Zatímco Microsoft získává nová first-party studia, Sony o jedno takové přišlo. Jak jsme vás již dříve informovali, studio Quantic Dream díky investici od čínské společnosti NetEasy končí s tvorbou exkluzivních titulů pro Sony a přechází na multiplatformní tvorbu. Pro lepší zavedení do tématu si určitě přečtěte původní článek.
Tato zpráva samozřejmě zaujala herní svět a novináři se otočili přímo na Davida Cage, zakladatele a majitele této oblíbené herní společnosti. Ten v rozhovoru s VentureBeat odhalil, že studio v současnosti pracuje na novém enginu, který bude cross-platformní a zároveň „ještě více ohromující než cokoliv, co jsme vytvořili doposud“. Účelem tohoto enginu není jen vytvářet adventurní hry, kvůli kterým se Quantic Dream stalo tak populární, ale zároveň jim umožní rozšiřovat jejich obzory.
„Ještě je brzo, abychom odhalili něco z našich budoucích projektů,“ říká David Cage. „Co však můžu říct, je, že pracujeme na našem dalším enginu, který bude cross-platformní a ještě více ohromující než cokoliv, co jsme do teď vytvořili. Nadále budeme pokračovat ve vytváření takových projektů, které jsou originální a ambiciózní, postavené na žánru, kterým jsme prorazili. Zároveň ale chceme objevit nová místa.“
Ve stejném rozhovoru se David Cage rozpovídal i o využití investice, kterou studio Quantic Dream dostalo. „Našim cílem je udělat naše studio globální, multi-franšízovou společností,“ uvádí Cage jako jednu ze současných snah jeho vývojářského studia. „V současnosti také nabíráme nové zaměstnance skrze všechny disciplíny. Od produkce, přes programování až k designu a umění. Hledáme talentované lidi, kteří chtějí pracovat na velice ambiciózních projektech. Velikost týmu byla kolem 200 lidí při vyvrcholení příprav pro Detroit, naším cílem tedy je zaměstnat okolo 300 lidí.“
„Přestože společnost bude určitě růst, nechceme se stát ,továrnou na hry‘.“ Chceme se nadále soustředit na ,řemeslnou práci‘, kde je hlavním měřítkem vášeň, kde jsme pyšní, že tvoříme něco unikátního. Během existence naší společnosti jsme dokázali, že tohoto všeho lze dosáhnout bez obětování ekonomického úspěchu, jelikož všechny naše předchozí projekty byly výdělečné.”
Bude určitě zajímavé sledovat, kam dál povede cesta společnosti Quantic Dream. Jejich vzrůst by mohl přinést spoustu originálních a zajímavých titulů, a to po dlouhých letech konečně i mimo konzole PlayStation.
Nový engine, který by zvládali i mobily, beztak.
NetEase*
Nějak nechápu proč si nechalo Sony ujít takový studio. To mělo tak špatný prodeje ty jejich hry nebo co ? Za mě bylo Detroit totální pecka. A proč po nich nejde Microsoft když kupovali studia jak splašení
Tohle neni studio o ktere by se mela Sony nebo MS rvat, ten zanr je velice okrajovy a masove proste netahne, ty hry se sice dokazi zaplatit, ale to je tak vsechno, konzole to prodavat fakt nebude. Detroit byla super hra, ale za osm mesicu neprodala ani tri mega a to se vice nez polovina z toho prodala az ve slevach.
Na exkluzivitu jsou to dobrá čísla. Leckteré multiplatformní tituly se letos prodávaly hůř.
Třeba je MS ještě koupí, však víme, že si to zase nechávají na E3.