Výkonný producent Martin Klíma přišel do pořadu DVTV, kde ho vyzpovídal Martin Veselovský krátce poté, co Warhorse Studios (autory Kingdom Come: Deliverance) koupila švédská společnost THQ Nordic přes svou firmu Koch Media (informovali jsme zde) za 1,1 miliardy korun. Klíma v rozhovoru potvrdil, že kreativní tým v pražském studiu zůstane, bude ho nadále řídit a šéfovat budoucím projektům, tedy sám Martin Klíma, Daniel Vávra nebo Viktor Bocan mají dohlížet na další hru.
O jakou hru půjde? Výkonný producent Warhorse Studios v rozhovoru DVTV řekl, že fanoušci od nich očekávají určitý druh her, „dává smysl, abychom v tomto trendu pokračovali i po prodeji Warhorse“. Poté potvrdil Kingdom Come 2, i když to chtěl zamést pod stůl, ale my jsme to slyšeli moc dobře – „nemůžu komentovat o čem bude Kingdom Come 2. Zdali vůbec bude“. My pokračování tohoto středověkého RPG titulu očekáváme, dává to smysl. Hra prodala dva miliony kusů a 500 tisíc kusů dodatečného obsahu. Warhorse v současné době rozšiřují tým o dalších 30 lidí, shánějí programátory, designéry, skriptéry…
Klíma vysvětluje, že potřebují investice do technologií. Na vývoj další hry budou potřebovat více zdrojů (než na Kingdom Come: Deliverance), protože bude určena pro nový hardware. „Bude se nám to dělat lépe, když za námi bude stát silný partner, který nás dokáže podržet. když to budeme potřebovat.“
Pro hráče je důležité, že Warhorse Studios má tvůrčí svobodu. „Koupili nás proto, že studio funguje. Věří, že ty hry, které děláme, děláme dobře,“ řekl Klíma na adresu THQ Nordic a dodal: „Je to vzájemné porozumění. My všichni si myslíme, že nejlepší cesta vpřed je nechat Warhorse dělat to, co umí dělat. A nebránit nám v tom.“ I přesto se něco změní, podnikatel Zdeněk Bakala, který ve Warhorse vlastnil 70% podíl (17 procent Daniel Vávra a 13 procent Martin Klíma), nerozuměl hernímu světu. Když byl nějaký problém, museli mu ho detailně vysvětlit, zatímco THQ Nordic má zkušenosti a dokáže jim i poradit, nebo říct, co dělají špatně. Tím pádem by s nimi měla být lepší řeč. Zároveň od nich THQ Nordic bude chtít, aby dělali dobré hry a nebyli jen nějakým výpomocným týmem na jiné herní značky.
„Jsem Zdeňku Bakalovi vděčný, že nám tu příležitost dal. On nás podržel a podpořil v době, kdy jsme to potřebovali. Ale on nemá ambici vytvořit nějaké videoherní centrum v České republice. Nějakou vývojářskou firmu, která by v Praze zaměstnávala 400 lidí. Pro něj to byla investice a teď nastala vhodná chvíle tu investici zlikvidovat. Dává to smysl pro něho, pro nás i pro THQ Nordic. On nikdy o sobě netvrdil, že je nějaký expert na tvorbu her. Vždycky ta dohoda byla, že my máme to know-how a on je schopný do něj investovat. A jak se studio teď zvětšuje, tak nám hodně pomůže, když do té firmy vstoupí někdo, kdo má taky to know-how. Kdo ho má větší, nebo ho má z jiného oboru než my.“
Jedna z otázek směřovala i na to, kolik stál vývoj. Klíma to ale nechtěl veřejně komentovat. Akorát řekl, že vývoj stál kolem 4000 člověkoměsíců, přičemž personální náklady jsou zdaleka největší částka z rozpočtu na vývoj. Celkový vývoj pak trval 7 let.
Na celý rozhovor se podívejte níže ve videu:
Na Zingu jsme Kingdom Come: Deliverance, které vyšlo loni v únoru na PC, PlayStation 4 a Xbox One – krabicovky měl na starost Deep Silver, jenž patří pod Koch Media a THQ Nordic, hodnotili známkou 7/10 a napsali o něm: „Kingdom Come: Deliverance má obrovský potenciál, který je v případě hratelnosti zcela naplněn. A tím je myšleno opravdu zcela. Úplně. Bohužel celou hru shazuje neuvěřitelný počet bugů, chyb a technických nedostatků, včetně příšerné umělé inteligence lidí a nepřátel. Pokud tohle vývojáři z Warhorse opraví, máme před sebou opravdu fascinující RPG hru, která by bez problému dosáhla i na hodnocení 9/10.“
Vlk taky sliboval …
Kardinál Vlk, nebo ten s kůzlátkama?
Dobrý kluci tak máte slušnej základ. Tak a co když by tam šel přidat třeba nějakej hezky svítivej enchant na zbraň? No řekněme za 5 euro. No rovnou nějakou zbraň nějakou hezčí než železnej meč třeba aby hořela alespoň no taky za 5 euro nebo 30 hodin farmení hele a proč tam nedat elfskou vesničku a pár draků… Jo počkat co když by se Jindra naučil takovej alespoň malej fireball a nějakej heal. Tamhle ta hora tak tam bude důl a bodou v něm trpaslíci a budou a dlc bude řekněme mesic po vydání že za toho trpaslíka můžeš hrát. :DDD
K čemu jsou vůbec tyhle ujištění? Jsou to jen plytké řeči, které se prostě rozplynou ve větru…
Dopadne to stejně jako Mafia. Před dokončením KC:D 2 vyhodí Vávru i Klímu a ve třetím KC:D budou černoši lesby draci a zombii. A vše začne zase od začátku, opět založí nezávislé studio, opět budou mít úspěch a opět …
Lidi ubezpečují druhé o spousta věcech- třeba, že by fakt rádi udělali český dabing, že hra bude v den vydání skvěle optimalizovaná a bez chyb, že na PS4 poběží v 1080p, že další patch vyjde brzy, jojo, sliby- chyby.
Teď je asi zbytečné předčasně kritizovat, že to byl blbej tah. Jestli jim to pomůže ke kvalitnější hře tak ok. Z minulosti víme, že si Vávra do ničeho moc kecat nenechá, takže jsem na to zvědavej. Snad toho nebudou litovat.
Dneska ještě svobodu mají. Zítra bude chtít THQ draky a tak tam budou draci.
A je to tady už ujišťují
Zajímavý článek, díky za něj Zing!
Děkoval bych spíš DVTV, ne :)? Zing a ostatní to „jen“ přepsali do textu.
to Michal Burian: „že mi máme to know-how“
Díky. Opraveno.