Před měsícem jsme vám na Zingu představili futuristickou střílečku Russia 2055, kde vojáci s moderní technikou bojují proti velmi rychlým mimozemšťanům. Oficiálně za tímto projektem stojí jednočlenné studio InvictusVolition, dotyčný má využívat technologii Unreal Engine 4, ale všem to přijde dost divné. Skutečně by za takto zajímavým projektem, který je až neuvěřitelný, mohl stát jeden jediný člověk? Na internetu se objevují hlasy, že je to celé dílo Hidea Kojimy, jenž využívá Russia 2055 jako reklamu na stále tajemnou PlayStation 4 exkluzivitu Death Stranding. Ta má nabídnout cestu, jakou jsme ještě nikdy nezažili. Jako pracovník Sam Bridges se vydáme do smrtícího a tajemného světa, kde je všudypřítomná smrt. Ve hře hrají hvězdy jako Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Lindsay Wagner, Léa Seydoux a Guillermo del Toro, přičemž půjde nejspíš o záchranu lidského druhu.
Kojima dokonce tyto spekulace přiživil, když sám Russia 2055 sdílel na Twitteru. Ono by to dávalo smysl, když projekt připomíná Metal Gear Solid sérii, na které se Kojima podílel ve spolupráci s Konami. Od nich ale odešel poté, co se nedohodli na další spolupráci. Teď se k nám dostávají nové záběry z Russia 2055, prezentují scény v reálném čase, kampaň pro jednoho hráče, efekty, animace a mnoho dalšího. V těchto ukázkách vypadá Russia 2055 přímo neuvěřitelně.
Otázkou zůstává, co Russia 2055 ve skutečnosti je. Opravdu jeden člověk připravuje takto zajímavou hru, nebude to jen jedna jediná scéna? Nestojí za tím vším Kojima? Samé otázky, na které neznáme v současné době odpověď.
?Trying to make cutscenes that blend into gameplay smoothly. Since everything is in realtime i'd recommend a GTX 1060 or higher pic.twitter.com/1JCkJEIneY
— Invictus Volition (@InvictusVoliton) January 11, 2019
A little snippet from singleplayer. Looking forward to gathering feedback from TestBuild release! pic.twitter.com/b0TTR5Thw6
— Invictus Volition (@InvictusVoliton) January 16, 2019
Gameplay Update: Trying this combat/helmet camera effect. You can turn it off, but I think it looks like the combat footage. hope people like it! pic.twitter.com/5yJ9PdkQLr
— Invictus Volition (@InvictusVoliton) January 22, 2019
Gameplay Update: Still needs some polishing with bugs/issues with hud/ammo counter. But im still working super hard! pic.twitter.com/cBCvms4O1h
— Invictus Volition (@InvictusVoliton) January 29, 2019
Gameplay Update: I created some prone crawling & transition animations, Might not mean much to anyone, but this is a big deal for me! pic.twitter.com/yca3FZIWPx
— Invictus Volition (@InvictusVoliton) February 5, 2019
S Death Stranding to nema vubec nic spolecneho, Decima engine je pomerne snadno identifikovatelny a tohle scela evidentne bezi na UE4, navic i výtvarná stylizace je absolutne odlisna. Lidi vidi co chcou videt, ale tady jsou ty spekulace uplne mimo.
Ty potvory co tam skacou maji stejne paraty jako ty neviditelne potvory, ktere v DS trailerech delaly slapoty v bahne.
Nevím proč mne až teď napadlo si vyhledat význam slov Invictus a Volition. Ale je pěkné objevit, že Invictus latinsky znamená „neporažený“ a také je to optimistická báseň popisující vůli člověka přežít, posmrtný život, přeludy, propast, slzy, stíny, temnotu. Hm, co mi to jen připomíná. ?
Invictus Volition – Nezdolná vůle aneb „I’ll Keep Coming“
Fanoušci pochopí: „hope people like it!“ – „Did you rike it?“ ? Asi není náhoda, že jsou ty tweety celkově psané jako tweety od Kojimy a že zrovna on jako první upozornil na existenci Russia 2055.
O vizuální podobnosti asi není nutné psát. Práce s kamerou, Prostředí jakoby vypadlo z Death Stranding. Dosti specifické přepínání TPS a FPS, design mechů, vše dosti připomíná Kojimův styl.
