Aktualizace: Ráno publikovaný článek jsme museli aktualizovat. Game Informer zveřejnil nové gameplay záběry, v nichž nechybí přestřelky. Ty budou tvořit značkou část této novinky od studia Obsidian. Podívejte se:
Původní zpráva: Kalifornské studio Obsidian Entertainment je známo pro své komplexní RPG titulu, u nichž můžete strávit desítky, desítky až stovky hodin a číst rozsáhlé texty. Nadcházející akční RPG The Outer Worlds se ale bude od Tyranny, Pathfinder nebo Pillars of Eternity lišit. Nejde totiž o tak rozsáhlou hru.
Hráči přitom očekávají stovky hodin herní doby, což by mohl být problém. Požár se rozhodli zažehnat vedoucí vývoje. Dle Tima Caina je The Outer Worlds hybridem mezi first-person střílečkou a RPG titulem, který je zaměřen na příběh, a ne na průzkum rozsáhlého, svobodného světa.
Průměrná herní doba má vycházet na 15 až 40 hodin, v závislosti na vašem hernímu stylu, informuje Game Informer. Pokud vsadíte na kradmý pohyb, budete si počínat obezřetně a nepřátelé likvidovat potichu, případně se je snažit obejít, tak si herní dobu protáhne. Opakem je Rambo styl, kdy pokosíte vše, co vám přijde do cesty. V takovém případě můžete atakovat zmíněných 15 hodin. Jinými slovy je herní doba srovnatelná se Star Wars: Knights of the Old Republic 2.
I přes tuhle informaci by měli být hráči prahnoucí po mnohahodinovém dobrodružství spokojeni. V Obsidianu vsadili na herní zážitek a opětovné hraní. Scénáristé chtějí hráče přesvědčit, aby si The Outer Worlds po dohrání zahráli znovu, učinili jiné volby a zjistili, co se stane.
The Outer Worlds je nové singleplayerové RPG z pohledu první osoby, v němž se probouzíme z hibernace na kolonizační lodi, která se ztratila na cestě na Halcyon, nejvzdálenější lidské kolonii. Dostaneme se do středu konspirací a intrik s cílem Halcyon zničit a dominovat. Prozkoumáme vzdálená místa ve vesmíru a setkáme se s různými frakcemi. Důležité je, že vše budeme řídit my formou nesnadných voleb.
The Outer Worlds očekávejte v letošním roce ve verzích pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte na Xzone.cz.
Jinak hra je více podobná stylu Gothic, Risen nebo Elex (Pyranha Bytes, Deep Silver) + více propracované dialogy spíš než Fallout, což je dobře. Sandbox nemusí být jen kýbl s pískem a voda v podobě nexusmods.com
K videu: vlastní gameplay mě bohužel nijak nezaujal a UI, které je kombinací Prey a Divison, se mi vyloženě nelíbí. Doufám, že video mělo být jen ukázkou střelby (která nikterak úžasná není), nikoli prezentovat celkovou náplň hry.
Za mě jedině výborná zpráva- hry, které trvá dohrát přes 100 hodin, takže je hraju minimálně měsíc, často i dýl, už mi pomalu začínají lézt krkem. Na hru se celkem dost těším, jednoznačně nejzajímavější oznámení z Game Awards.
Já zase hraju jen takovéhle hry a vůbec v tom problém nevidím. Kdybych si chtěl zahrát něco krátkého tak si stáhnu singleplayer Battlefieldu a netrávím 100+ hodin na Pillars nebo Dragon Age.
Každého baví něco jiného. Třeba by mě to taky bavilo, kdybych mohl hrát x hodin denně, to už ale dávno není můj případ.
Pro mě je vše nad 9 hodin v pohodě přijatelné. Být to jen střílečka a mít vážně těch cca 15 hodin, tak je to taky parádní. Ale že je to mix s RPG, tak u mě není problém dobu zvojnásobit až ztrojnásobit. Sakra, ten trailer je po každém shlédnutí snad lepší a lepší.
Už se nějakou dobu ví, že to nebude otevřený svět, stejně můžou být lidi zklamáni, nebylo moc rozumné tak zdůrazňovat, že je to od tvůrců Fallout New Vegas, lidi tím pádem očekávají hru právě v takovém stylu a to nedostanou.
Nevím jak ostatní, ale já od toho něco velkého nečekal, +/- 50 hodin a to v podstatě oni odhadují… s mým herním stylem se na těch 50 hodin asi klidně dostanu.