Včera k večeru tvůrci Just Cause 4 oznámili, že dnes vypustí do světa nové záběry z hraní, samozřejmě v souvislosti s nadcházejícím Gamescomem. Svůj slib splnili a my tak máme k dispozici další video, které ukazuje, co nás čeká v roli Rica Rodrigueze, který se tentokrát vydává do fiktivní jihoamerické země Solís, aby zjistil pravdu o své minulosti.
V roli Rica nás opět čeká využívání padáku a wingsuitu, díky němuž lze tentokrát volně plachtit ve větrných proudech. Vrací se i vystřelovací hák, jenž disponuje dobře známými vlastnostmi z předešlých dílů a navíc ho lze nově upravovat. Můžete si například nastavit, aby od sebe dva objekty spojené lanem při nárazu vystřelily, nebo připnout k objektům klidně i několik balonů, jež ho zvednou do vzduchu. Kombinací balonů, trysek, které lze přesně umístit prakticky kamkoliv, a třeba kontejneru lze následně vytvořit kupříkladu improvizovanou vzducholoď.
S vaším výtvorem pak můžete následovat třeba obří tornádo. V tomto případě je ale mnohem lepším dopravním prostředkem pozemní vozidlo Storm Chaser, které jako jediné umožňuje následovat tornádo a dost se k němu přiblížit. Následně není problém obdivovat řádění tornáda, kdy platí, že veškerá fyzika a trajektorie každého levitujícího a strženého objektu je počítána v reálném čase.
Zajímavé je, že nepřátelská organizace Black Hand má prostředky na to, aby tornádo udržela na určitém místě. Těmito prostředky jsou specifické kanony, které ale v roli Rica můžete ničit a pak už jen sledovat, co nelítostný přírodní živel způsobí v řadách nepřátel. Jednou ze zbraní, s nimiž dosáhnete zničení kanonů, je novinka v podobě paprskové pušky, přičemž každá nová zbraň v Just Cause 4 disponuje sekundárním režimem palby. Zrovna paprsková puška vystřeluje silné energetické paprsky a zároveň může vyslat na bojiště pomocný bojový dron.
Video celkově ukazuje několik více či méně kreativních možností a způsobů postupu. Dá se ale určitě předpokládat, že jakmile Just Cause 4 vyjde v průběhu 4. prosince na PC, PS4 a Xbox One, hráči přijdou na celou řadu mnohem větších šíleností. Jen je třeba počítat s tím, že celá tahle sranda asi nebude úplně hardwarově nenáročná. Tvůrci mají k dispozici vylepšený engine Apex, takže se snad nebude opakovat situace Just Cause 3, jehož optimalizace byla z důvodu konfliktu stáří enginu a toho, co tvůrci ve hře chtěli mít, poněkud diskutabilní. Když se ale člověk podívá na všechna ta fyzikálně simulovaná tornáda řádící ve městech a polykající desítky objektů, nelze se moc ubránit otázkám, jak tohle všechno běžně dostupný hardware rozdýchá.
To vypadá brutálně
Zas jednou nějaká změna do her 