Japonské společnosti Square Enix se nedaří dlouhodobě plnit cíle, které si u prodeje svých her stanovila. Doufá v další zájem ze strany hráčů, tedy, že se její hry budou nadále prodávat. Jak jsou na tom nejnovější dva tituly?
Shadow of the Tomb Raider mělo slabý start. Od září do 31. prosince loňského roku eviduje Square Enix 4,12 milionu prodaných kusů, jak digitální verze, tak ty fyzické. Hodně pomohlo vánoční období, kdy zájem o nové dobrodružství archeoložky Lary Croft vzrostl.
U Just Cause 4 už tak optimistické Square Enix není. Poslední hra s hlavním hrdinou Ricem Rodriguezem je hodně pod stanovenými cíli a moc se nezdá, že by se situace měla výrazně zlepšit. Náklady na vývoj a vydání samotné se u Just Cause 4 ještě nezaplatily, ovšem hra vyšla až v prosinci 2018.
I kvůli tomu jsou čisté tržby meziročně horší o 4,8 procenta a zisky meziročně klesly o 60,1 procenta.
„Shadow of the Tomb Raider potěší všechny fanoušky restartu dobrodružství Lary Croft, ale také ničím výjimečným nepřekvapí. V kulisách peruánské džungle dostanete očekávanou zábavu okořeněnou kvalitními prostorovými hádankami, jež občas zbrzdí sporadické bugy. Třetí Tomb Raider tak nabízí slušnou zábavu, avšak na špičku žánru nedosahuje,“ napsali jsme do verdiktu recenze – 8/10.
U verdiktu Just Cause 4 jsme byli přísnější z důvodu technických problémů: „Nový Just Cause sice na pohled pěkně vypadá, ale při bližším ohledání se ukáže, jak mizerná práce byla při jeho tvorbě odvedena. Navzdory tomu nelze nepodlehnout velice chytlavé a zábavné hratelnosti, která má stále své kouzlo, jež však vyprchá rychleji, než jsme zvyklí. Pokud si nový díl chcete opravdu koupit, rozhodně tak nečiňte na konzole a raději si jej pořiďte na PC“ – 5/10.
Jsem zaryty fanda Lary, uskodilo ji ze tam nejsou souboje, coz uplne neni jejich chyba, od vydani tr2013 hraci pi*ujou ze je to moc akcni, ted je to vic podobne puvodni serii a zase se nelibi, hra je povedena, dustojne zakoncuje reboot, prodeju proste skoda
No toto, po dlouhé době se tu rozjede diskuze, a ty jí Miky půlku smažeš.
Za ty peníze kolik stojí jeden díl z nové trilogie, by vydali 3-4 hry ve stylu originální, původní verze Lary a bylo by to pravděpodobně zábavnější, příběhu a cutscén bylo dříve minimum, hry dostály svého názvu. Teď je lara na oko křehčí a uvěřitelnější zatímco z herního hlediska z ní udělali mašinu na zabíjení. Nejsem pacifista ale střílení lidí je na nejnudnější a nejvíc klišé herní činnost.
Tak myslím, že ve Square Enix dostali další políček, protože to, jak jsme zaprasili diskuzi o jejich hrách debatou o jednom písmenu, to je k nevíře.
to jo no
Tak mám trochu deja vu. Zdá se mi, že v poslední době tu na Zingu byl Square Enix nespokojený už několikrát, a to přesně s tou samou věcí.
Dobře jim tak, první Tomb Raider byl pěknou ukázkou jak převést starou značku na moderní platformy. Ale vše se jednou přeji a 3x recyklovat stejnou hru bez výraznějších inovací je cesta do pekel. O Just Cause ani nemluvím, to je takovej odpad že ho očekávám každým dnem zadarmo na epic
store. Přirovnal bych tu hru snad jedině ke goat simulátoru
4 miliony na vsech platformach u takove znacky, to na oslavu fakt moc neni.
Uncharted 4 prodal 3 mega za tyden a to na jedine platforme.
