Před dvěma roky a několika měsíci změnila společnost Bethesda svůj přístup k novinářům. Rozhodla se, že hry na recenze bude médiím dávat v den vydání. Takový přístup často signalizuje jednu věc; vydavatel svému titulu nevěří a obává se horších hodnocení, které by pár dnů před vydáním mohly ublížit prodejům. Právě z tohoto úsilí hráči Bethesdu podezřívali a recenze často začínaly nářky recenzentů o špatné politice Bethesdy. Firma stojící za hrami Doom, RAGE, Dishonored, Wolfenstein, Elder Scrolls atd. ale dokázala, že i přes tohle omezení stojí její tituly za to. Střílečka Doom od studia id Software dopadla v recenzích velmi dobře a stejně tak si ji pochvalovali i samotní hráči. Podobně se dařilo i Dishonored 2.
Dnes je ale situace jiná. Bethesda vyslyšela prosby novinářů, kteří si stěžovali, že na hraní a sepsání recenze nemají potřebný čas – v zahraniční je běžné, že hry mají i měsíc před vydáním (u nás jen v některých případech). Z toho důvodu se rozhodla vrátit k původním pravidlům a hry poskytovat na recenze s dostatečným předstihem. Ostatně takhle už to bylo u The Evil Within 2 a Wolfenstein 2.
„Byli jsme unaveni z recenzí věnující se více naší politice než hře samotné,“ komentoval rozhodnutí Pete Hines pro server VG247. Na změnu neupozorňovali. Těšili se, že lidé budou konečně mluvit o hře, místo toho, aby mluvili o politice. U Elder Scrolls Online to pochopitelně nešlo, tato hra je závislá na serverech a jiných hráčích. Otázkou zůstává připravovaný Fallout 76. U něho Bethesda ještě nerozhodla, zkoumá možnosti a poté určí, co bude nejlepší.
Je na mieste prisudzovat kvalitu hry vydavatelovi? Ako v pripade doom/dishonored/wolfenstein?
Pretoze ich hry (f4/TES) mi pridu nedorobene a to je este to lepsie slovo co sa da najst.
V kostce – tohle mi je vážně jedno. Recenze nečtu a když tak už tu hru stejně mám a nebo budu mít bez ohledu na to co se tam píše. Ale jejich postup chápu. Recenzenti mají čím dál menší váhu a hodnocení se čím dál více závislé na tom kolik exkluzivních screenu, videí a rozhovorů dají velkým médiím – takže proč je nechat hrát dřív než ostatní a ještě bez day one patche nebo s nějakým beta-patchem když je každý jejich produkt známý tím že ho prostě potřebuje… Na druhou stranu tlak sílí a hlavně v USA hrajou lidé to co jim jiní řeknou že je dobré a tak chápu že i přes nelibost se vrátí ke starému konceptu. Ale i to je potřeba udělat správně. V předstihu dát hru jen profesionálům a až v den vydání nějakým youtuberům a žebrákům na twitchi protože ti vám pomluví i to že to neumí hrát a děcka se toho chytnou a radši to zkouknou tam a zadarmiko než aby jim přisypali do kasičky.
Tak teď hlavně aby se místo politiky Bethesdy, neřešilo v recenzích, že všechny produkty této firmy a výsledná známka, je BEZ day one patche, který má mnohdy X GB velikost…
Nicméně 90% produkce Bethesdy mi vyloženě sedí a u jejich her jsem se vždy královsky bavil. Až na sérii TES. Ta mi nikdy bohužel k srdci nepřirostla…
Nevím co čekali, hry zpod jejich křídel si nedrží laťku v kvalitě, optimalizaci ani v technologii.
Jednou vydají paskvil typu Fallout 4, podruhé solidně odladěný Doom. Je tudíž logické, že lidi budou chtít znát stav jejich her před vydáním.
Nevím proč tolik negativních hlasů když má pravdu
Sice bych Fallout nenazval paskvilem ale je fakt že od něj lidi čekali něco trochu jiného, stabilnějšího a taky hezčího. Na DOOM si stěžovat nemůžu protože jsem se k němu dostal asi až po půl roce a tehdy už běžel luxusně. Ale třeba PC verze Dishonored 2 která jela těm nejšťastnějším na 40 FPS a drtivé většině hluboce pod třiceti – je další reprezentant prokletí bethesdy. 
Paskvil z hlediska optimalizace jak na konzolích tak PC. Hra je v jádru solidní, to ale platí o většině značek od Bethesdy.
Tak to, ze nekdo ma k dispozici finalni hru mesic pred releasem fakt bezne neni
V zahraničí často ano. U nás toto praktikuje hodně Nintendo a občas i Sony – na recenzi God of War jsme měli nějaké dva týdny. Když potom máme hru přímo od vývojářů, tak je často taky několik týdnů před vydáním. Třeba Guacamelee! 2 vychází až 21. srpna, my máme hru od začátku srpna a recenze je již připravena – čeká se akorát na embargo