurevskej nářez !
Konec tohleto.