Na letošní E3 jsme se konečně dozvěděli, že nová akční adventura Star Wars, na níž pracují tvůrci Titanfallu ze studia Respawn Entertainment, ponese název Star Wars Jedi: Fallen Order. Bohužel název byl jednou z mála podstatných informací, které tehdy vyšly najevo, pokud pomineme singleplayerové zaměření a odhalení základní premisy spočívající v hraní za učedníka řádu Jedi v období krátce po událostech filmové Pomsty Sithů.
Tam, kde nejsou dlouho k dispozici oficiální informace, zpravidla zaujmou místo spekulace, náznaky a dohady. Nejinak je tomu i v tomto případě. Na Jedi: Fallen Order se nově zaměřil nejnovější podcast stránky MakingStarWars.net, která v minulosti odhalila detaily o Star Wars hře, kterou původně připravoval tým z Visceral Games, nebo podrobnosti o zápletce filmu Síla se probouzí. Moderátor Jason Ward tentokrát tvrdí, že byl v kontaktu s někým, kdo má k projektu blízko, a dozvěděl se, že půjde o něco na způsob The Force Unlashed, ale bez vlivu Mountain Dew.
Jinými slovy, Jedi: Fallen Order má být akční hra se zaměřením na využívání světelného meče a schopností Síly, ale bez přehnaných možností. Názory na kvality obou dílů The Force Unleashed se dost různí. Rozchází se i názory na to, jestli jsou akce typu sundání obřího Hvězdného destruktoru z oblohy pouze za pomoci Síly v rukou jednoho mladého cucáka neskutečně cool věc nebo neskutečná pitomost. Určité události The Force Unleashed v každém případě i na poměry Star Wars světa působily dost přehnaně a extrémně, což se nemá opakovat. Leckdo by také mohl kritizovat skutečnost, že série The Force Unleashed leckdy s reáliemi Star Wars vytírala podlahu a přizpůsobovala si je dost podle svého. To tentokrát samozřejmě nehrozí, protože Jedi: Fallen Order bude projekt po všech směrech věrný aktuálnímu kánonu.
Ward rovněž naznačuje, že bychom neměli počítat s kdovíjakými multiplayerovými možnostmi. Přímo prohlásil, že jestli chtějí fanoušci Star Wars multiplayer, měli by si nechat nainstalovaný Battlefront. Někteří optimističtější příznivci v tomto prohlášení vidí naději, že má Battlefront 2 nějakou budoucnost i po aktuálně chystaném obsahu Klonových válek. Protože jsou ale šance na něco takového mizivé, jelikož už nyní je hra v dost bídném a opomíjením stavu, spíše bychom měli předpokládat, že v následujících letech zkrátka žádná jiná multiplayerová Star Wars hra nevznikne.
Všechny informace, na něž upozornil třeba server PCGamesN, je samozřejmě třeba brát s rezervou, ale přinejmenším dávají smysl. Již víme o cílení Respawnu na singleplayer a nezapomínejme na to, že v týmu vývojářů operuje i jeden z klíčových tvůrců série God of War. A protože The Force Unleashed se dá do určité míry brát jako God of War ve Star Wars kulisách, jistá podobnost se dá očekávat. Jen aby Jedi: Fallen Order nalezl nějakou inspiraci i v sérii Jedi Knight, hlavně v dílech Jedi Outcast a Jedi Academy, které jsou koneckonců dodnes nepřekonanou demonstrací toho, jak má vypadat pořádný soubojový systém se světelnými meči.
Můze to byt skvěla hra jen EA nesmi zasahovat aby to dopadlo jak A Way Out
Pořád nechápu, proč sakra zrušili 1313. Vždyť ta hra musela podle toho gameplay videa být ve vývoji už nějakou dobu. Jak se jim může vyplatit vyhodit peníze za ten dosavadní vývoj do koše a hru prostě nevydat, místo aby to teda už dokončili a zmírnili očekávání na zisk. Navíc zrovna EA si tohle mohla dovolit.
EA nemělo s 1313 nic společného, ta hra prostě doplatila na dlouhodobě neudržitelnou situaci v LucasArts. Když Myšák koupil Lucasfilm, tak nepřišel jen tak do LucasArts se zlým úsměvem na tváři a neřekl, že si mají všichni balit, a nezavřel úspěšnou firmu. V LucasArts si naopak sami léta podřezávali pod sebou větev dlouhodobě neschopným vedením, které dělalo špatná a i z interního hlediska nepochopitelná rozhodnutí. Lucasfilm už jen zařídil poslední ránu z milosti společnosti, která šla stejně k čertu. 1313 by s největší pravděpodobností i tak nedokončili a kdyby ano, moc dobrá hra by to asi nebyla, protože vývoj byl podle všeho jeden velký bordel s pramalou šancí na nějaký zdárný konec.
Všichni kritizují EA a nostalgicky vzpomínají na LucasArts. I když souhlasím s tím, že v rukou EA nemá Star Wars licence už co dělat, přešlapy LucasArts byly mnohem dlouhodobější. Právě v LucasArts kupříkladu zatrhli Knights of the Old Republic 3 a právě kvůli LucasArts nedošlo k dokončení Battlefrontu 3 nebo hry o Maulovi, o níž se v minulosti dost mluvilo. Za to, že jsme se nikdy nedočkali řady Star Wars her, v níž fanoušci léta doufali, nemůže EA ani Disney. Stačí jmenovat libovolný sequel, jehož jsme se nedočkali, a člověk se může vsadit, že je na vině LucasArts, jehož management vystavoval stopku úspěšným sériím a zaručeným trhákům a komplikoval herním vývojářům práci dávno před vlivem Disneyho a EA
Tak moc bych si přál KOTOR 3. Tato série je jedna z mých nejoblíbenějších.
Tak tohle byl můj fail, já úplně zapomněl, že 1313 vznikalo ještě pod LucasArts. Díky za podrobnou odpověď.
EA a Disney by původním 6 dílům od Lucase mohly dát trochu prostor a a nerýpat do toho. Ikdyž hraní za nedučeného Jediho zní lákavě, radši bych si dal hru za nějakého bounty huntera nebo pašeráka. Nebo někoho podobného jako byl v poslední knize Darth Bane mladý Jeid který opustil řád a stal se bounty hunterem což mu ve světě zločinu dalo určité výhody. Zároveň to nebyl žádný Sith. Jen sobecký člověk.
Kdo tomu sefuje? EA? Aha tak to odpocivej v pokoji Star Wars.
Dokud tema SW nedostanou do rukou skutecni tvurci her budou nas krmit nanasytni EA bezduchymi zdimackami penez ala Battlefront
Posledný star wars do ktorého som vkladal dôveru ale ak to bude tupé hack and slash……
Na jedi knight zostávajú len spomienky….
Doufam, ze tahle hra bude konecne poradny Star Wars se singleplayerem a soubojovy system bude aspon trochu podobny jako byl v Jedi Kniht Jedi academy. Na tupy machani svetelnym mecem mame Battlefront.
Duvod, proc nebyl SW: FU uplna katastrofa, byl ten ze hrac mohl poprve okusit „raw power“ kterou tehdejsi technologie dovolovaly. To ze tuhle featuru nahradili schopnosti force lootbox je nyni uz jasne a tak SW fallen order bude jen dalsi hrebicek do rakve sw her. Pro rejpaly kteri budoub vycitat, ze jsem hru nehral a ze vlastne muze dopadnout dobre, mam jen par hesel: zkusenosti, historie, EA..