Experiment s akčním open-world RPG titulem se Guerrilla Games vyplatil. PlayStation 4 exkluzivita Horizon: Zero Dawn za dva roky překonala impozantní milník. Všichni v nizozemském studiu si mohou gratulovat k dosažení 10 milionů prodaných kusů.
Autoři série Killzone dokázali vytvořit novou a velmi povedenou herní značku, která je po právu považována za jednu z nejlepších her roku 2017. Příběh Aloy byl zajímavý, souboje s obrovskými mechanickými stroji s vizuálem zvířat (hlavně dinosaurů) nevšední a grafika na velmi dobré úrovni.
Hermen Hulst z Guerrilla Games neskrýval nadšení a ohlédl se za vývojem: „Je těžké uvěřit, že to jsou dva roky od vydání Horizon: Zero Dawn. Když hra 28. února vyšla, byl jsem na GDC a počítal minuty s lidmi ze studia a Šúhei Jošidou. Předchozí zpětná vazba naznačovala, že máme v našich rukou něco zvláštního. Uplynuly dva roky a my jsme stále tady. Po celém světě jsme už prodali přes 10 milionů kopií hry. Myšlenka, že jsme dokázali přivést na cestu Aloy tolik hráčů je ohromující. Jsme nadšeni obrovským množstvím fanoušků, kteří nám píšou a sdílí své oblíbené momenty z dobrodružství Aloy.“
Teď něco tajného, co jsme nevěděli. O Horizon: Zero Dawn se začalo uvažovat v roce 2010, kdy většina členů studia dokončovala Killzone 3. V prototypu původně nebyla Aloy, její model byl stále ve vývoji. Namísto ní se objevil Jammer z Killzone 3. Správný model obličeje pro Aloy designéři našli až poté, co se Jochen Willemsen léčil doma se chřipkou a v televizi viděl herečku Hannah Hoekstra. Okamžitě poznal, že právě její tvář se hodí pro jejich hlavní hrdinku. Během několika minut poté zavolal do studia a zbytek je, jak se říká, historie.
První stroj, jenž byl navržen, byl Thunderjaw, divoká varianta Tyrannosaura. Během fáze s prototypem však Thunderjaw připomínal dětskou hračku vyrobenou z pestrobarevných plastových kousků. Každá barva kousku představovala jinou část stroje, aby se odlišily jednotlivé zóny pro útok.
Hráli jste Killzone Shadow Fall? Možná jste si všimli easter eggu. Prvotní prototyp stroje skončil jako holografický easter egg právě v nejnovějším Killzone. Jmenoval se Predator. V Horizon: Zero Dawn se nakonec neobjevil, ale jeho části (zejména pohyb) byly použity k vytvoření ničivého Sawtootha.
Tohle je taky zajímavé. Některé zvuky ‘walla’ nahráli členové týmu když mluvili hatlamatilkou. Zaměstnancům, kteří měli na starost zvuky, se nahrávky líbili natolik, že se rozhodli tohoto stylu držet. A poslední perlička. Alloy jako miminko má svou živou představitelku, v té době to byla tříměsíční dcera Lucase van Tola, vedoucího zvuku.
Jste smutní, že už je konec? Tak nebuďte. Ještě pár dalších perliček Hulst prozradil. Třeba, že zvukaři smíchali zvuky různých zvířat dohromady, aby jednotlivé stroje měly jedinečné zvuky. Každý stroj má mít stovky různých zvuků. To stálo mnoho času, Lucas van Tol poslouchal zvuky více než 750 různých ptáků a pouze 30 z nich se dostalo do Horizon: Zero Dawn. „Nejen, že každý pták zní jinak, na jeho zvuk má vliv denní doba, ale i počasí,“ dodal vedoucí studia.
Doufejme, že se v budoucnu dočkáme pokračování. Horizon: Zero Dawn si to rozhodně zaslouží. Hru koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Zdroj: PlayStation Blog
A kdyby to po letech nebyla exkluzivita, prodalo by se ještě víc. Lepší textury a 144FPS by hře slušelo.
Ještě mají na svědomí Shellshock: Nam ’67
Postupne sem z NES pres PC -> XBOX360 dosel az k PS4. Ani jedne zmeny jsem nelitoval a kazda byla pro me k lepsimu a zpet bych se jiz nevratil. Horizon byla jedna z nejlepsich her co jsem kdy hral a hlavne diky ni, plus dalsim exklusivitam PS a zamereni SONY na singleplayer s pribehem si hrani skutecne uzivam
Trochu jsem doufal že se objeví v březnovem ps plus
tak snad přístě 
V zime jsem si koupil PS4 a HZD byla prvni hra co jsem na ni hral. Pak mam jeste TLOU, Uncharted 4, GoW a RDR2 a HZD je asi jedina hra, kvuli ktery bych kamosum doporucil koupi PS4…ale sakra kolikrat jsem si rikal, jak skvele by se ta hra hrala na PC s mysi!
Ta hra si zaslouží mnohem více prodaných kusů. Pro mě je to nej hra roku 2017 a prakticky vzato v ní mám nahráno snad nejvíce ze všech her, co jsem kdy hrál a to jak na PC, tak konzoli. Už se těším na pokračování, které snad bude.
Dostal jsem k Vánocům komplet edici, tak jsem to projel znovu i s Frozen Wilds. Ten svět jsem si dost oblíbil… Těším se na dvojku!
No, na 100 milionů prodaných PS4 je to slabota. Snad v dohledné době vydají o hodně vylepšený druhý díl.
Tím pádem jsou slabota všechny exkluzivity
Žádná ti neprodá třeba 50 procent základny.
Nintendo a jejich smash je příkladem, že se tomu jde přiblížit
tak kdyz mas na nintendu dohromady 2 zajimavy hry, tak je docela velka sance, ze se ty jedny z nich proda 50%
Je jich tam spousta zajímavých věcí, třeba Super Mario Odyssey, Zelda BOTW, Mario Kart , každá hra má cca 11 mil. prodaných kopií, tak tam není asi málo zajímavých her. Ale tak Nintendo je tady v česku zakázané slovo no
Jenomže smash je 20 let stará značka.
Je to jen malinké rýpnutí do těch křiklounů, co tady pořád vykřikují slovo „exkluzivita“, a pak si ty hry ani nekoupí. Máte tu někdo info kolik prodalo TLOU na PS4 ?
co je ti po tem když jen trollíš
Takhle to nejde brát, kdyby nějakou PC hru hrálo 10% uživatelů PC, tak by to byl nepředstavitelný úspěch. Když vlastním nějakou platformu, tak to neznamená, že musím hrát všechno, co na ní vyšlo, nehledě na kvalitu, žánr, atd. To by přece byl nesmysl.
solidni prodeje, dal bych si dvojku hned, snad se postesti i ceska lokalizace, v jednicce strasne chybela
Kdybych viděl jen fotku herečky a neznal tuto informaci, tak bych žádnou podobu vůbec nehledal, do hry její vizuál dost upravili.