Reinkarnace střílečky Wolfenstein se studiu MachineGames povedla. Vydavatelská společnost Bethesda je s oběma novými díly spokojena a dala tvůrcům zelenou k vývoji Wolfensteina III. Informaci potvrdil Pete Hines, senior viceprezident pro globální marketing a komunikaci s Bethesdě.
„Rozhodně děláme na Wolfensteinovi III,“ řekl Hines v rozhovoru pro GameCentral, kde připomněl vývoj Wolfenstein: Youngblood. Jde o samostatné rozšíření pro Wolfensteina II, které se zaměří na dvojčata – dcery B.J. Blazkowicze v roce 1980. Hines upozornil na to, že vývojáři z MachineGames na E3 naznačili, že si s Youngblood dávají přestávku od většího příběhu série, ale přesto musíme vědět, jak ten příběh končí. Jinými slovy, další plnohodnotný Wolfensten naváže na děj předešlých dílů.
Další část interview se točila kolem stealth série Dishonored. „Podívejte se, Arkane má dvě studia, pracují na mnoha věcech.“ Dle jeho slov je to stejné, jako když Todd Howard mluvil o budoucích plánech interního týmu Bethesdy. Nejprve vytvořili Fallout 4, dokončují Fallout 76, nově se vrhli na Starfield a potom dojde na The Elder Scrolls 6. „Nikdy jsme neřekli, že další Dishonored neuděláme,“ dodal. Jinými slovy, Dishonored si dává přestávku, odpočívá a někdy v budoucnu se může vrátit, přičemž nyní by v Arkaně chtěli zkusit něco jiného a snad i zcela nového.
Hines ještě zopakoval závazek společnosti k singleplayerovým hrám. Bethesda je jedním z mála vydavatelů, kteří nabízejí hry pro jednoho hráče. „Je to něco, co považujeme za důležité a bude to vždy součást toho, co děláme.“ V tom mu dáme za pravdu, v současné době chystají střílečku Rage 2, Doom Eternal, DLC pro Prey a samozřejmě mobilní The Elder Scrolls: Blades.
Myslíte, že se někdy vrátí díl jako wolfenstein enemy territory ?
Brzy by měl být v Německu upraven zákon, který říká, že i ve hrách bude moct být použito nacistických symbolů (ale ne bezmyšlenkovitě). Některá umělecká díla to tak už mají a hry by měly po změně patřit do kategorie uměleckých děl na stejný level jako třeba film. Takže v dalším díle Wolfika by neměla už být „speciální“ úprava pro SRN.
Pochybuju že zrovna Wolfa, kde si dělají z hitlera prdel a nácky tam kosií po stovkách povolí. Zatím povolili akorát jednu hru, která je čistě edukativní a nenásilná.
Ovšem i Fallout 76
A Old Blood je teda co, když ne druhý díl?Nemají v tom číslování trochu zmatek?
Ten New Collossus je Wolfenstein 3, Old Blood je Wolfenstein 2 i když dějově předchází New Order a New Order je teda Wolfenstein 1.Tady ten budoucí by tedy měl mít číslovku čtyři.
„The New“ jsou příběhové hry které se počítají. „Blood“ série je paralelní rozšířené které do příběhu nezasahuje.
Old Blood a Youngblood nejsou plnohodnotné díly, spíše spin-offy, které hlavní příběh spíš volně rozšiřují než že by v něm vyloženě pokračovaly. Tudíž nejsou číslované na rozdíl od hlavních dílů, kterými jsou The New Order, The New Colossus a teď teda Wolfenstein 3. Myslím, že by se to dalo přirovnat k aktuální sérii Star Wars filmů. Máme tu hlavní epizody 7, 8 a 9, v nichž se odehrává jeden souvislý příběh, a pak nečíslované, volné spin-offy, které daný svět rozšiřují a prezentují víceméně vlastní děj, který má jen určité spojitosti s tím hlavním
A jakej dil je Return to Castle Wolfenstein ?
Svým způsobej nultej. The New Order sice volně navazuje na Return to Castle Wolfenstein a Wolfensteina 2009, viz přítomnost postav jako Caroline Becker nebo Deathshead, ale zároveň je The New Order novým začátkem série a tak trochu i restartem. Právě proto se formálně čísluje až od něj
Já osobně se teda modlím o třetí díl The Evil Within…sice dvojka nebyla tak dobrá jako jednička (pro mě) ,ale stejně je to moje nejoblíbenější série.
Přesně, trojka EW by byla super zpráva! Za mě je dvojka stejně výborná jako jednička. Užila jsem si oba díly a prostě potřebuju další.
Vždyť se ví už dlouho že plánují trilogii. „The new“ jsou hlavní příběhové hry a „Blood“ jen doprovodné mezičlánky aby bylo co hrát než se bude moci pokračovat v příběhu.
