Doom Eternal byl bezesporu hlavní hvězdou letošního QuakeConu, a tak se v souvislosti s ním stále objevují nové informace a zajímavosti. O zveřejnění některých z nich se postaral rozhovor britského Eurogameru s Martym Strattonem a Hugem Martinem z id Software. Kupříkladu bylo potvrzeno, že verze pro Switch nepoběží při 60 snímcích za sekundu. Stejně tak platí, že úrovně jsou tentokrát mnohem vertikálnější, aby řádně využily nové možnosti pohybu zahrnující šplhání po příslušných materiálech stěn, úskok do strany nebo lano na háku, které lze vystřelovat jen na démony. Díky tomu má hráč více svobody a možností a jednotlivé způsoby pohybu lze klidně kombinovat.
V pátečních záběrech bylo k vidění pár schopností. Zatímco Berserk je jedním z tradičních power-upů, Blood Punch je na bázi runových schopností známých z předešlého dílu, takže je lze vždy aktivovat a budete je moci používat, dokud je zase nedeaktivujete. Možnosti získávání run však tentokrát budou více na očích a ke změnám došlo i v případě zbraní. Klasické typy, například raketomet, brokovnice či plasmová puška, jsou stále přítomné, ale každá zbraň byla ve srovnání s předešlým dílem z roku 2016 přepracována, nemluvě o jejich modifikacích. Některé mají být povědomé, jiné jsou však zcela nové. Celkově nás přitom čeká osm zbraní doplněných o motorovou pilu a BFG.
V záběrech z hraní byl k vidění také kanon na rameni, jenž může sloužit jako plamenomet nebo granátomet. Tuto hračku hráč získá už v první úrovni a jejím cílem je opět zpříjemnit celkový zážitek a nabídnout více herních možností. V předešlém díle kupříkladu nebylo možné střílet, jakmile jste si měnili zbraně, ale díky kanonu je tento problém rázem eliminován, protože ho lze využívat i během přehazování tradičních zbraní.
Za zmínku rozhodně stojí chvályhodná skutečnost, že pro vývojáře je očividně prioritou kampaň, potažmo hraní za Doom Slayera a celkově poskytnutí toho, co mají všichni na sérii Doom nejradši. Navzdory tomu je poměrně důležitý sociální aspekt, který čítá zejména možnost ostatních hráčů provést v roli démonů invazi do vaší kampaně. Jde také o nový PvP multiplayer, jenž zjevně nebude jen klasický deathmatch a bude blíže základním principům značky Doom. I invaze však budou více či méně podléhat zážitku z kampaně, tudíž ho mají v první řadě obohatit.
A ještě jedna věc. Jak uvádí server DSOGaming, Na QuakeConu bylo potvrzeno, že všechny záběry z hraní, které jsme mohli vidět v pátek, byly pořízeny na PC, konkrétně na velmi výkonném stroji, ačkoliv jeho specifikace neznáme. Jak už víme, v novém Doomovi dřímá API Vulkan, díky němuž je možné vymáčknout z dostupného hardwaru maximum a zároveň účinně škálovat výkon směrem dolů, ať už pro potřeby slabších počítačů nebo hardwaru konzolí, zejména Switche. Dokonce se tvůrci snaží i v případě PS4 Pro a Xboxu One X dosáhnout 60 snímků za sekundu v rozlišení 4K. Vulkan má zkrátka v kombinaci s enginem id Tech 7 zajistit, že majitelé nejvýkonnějších počítačů a výkonnějších konzolí dostanou pořádné technologické žrádlo, ale i ti, kteří si vystačí s něčím slabším, dostanou po technické stránce řádný zážitek.
DOOM: Eternal předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
To je dobře, kvalitních kampaní není niky dost.
Proč je ten vulkán v tak málo hrách?
Z více důvodů – 1. je to nové API a hodně vývojářů ho neumí využít, 2. plná podpora je zatím jen u karet od AMD, a ty mají nízkou penetraci na PC a nemají highend karty, 3. kolik výkonu navíc to přinese je jen na inženýrech, kteří to programují, není to samospásné, musí se s tím umět dělat
I když je mým nejoblíbenějším FPS multiplayerem ten v CoD, tak mi ten klon, který je v 2016 vůbec nesedl. Asi možná proto, že jsem čekal nějakou aktualizovanou podobu původního deathmatche, takže jestli tam bude něco jako Quake Champions, tak budu spokojenej. Nedávno jsem hrál s kamarádem prvního Dooma a to je prostě liga
Ak by to tak bolo tak by tam vôbec tie ONLINE prvky nedávali.