Just Cause seriu mam rad ale 4ka je čistý odpad nezmar odfláknuté na plnej čiare zato Shadow of Tomb Raider sa mi velmo páčilo ale tak jasne 100 ľudí 100 chutí každému sadne dačo iné
Není to spíš tím, že si ti Japonci kladou naprosto nesmyslné podmínky? Už u prvního dílu TR si stěžovali a přitom prodal velice slušný počet kopíí a pořád se prodává i když za minimální cenu …
A třetí díl je jen další recyklát jen v jiném prostředí, pořád to samé prostě, nepřátelé pořád stejně tupí atd… A přes 4 miliony prodaných kopíí? To je doufám vtip, vždyť to vyšlo teprve v září minulého roku, podle mě je to mega úspěch ať to řeknou do očí chudákům z Warhorse, ti udělali podle mě mnohem větší a lepší hru s obřími náklady, hlavně časovými a prodali 2 miliony za rok a stěžujou si?
co sem ten treti dil hral tak prvni dva byly mnohem lepsi, jak po akcni strance tak po pribehovy tady v tom poslednim dilu je to neuveritelna nuda 90% hry a az poslednich 10% se neco deje a o pribehu skoda mluvit
Warhorse jsou totiž herní vývojáři a většina jejich rozpočtu šla na vývoj hry. Square Enix je spíše taková větší marketingová agentura.
Jo vetsina penez sla na vyvoj a proto vydali nezabugovanejsi velkou hru v historii. Tak urcite
Vzhledem k tomu že očividně nemáš nejmenší představu o tom kolik peněz spolkne vývoj open world RPG tak prosimtě zavři hubu a dále se k tématu nevyjadřuj
mně spíš zaráží že prodají 4 miliony kusů Tomb Raidera a nepovažují to za úspěch. Kingdom Come měl zaplacený vývoj po prvním milionu prodaných kusů a to je open world RPG, tak asi hoši ze Square Enixu dělají něco špatně. Just Cause pro mně vždycky byla blbost a 4ka mi přišla už podle trailerů a všeho docela narychlo zplácaná a odfláknutá.
Už to nech, zažil jsem horší. Přečíst se to dá, rozumět se tomu dá, tak co no. Je to komentář na internetu.
hmm jsem grafik a z češtiny jsem měl vždy za 3 takže mi budeš muset odpustit, že gramatika není můj největší kamarád MNě spíš zaráží, že tě baví si na gramatice honit tričko. Já tady píšu abych si vyměnil názory na herní témata s ostatními, tady na Zingu je fajn komunita, grammar nazis jsou spíš takový trollové než lidi kteří přispějí nějak k tématu, dle komentářů tady to asi tak vidí víc lidí, nevím co od tohodle očekáváš, tak jak píšu budu psát dál takže si mně buď můžeš vyhlídnout a kontrolovat mi vše co tu píšu, nebo se hoď do klidu, asi jsem se tě očividně dotkl když jsem řekl že lepší než NEhrát hry kvůli tomu že nemají české titulky bude lepší se naučit anglicky/německy/rusky
Tady budu za chvíli už 9 let, ale co se tady děje poslední dobou je fakt zarážející. Chápu, že většina místních hráčů sere na školy a věnuje se hrám a podle toho to pak tak i vypadá, ale než něco někam naškrábu, tak není lepší si to raději přečíst znova než to odešlu? Já mám osobně nějakou češtinu ve hrách u prdele. Na školách jsem se anglicky učil 11 let ( potom následoval život 8 let v LA ). Ruština za nás byla na škole taky ještě povinná. Dneska to vypadá tak, že na školách se místo výuky hraje například Fortnite ( viz nedávno zveřejněná událost ). Ale už jsem asi pochopil, že nemůžeš být takový hlupák a asi to děláš schválně a proč? Protože když tě člověk na něco upozorní a ty to opět uděláš špatně, tak MĚ / MNE to opravdu taky zaráží a ještě to naškrábat velkým. Nebudu tě kontrolovat a dále upozorňovat, protože co se člověk nenaučí na začátku svého života (škola), potáhne si to s sebou až do hrobu.
I z tvoje generace se najdou jedinci co toho moc ve škole nepobrali. Jsme lidi, každý není dokonalý, každý se učí jinak, každého zajímá něco jiného, někdo raději pracuje na kariéře, která ho baví než na studiu. Jasně, potom člověk vypadá jak vypadá, ale tak co se dá dělat no. Není to můj problém, tak proč se starat. Nebo to děláš, protože máš dobré srdce a chceš kluka něco naučit? Tímhle stylem asi ne.
Jestli potřebuješ někoho opravovat, tak si vyhlídni komentáře uživatele GreenArrowCZE.