Arkane by si zase mohli střihnout nakou fantazarnu ve stylu Dark Messiah do dneška je to jedna z nejzábavnějších her s fenomenálním combat systémem
No koukám ,že rok 2019 bude bohatej.
Škoda Dishonored jedna z mých oblíbených sérii, ale možná bude lepší když si na 3tí díl počkáme na další generaci, než aby dělali furt to samé dokola.
Sem s tím, ale tentokrát bez SJW agendy, děkujeme.
-V perexu je překlep „odpočítá“.
Díky. Opraveno.
Snad se inspirují DOOMem Eternal. Hráči reagovali pozitivně, SJWs offended (co jinýho taky čekat).
Já furt nechápu, kde v tom tolik lidí vidí SJW agendu – až na to „White nazi pig“ či jak to Blazko řekl jsem tam nezaznamenal nic pohoršujícího; většina věcí, co se tam děje, se dá v kontextu s realitou i hrou naprosto logicky odůvodnit.
Chceš říct, že např. scéna s nahou těhulí střílejíc ze dvou kulometů naráz, měla smysl a nebyla do hry nacpaná na sílu?
Dále scéna s dementním Hitlerem, která by byla dokonale napsaná, kdyby ho nenechali absolutně zcestně poblít a pochcat koberec… A je tam toho víc, u čeho si člověk řekne jen „proč“.
Hra mě bavila po všech směrech včetně humoru, jen občas se za onen vtip snažili schovat něco víc, a hrozně to bilo do očí.
Pak jsou to ale jednoduše přehnané scény typické pro tvorbu MachineGames, ale nic, co by nějak evokovalo klasické projevy SJW agendy. Naopak bych předpokládal, že ta „těhule“ bude zrovna něco, co musí tzv. bojovníky a bojovnice za sociální spravedlnost neskutečně vytáčet, protože daná scéna je v zásadě sexistická až na půdu. To je prostě vyloženě AntiSJW. A Hitlerovův výstup osobně považuju za naprostý vrchol příběhu The New Colossu, u kterého se vždy bavím tím, jak dokázali z naprosté zrůdy udělat patetickou figurku.
Vždy si vzpomenu na francouzské filmy typu Velkého flámu, Esa es, Sedmé roty a dalších, které z nácků také dělaly naprosté kretény, jen na to holt šli v MachineGames trochu svéráznějším, cyničtějším, ale pro sérii počínaje The New Orderem stále celkem typickým způsobem. Plus to myslím dost dobře ilustruje, jak jsou všichni zblblí, když se stále musí třást strachy i před takovýmhle neschopným a nemohoucím magorem.
Beru to zkrátka nejen jako vtipnou, skvěle sestříhanou a naprosto mistrovsky nadabovanou scénu, ale i jako ideální ukázku toho, že se nevyplatí pocházet z Arizony. Teda že mnozí lidé se ve světě Wolfensteina prostě chovají jako ovce a nadvládu nácků už berou jako běžnou věc, bez ohledu na to, jak absurdní ta nadvláda může ve skutečnosti být. To je něco, co docela dobře odráží naší skutečnou historii, nejen v souvislosti s nacisty. Plus by se v tom dala z pohledu protagonistů vidět i jistá naděje, protože když uvidí, co ve skutečnosti sedí/leží/zvrací/močí na samém vrcholu nacistického mocenského žebříčku, můžou si říct, že to je něco, co se dá dříve či později zdolat.
Zatímco Frau Engel představuje brutalitu světa Wolfensteina, Hitler představuje jeho absurditu, zoufalost a snad i blížící se konec. A kromě toho, kdo by nechtěl říct, že má hru, v níž člověk dostane achievement za to, že kopne Hitlera do ksichtu
Scéna s těhulí bere za oba konce, nicméně nevidím nic sexistického na těhuli střílejíc nácky, právě naopak. To, že je nahá, se tomu dle dnešních standardů zas následně vymyká, pravda.
Na scénu s Hitlerem mám hodně podobný názor (hlavně Arizona pobavila), ale opravdu jsem nenašel význam onoho zvracení a močení. Bavil jsem se u dabingu, mimiky, celkový absurdity oné scény ale ve chvíli, kdy vrhnul, bylo mi jasný, že se někdo rozhodl, že Hitlerovi prostě naloží, ať už to v celkovým kontextu hlavu a patu má, nebo ne. „Dement“ a představitel v té chvíli již zkomírajícího režimu, se dá přece ponížit daleko inteligentnějším způsobem.
Smysluplnost ve Wolfovi nehledám, i proto mám především nové díly tak rád, poprava nebo LSD ještěrka byly excelentní scény, u Hitlera mi ale asi chyběla šetrnost, tak bych to nazval.