Kojima několikrát řekl, že po několika hodinách hra odhalí svoji pravou podstatu. Šéf marketingu po nástupu do KP, prohlásil že hra je úplně jiná než si původně myslel a že na to nejsme připraveni. Není vyloučené, že se hratelnost bude průběžně měnit po celou hru.
Je pravda že Unreal Engine obsahuje základní assety a s naditou peněženkou není problém aby jeden vývojář splácal hru. Ale žádné komerčně dostupné assety nejsou ani zdaleka tak unikátní jako ty viděné v Russia 2055 a není možné aby je dokázal vytvořit jeden člověk.
Jen pro připomenutí – Kojima je tvůrce, který už jednou vytvořil falešné studio, vývojáře I trailer a sám nosil masku falešného vývojáře. A z MGS5 jsme také ze začátku viděli jen záběry z hodinového prologu, který byl dost odlišný od zbytku hry. Nedivil bych se kdyby záběry z trailerů na Death Stranding pocházely jen z těch několika úvodních hodin a zbytek hry byl jiný. A ten „zbytek“ byl postupně odhalovaný v na oko nesouvisejících projektech.
Díky Michale za článek. Takhle jsem si mohl dát detaily lépe dohromady. ?
To jako dává hodně smysl a začínám si taky myslet že to je Kojimova další kulišárna ke hře Death Stranding. DS taky běží na UE4 ?
Death Stranding běží na enginu Decima (interní od Guerilla Games, př. Horizon: Zero Dawn), takže tohle moc nesedí.
Aha. Tak jedině že by byl kec aji to že Russia 2055 běží na UE4 protože moc ani nevěřím že na tom dělá jeden člověk. Každopádně je to všechno záhada a dost mě zajímá co se z toho vyklube
Podle mě jsou to dvě různé hry, na to se až moc liší, aby patřily k sobě, je ale dost možné, že i v téhle má Kojima prsty.
Takhle dobře po grafické stránce Decima engine nevypadal,nemyslím si že jde o tenhle engine,spíš to bude ten UE4
Vidíš, Same, na mě právě tahle grafika působí mírně hůř, oproti tomu, co jsme zatím viděli z Death Stranding. Každopádně čím víc o tom dneska čtu, tím víc věřím tomu, že je Kojima se hrou nějakým způsobem spjat (nemyslím ale, že jde o Death Stranding).
Píšeš tu hodně zajímavý věci, akorát si teda nepamatuju, že by MGSV prezentovali prologem? Naopak si pamatuju rozsáhlou prezentaci (několikerou) úvodní mise z Afghánistánu, a když jsem pak hru prvně spustil, tak mě prolog velmi překvapil. Samozřejmě je možné, že mi unikl nějaký ten úplně první teaser či trailer. Tak či tak si ale ohledně Death Stranding vždy vybavím Kojimovu větu „o klacku a lanu“, z níž jsem si tak nějak pro sebe vyvodil, že Death Stranding nemá být hrou, kde budeme bojovat, minimálně ne nějak moc.
První trailer na The Phantom Pain od studia Moby Dick a režiséra Joakim Mogrena – anagram Kojima.
https://youtu.be/_Kav2t0spyE
Rozhovor se zakukleným Joakimem(herec) o jeho nové hře, ve které bude hráč utíkat z nemocnice.
https://youtu.be/_3jF1ijPnPQ
Odhalení na GDC, že se jedná o MGS5. Kojima v masce mluvící obstojně anglicky.
https://youtu.be/0qhPoT4coOI
O tom že Russia 2055 jede na Unrealu mohou jednoduše lhát, tak jako o všem ostatním.
Nemyslím si že Russia 2055 by byla tou „pravou“ hrou. Spíš to bude flashback z doby kdy Sam býval vojákem, poukazující na agresivitu lidí. Bylo řečeno, že ze začátku bude hráč používat „klacky“ a postupně přejde k „lanu“. Můj tip je že hra bude rozdělená na kapitoly po vzoru MGS4 a každá z kapitol bude mít jinou hratelnost. U Kojimy je možné vše. ?
No fakt že jo! Asi jsem hru začal sledovat až o dost dýl. Ale přece jen, tady i v prvním traileru byla jasně vidět hlavní postava, pak zase prozradili ten Fox Engine; kdežto u téhle hry Russia 2055 žádná taková souvislost není. Ale jak píšeš, u Kojimy je opravdu možné všechno, tak uvidíme.
