Extrémní jízda rivalů Nintenda, ale hlavně Microsoftu a Sony trvá již roky. Vítěz byl určován především čísly, které udávají prodejní čísla konzolí. I přes neúspěchy tak bylo zvykem, že jsme dostávali pravidelná hlášení o prodejích. To se však nedávno změnilo.
Je to již doba, co jsme se naposledy z dílen Microsoftu dozvěděli tyto konkrétní čísla. V listopadu 2014 firma prohlásila, že prodala 10 miliónů Xboxu One. Více detailů jsme se dozvěděli v lednu 2016, kdy EA prohlásila, že prodeje jsou okolo 18 až 19 miliónů. Od té doby je však rádiový klid.
Mezitím vláda PlayStationu pokračuje. S pravidelnými zprávami o prodejích nyní víme, že 31. března se prodalo téměř 80 miliónů PlayStationu 4. Což je prakticky totožné číslo s prodeji PlayStationu 3 za své vlády. Teď PS4 míří k metě 100 milionů. Nintendo se s námi taky podělilo a prodeje Switche, který měl svůj launch minul rok, jsou 18 miliónů, což je více než za celou éru předchůdce Wii U. Toho se prodalo pouze 13 a půl milionu. I přes nevelká čísla prodejů Wii U nám i Nintendo pravidelně hlásilo své prodeje.
V říjnu 2015 nám Microsoft sdělil, že čísla prodejů nebude nadále publikovat. A tento týden jsme zjistili, že Microsoft neměří úspěch podle prodejů, nýbrž podle míry uspokojení zákazníků. „Během Microsoft FY18 jsme se dozvěděli, že příjmy se stabilně zvyšují o 18 % každým rokem. Xbox na tom má podíl plných 6 %. Počet uživatelů Xboxu One také stabilně roste a momentálně má 59 miliónů aktivních hráčů. Vyhlížíme zářnou budoucnost se službami jako Xbox One, Windows 10, PC a mobilními zařízeními.“
Musíme však vzít v potaz, že v čísle uživatelů Xbox Live můžou být zahrnuti lidé, kteří vyzkoušeli pouze měsíční trial zdarma. Pokud však ne, tak se jedná o jediný aspekt, kde se Microsoft může rovnat s PlayStationem 4. Přičemž lidí, co využívají konkurenční PlayStation Plus, je pouze 32 miliónů. Nejvíce pozadu je však Nintendo. To spustilo svou zpoplatněnou službu až v září 2018. Tyto nepříjemné prodeje u Microsoftu vyzývají k otázce, jakou strategii Microsoft zvolí pro příští generaci. Na rozdíl od PlayStationu 4 a Nintenda sází Microsoft na silnou základnu PC hráčů a snaží se podporovat jak konzolisty, tak věrné fanoušky hraní na stolních počítačích, kteří ale musejí mít nainstalovaný Windows 10.
Na začátku letošního roku přesáhly prodeje PS4 hranici 91 milionů kusů. Dle analytika Daniela Ahmadau z Niko Partners jsou prodeje Xboxu One dvakrát nižší než u PlayStationu 4. U Xboxu One odhaduje 41 milionů. Přitom u minulé generace – Xbox 360 a PS3 – byla konkurenční válka mnohem vyrovnanější. Ahmadau prohru Xboxu One připisuje nedostatku exkluzivních titulů. Zatímco Sony a Nintendo má spoustu zajímavý her, Microsoft dokázal loni zaujmout akorát Forzou Horizon 4, což je málo. Navíc tyto exkluzivity vycházejí i na PC s Windows 10. A právě to může prodejům Xboxu One výrazně škodit. Na druhou stranu se Microsoftu otevírá základna hráčů, kterou jí můžete závidět kdejaká společnost.
Strašně zmatený článek, miliony prodaných kusů a roky lítají sem tam, hlava, nehlava. Tak třeba od listopadu 2014 jistě neuběhlo jen 3,5 roku.
Microsoft si za své prodeje částěčně muže sám. Zničil kinect i když to byla docela přijatelná technologie. Vyhl se virtuální realitě a s nasazením konzole One první z konzole chtěl jakési multimediální centrum ovládané hlasem kterému vyhradil část výkonu samotné konzole. Tyhle špatné kroky se zákonitě musí někde projevit navíc pokud některé jeho exkluzivity můžete hrát také na počítačích konzole trochu ztrácí dech. Sám jsem do 360 investoval nemalé peníze na XBOX ONE mi doma ale více méně padá prach. Vrátil jsem se po letech hraní převážně na počítač a jsem spokojen.
Tady asi zacinkaly zlaťáky od Sony. ?
Hlavně se tu nerozbreč ty šašku
Zbytečný článek. Tohle ví každý.