Ten tam většinou hází všechny slova co ho hned napadnou a pak jeho příspěvku je prd rozumět.
Mastřeblastře, asi chápu, žes poněkud zahořkl, když se ti tu ostatní smáli, že jsi udělal chybu, kterou jsi neudělal. Co už nechápu, je fakt, že sis vzal na paškál Docika, který píše vždy celkem slušně, kvůli v podstatě drobnosti, ale mnohem závažnější chyby od Ijacka hned komentář nad ním jsi přehlédl. A jak píše Johnysh, jestli potřebuješ někoho nutně opravovat, bohatě si vystačíš s uživatelem jménem GreenArrowCZE, to je teprve počteníčko, a já ti k němu přidám ještě další dva- AlBundu a Lukasse. Všichni tři sem píšou celkem často, tak bys měl mít práce až nad hlavu.
OneShot: Kde se mi kdo smál, něco mi uniklo? Zahořkl z čeho, nerozumím ( to myslíš ty bláboly dole, že daný člověk v tom na co jsem ho upozornil nemá chybu? Na to jsem neměl sílu už odepsat, protože těch co neumí česky je tu více než dost ).
Jo, přesně to jsem myslel. Ale ten důležitější zbytek jsi mi nevysvětlil- proč Docik, proč ne jiní, kteří píšou mnohem hůř?
no tak možná já jsem na Ijáčka odepsal taky celkem neurvale, což se mi občas taky podaří(i když se to snažím nedělat), tak to vyvolalo podobnou reakci. Přeci jen, tady na internetu je to bez intonace + se nevidíme, tak je to snadnější sklouznout k ostřejší výměně názorů.
Koukám, že diskuze už je stejně smazaná a přiznám se, že si to po sobě asi začnu číst, na druhou stranu já se za to nestydím, prostě píši rychle a nikdy jsem nebyl žádný „češtin“ (ale ukecanej jsem dost), tak píšu.
Já to taky neberu jako nějakou extra hádku, nebo křivdu, prostě jsem se na ijáčka obořil s tím, že KCD prostě češtinu nemá a mít nebude a není to jediná hra a že by bylo lepší se naučit jazyk než to vyčítat autorům hry a někdo mi na to popravdě odpověděl, že s učením jazyka bych měl začít u sebe a pak začaly spekulace na téma kde je podnět, což ukazuje na to, že čestina má dost blízko ke hře svými pravidly.
Hra to je, akorát že s češtinou nakonec vždycky prohraješ. Gramatika nejrůznějších jazyků mě baví a rád se jí zabývám, ale v češtině velká/malá písmena u názvů a psaní čárek v souvětí, to se snad nemůže podařit napsat dobře nikomu. Už jen proto, že dost často najdeš dvě různá pravidla, která si navzájem protiřečí.
No je to slabý. Nemají moc dobrých, velkých her. Poslední Deus Ex mě pěkně nas*al, stále doufám v nový Sleeping Dogs a to je asi tak všo no…Nemám je moc v oblibě.
Každý hold zasadil co si sklidil. Například ignorace lokalizací také na prodejích nepřidá. Přitom kdyby věnovali trochu více do maličkostí mohly prodeje vypadat úplně jinak. U her prostě nikdy nefungovalo jen slepé honění získů.
jakože kdyby to mělo české titulky tak se neprodali 4 miliony, ale 5? nauč se jazyk protože nějakou češtinu mají ve světě všichni totálně u prd*le
To se dalo čekat, že prodali málo, když to je takovej trash.
Dobrej vtip???
posledni tomb raider je jednoznacne nejhorsi z celyho rebootu, dokonce bych ho oznacil za podprumernou hru, ktera jen hezky vypada, coz si u recenzentu obvykle odnasi znamku 7 nebo 8… just cause je vylozene odpad, kterej se nevyplati ani ukrast, opet by mel mit znamku nejmin o 2 nebo 3 body niz
vydavatel se nemuze divit, ze se spatny hry neprodavaji, ono kdyby je recenzenti ohodnotili realnejma znamkama, tak jako zakaznici (JC4 na steamu melo jednu dobu asi 30%, TR asi 60%), nemel by tak vysoky ocekavani prodeje…ale kdyz vidi, ze recenze se prumerujou okolo 75%, ocekava vic a muze bejt zklamanej