Já se k sérii dostal až s vydáním GZ, ale zpětně jsem si zahrál všechny díly a mrzí mne, že jsem se k MGS nedostal dřív, protože každá Kojimova hra měla velice zábavný marketing.
Abych to ještě zamotal. Tak Konami k 25. výročí série MGS ohlásili nový díl. Ukázali nový Fox engine a následně jako první vyšel trailer na MGS: Ground Zeroes. (Imho si myslím, že obsahuje tu nejlepší cutscénu která kdy byla vytvořena) https://youtu.be/SV537LLrnlo
A potom vyšel ten na oko nesouvisející trailer na TPP(údajně chtěli vidět reakce na kvalitu grafiky aniž by hráči věděli, že se jedná o hru ze slavné série) , poté rozhovor s Joakimem ve kterém odhalil, že TPP jede na Fox enginu, poté Kojima oznámil že GZ a TPP společně tvoří MGS5 a že GZ je prolog, který vyjde jako samostatná hra(placené demo) před TPP. Jako bonus v tom 3. traileru na MGS5 odhalil hlavní twist, ale nikdo si toho nevšiml. ? A celkově scény v trailerech byly posazené do jiného kontextu, než jak působily ve hře, což ve fanoušcích vytvářelo falešná očekávání, aneb nevěř všemu co vidíš.
Co se týče R55, tak Kojima už jednou hráče vytrolil a pokud nás chce vytrolit znovu, tak to musí být méně okatě. Žádná skrytá loga ani částečně zakrytý obličej hrdiny, jinak by to fanoušci hned prokoukli. Existuje šílená teorie, že DS je Metal Gear Solid: Zero. ?
Jo, tenhle úvod do hry je celkem síla, strašně vybičuje k těšení se na první pohyb s postavou. Myslím, že to byl Tarantino, kdo řekl, že nejlepší, pamětihodné scény se dosáhne tak, že k ní ve správný moment pustíte tu správnou hudbu. A tady Morriconeho Here’s to you se svou pozvolnou gradací sedí jako prdel na hrnec.
Teorie o MGS0 je opravdu velmi, velmi šílená. A Kojima snad ani na sérii nemá práva, ty má Konami, ne? Každopádně, když původním předobrazem Snakea byl Clint Eastwood, tak by si Normanem opravdu moc nepolepšil. Navíc, jak už tu píšu, 2055 je přesně 91 let po událostech v Tselinoyarsku, tak by ani nedávalo smysl nazývat hru nulou.
MGS0 teorii považuji za vtip. ? Ještě bych zmínil hratelný teaser „P.T.“, po jehož dohrání se spustil trailer na Silent Hills. To musel být pro hráče slušný mindfuck.
https://youtu.be/fH0thrqa2Ww
A jak tu někdo zmiňoval, že Kojima nedělá FPS. Tak každý MGS obsahoval i FPS momenty. A v tomhle traileru na MGS4 si Kojima udělal srandu z „FPS“. A tenkrát tvrdil, že se dá MGS4 hrát z pohledu první osoby jako Call of Duty.
https://youtu.be/pjYE7GkZg-A
Asi tím, že jsem hrál všechny Kojimovo hry, tak v R55 cítím jeho silný rukopis.
Ani souboje s mechy mu nejsou cizí. Tohle mi nejvíc připomíná R55
https://youtu.be/ciIVuUzhs2o
To s těmi FPS jsem psal já, pardon. Asi neznám Kojimovu tvorbu tak dobře. Já si taky myslím, že je v tom Kojima namočený až po uši, nemyslím ale, že je to Death Stranding. Tak uvidíme.
Tak třeba já to také sleduji déle a teorie MGSZ mi nepřijde tak přestřelená. Tenhle chlápek umí zaujmout. Tak se těším, až si všichni posmutníme, že je to něco úplně jiného.
A jak vyřešíš ty nesrovnalosti, jaké jsme s fordzym popsali výše a které tu teorii prostě popírají? Nechci říkat, že je to nesmysl, fakt by mě to zajímalo.
