Společnost Nvidia připravila nové ovladače pro své grafické karty. Ovladače s označením 418.91 přinášejí podporu ray tracingu v reálném čase a technologie DLSS (deep-learing super-sampling) pro Metro Exodus a Battlefield V. Díky těmto dvěma novinkám se mají hry pochlubit skvělou grafikou i skvělým výkone.
Technologie Nvidia RTX využívá umělou inteligenci a ray tracing v reálném čase k prohloubení herního zážitku a zvýšení výkonu. PC verze post-apokalyptické akce Metro Exodus bude obě možnosti podporovat již ode dne vydání, tedy zítra. Zároveň byly vydány Game Ready drivery pro obě hry.
„Ray tracing v reálném čase je pro hry něco jako Svatý grál. Technologie zajišťuje věrohodné ztvárnění a chování světla. Světlo je přitom klíčem k vytvoření realistického herního světa, který hráče pohltí. Proto jsme na implementaci technologie ray tracingu do Metro Exodus spolupracovali přímo s vývojáři z týmu 4A Games. Jde o netrpělivě očekávané pokračování legendární post-apokalyptické série, zasazené do světa, jehož temnota a drsnost v realistickém světle dobře vynikne. O to se stará právě ray tracing. Pro vývojáře je to úplně nový nástroj, s jehož pomocí dokáží navodit tu správnou atmosféru. Se světlem mohou konečně pracovat stejně jako filmaři nebo fotografové,“ informuje Nvidie.
„Největším přínosem ray tracingu pro hru Metro Exodus je pocit – strach, díky němuž se hráči hlouběji ponoří do hry. Realistické světlo vysílá jemné impulzy, které nacházejí odezvu v hráčově duši a vyvolávají pocity, které byly hrám dosud cizí. Takovou úroveň strachu dokázaly vyvolat jenom filmy. Ray tracing přetváří hru Metro Exodus ve filmový zážitek,“ přibližuje společnost a dodává:
„Battlefield V byl vůbec první hrou, která nabídla podporu pro odrazy světla na bázi ray tracingu v reálném čase. Nyní podporuje i DLSS, díky čemuž dochází ke znatelnému navýšení výkonu při zapnutém ray tracingu. DLSS přináší až 40% zvýšení výkonu ve hře (záleží na procesoru a zvoleném rozlišení). Kromě toho update dále optimalizuje ray tracing samotný. Nikoliv však ve smyslu obrazové kvality ray tracingu nebo nastavení.“
„Technologie Deep Learning Super Sampling (DLSS), která je součástí platformy NVIDIA RTX, využívá síly hlubokého učení a umělé inteligence ke zvýšení výkonu bez ústupků na grafice. Jinými slovy, díky DLSS získají hráči stabilní framerate i při nastavení vysoké úrovně grafiky. V případě Metro Exodus hráči zaznamenají až 30% nárůst výkonu při nastavení grafiky na úroveň Ultra a ray tracingu na High (záleží také na výkonu procesoru a zvoleném rozlišení obrazu). Budeme rádi za každou zpětnou vazbu, díky které budeme moci prostřednictvím softwarových aktualizací NVIDIA dále vylepšovat a ladit výkon, respektive obrazovou kvalitu naší sítě pro hluboké učení.“
Ja nevim, za me by bylo lepsi, kdyby se hry optimalizovali tak aby jeli plynule v 1080p na stabilnich 60 fps, nez porad vymyslet nove technologie.
Kazdy ma na to jiny nazor no.
Ty nové drivery, co včera vydali mi po instalaci neustále crashují a zamražují obraz, tak jsem přešel o verzi zpět
Nejlepší řešení je následující. Přejít do nouzového režimu a použít Display Driver Uninstaller Download version 18.0.0.8. Stáhneš ze stránek guru3d. Já touto formou přeinstalovávám ovladače pokaždé a žádné problémy nemám… DO nouzáku se dostaneš podržením klávesy SHIFT a dáš restartovat… Pokud nevíš a máš win10.
Kdyby na těch předražených kartách od Nvidie jel Ray tracing použitelně, byl by implementován v celé hře a ne jenom na určitých místech a okem by se dal poznat, tak neřeknu ani slovo ale takhle to jsou akorát lži. Jinak DLSS pak dělá hru rozmazanou, protože to je pouze supersampling. Nechápu, jak to může někdo ještě obhajovat. :/
Koukal jsem taky na rozdíl DLSS vs TAA v metru a jde vidět, že DLSS má horší textury než v TAA
Je to prostě optimalizace, aby hra šlapala lépe s RT na ultra, ale zhorší to kvalitu celé grafiky. Za pár let to bude více použitelný s novou generaci. A doufám, že to bude více dostupné i pro mainstream
Úplně snadno. Je to nová technika, potřebuje se vyladit.
Však to použitelné je. Nejslabší RTX 2060 v pohodě zvládne Metro Exodus v 1080p60fps. Se zaplým DLSS se dostaneš i na 70FPS. Potřebuješ snad víc u takovéhle hry? RTX 2080Ti zvládne u Metra ray tracing ve 4K60fps. Tak kde je problém?
Už i tady na Zingu museli klesnou na úplné dno, aby publikovali takový odpad? To jste zkopírovali tiskovou zprávu Nvidie, když věříte takovým kecům, jak je Ray tracing a dlss super věc ne? Stačí se podívat na nějaký recenze, aby jste se dozvěděli, jak jsou aktuálně tyhle technologie k ničemu a, že naopak zhoršují kvalitu a plynulost hry.
Další komentář o tom jak Zing klesl na dno co se to dneska děje.
Náhodou DLSS je parádní věc. Nežere výkon a vypadá dobře. Ray tracing taky vypadá dobře, jen ten výkon jde po zapnutí o skoro třetinu FPS dolů. To se ještě vylepší.
Johnysh: Toho si nevšímej on Nvidiu nemá rád a naváží se do nich pod každým článkem. To jestli DLSS zhoršuje kvalitu nemohu soudit protože na to nemám monitor a moc ani nevěřím že by se srali s něčím co ubere na kvalitě ale v druhém videu ukazuje že se zapnutým DLSS je nárust výkonu tak nevím co se tu vzteká.