Znovu jsem si to výše přečetl… To nejsou nesrovnalosti, jen zastaralé informace. Ta teorie se postupně vyvíjí spolu se získanými informacemi. Jako každá teorie… Ono to tak být nemusí, jen mi to zatím přijde možné.
Konkrétně jsem měl na mysli to, že 2055 je skoro století po operaci Snake Eater, a že Kojimovi nepatří práva, takže takovou hru nemůže dělat. Nebo tohle není pravda? Neověřoval jsem si to.
Těžko říct na co se jeho práva vztahují a na co ne. Kojima jasně dokázal, že umí mlžit, a taky prohlásil, že ho baví sledovat všechny ty teorie… Mně samozřejmě něco říká časová osa… On ten PT na Silent Hill taky nemusel být přímo na SH, ale právě na DS. Stačí poslouchat, co se říká v těch rádiích. Docela přesně popisují svět DS. To samé může platit o R55. Ale taky nemusí… Číslo by zkrátka mohlo pouze přesouvat pozornost jinam.
Nakonec budou všechny teorie správně nebo špatně nebo něco mezi. Já ty informace jen čerpám, sám na takový věci nemám čas, tak uvidíme, až bude něco hratelného…
To už je trochu přestřelené. Konami dál využívá značku MGS i bez Kojimy(Metal Gear:Survive, MGS3 remake na Pachinko), takže ta značka nemůže patřit Kojimovi.
A asi se dá očekávat, že nevyužité nápady ze zrušeného SH se objeví v DS. To je častá praxe. Nápady nerostou na stromech. Takže se té podobnosti SH s DS nedivím.
Ale někteří fandové věří že Kojimuv takticky ústup z Konami je kamufláž a součást plánu jak se zviditelnit(v zásadě se mu to povedlo a teď ho díky té kauze znají úplně všichni) a najít si nového chlebodárce, který mu umožní vytvořit něco revolučního. Možné je vše.
V době, kdy jedinci tvoří hry typu Bright Memory, nebo Lost Soul ( toto nakonec pod sebe vzalo nějak Sony či co) bych se nedivil kdyby to byl jedinec. Navíc se zmínil o potřebě aspoń GTX 1060 takže to asi nebude nic PS only .
Myslím, že na sociálních médiích už říkali, že to s Kojimou nemá nic společného. Ale Kojima je Kojima, takže člověk nikdy nemůže vědět.
Jestli to dělal jeden člověk tak asi přicestoval z budoucnosti
Proč by ne. Udělat hru je dnes mnohem jednodušší než v minulosti. Engine toho mají v sobě už hodně předpřipraveného a když chcete něco co tam není tak si koupíte doplněk třetí strany. Stejně tak assety které jsou často free nebo se dá najmout externista. Takže v podstatě jde jen o to kolik má ten dotyčný času a jaké možnosti ve hře jsou. Nic tam po herní stránce v podstatě není vidět. Na youtube vám týpek udělá úplně basic střílečku za půl hodiny. UE4 má templaty kde máte základní střílečku už hotovou jen co ho rozkliknete (chůze, skoky, střílení, míření.) a „programujete“ propojováním vstupů a výstupů v bublinách kde nic nepíšete když nechcete. Je to skoro až zázrak. Jde hlavně o to jak moc od toho chcete.
Začíná se nám tu rýsovat zajímavá hádanka: je to divný jako Kojima, vypadá to jako Kojima- je, nebo není to Kojima? Nedokážu si představit dvě věci- že by na téhle hře dělal jeden člověk, a že by Kojima pracoval na FPS. Ale fakt to vypadá, jako kdyby někdo vzal Tselinoyarsk z MGS3 a nastavil čas na +91 let.
Nemyslím si,že by to mělo něco společného s Death Stranding,za celou dobu jsem si nevšiml,že by v ní šlo o ufouny a robotické vojáky.Tohle mi k Death Stranding nesedí,spíš si myslím,že je to opravdu počin jednoho vývojáře a jde o FPS/TPS akci.Ale vypadá to neskutečně,ba famózně.Battlefield se může jít zahrabat co se týká vizuální stránky
Chyba v podnadpisu. „Že je to jsou“. Jinak zajímavé čtivo.
Cert vi, co za tim je. Je treba to dale sledovat, co se z toho vyklube.
Closed beta by měla být tento měsíc pro odběratele na Twitteru. Na to jsem velice zvědav