Crytek zveřejnil ukázku z technologické demoverze Neon Noir, která předvádí novinky technologie CryEngine. Engine, jenž pohání české Kingdom Come: Deliverance nebo sérii Crysis, se v letošním roce dočká rozšíření, aby vývojáři mohli snadněji vytvářet pohlcující scény za pomoci odrazů a lomu světla v reálném čase s využitím ray tracingu.
Ukázka s policejním dronem, jenž se vznáší nad ulicemi futuristického města, vypadá skvěle. Neonová světla hrají prim, všímáme si odrazů v oknech a další efektů, které v dnešních hrách postrádáme. Jde o maličkosti, ale právě tyto maličkosti přispějí k tomu, že hry budou reálnější.
Líbí se vám ukázka od Cryteku?
Hlavně celý demo je renderováno grafikou AMD Vega 56 (karta za 7k). Real-Time Ray Traced Reflections od Cryteku umí fungovat, jak na kartách od AMD tak od Nvidia. Což jasně opět dokazuje, že Nvidia s jejíma RTX kartama je další podvod stejně jako kdysi Nvidia Physx o kterém hlásal tábor zelených i Nvidia sama, že jakákoliv hra co ho nebude mit, tak to snad ani nebude hra. Sama Nvidia před necelým pul rokem z nvidia physx udělal open source a je volně ke stažení. Zrovna ted hraju Mafia II kde jsem si nvidia physx zapnul a vypnul srovnával jsem a skutečně je to fíčura bez který se dá, jak i čas ukázal obejit. AMD Vega 56 má vypočetní výkon skoro 9 TFLOPS a nová generce konzolí má mít podle informací až 12 TFLOPS čili majitelé budoucího PS5 a Xbox Any mohou být v klidu. Třeba Unreal Engine 4 potrebuje pouze RTX grafiky k rederingu Ray-Tracing, což jesně dokazuje že CryEngine 5.5 ma nad Unreal Engine 4.37 hodně hodně na vrch ostatně jako vždy. Bohužel už ne v počtu licencí.
O žiadny podvod nejde. NV nikdy netvrdila, že RT je možné akcelerovať iba s jej RT cores. Výhoda RT cores je vo výkone. Snáď si nemyslíš, že v tom deme od Cryteku je RT využitý v takej miere ako v BF V či Metre. V hrách takéhoto typu budeme mať s grafikami mimo RTX problém mať aspoň 30 FPS vo FHD. A to sa bavíme o kartách ako GTX 1080 či 1080 Ti. A na konzolách budúcej generácie môžeme zabudnúť na nejaký zaujímavý RT.
Tak isto to už vôbec to nehovorí o väčšej pokročilosti CryEngine oproti Unrealu. Určite nie na základe tohto dema.
A to já bych si dal i Crysis z prostředí města ale právě že v noci. Něco jako predátor 2, kde bychom třeba neřešili opět ufouny ale nějaké tajné korporace. Takové Crysis říznuté Deus Ex. To bych si klidně zkusil. Ale samozřejmě jako fanda původní trilogie i s datáčem jsem také pro džungli jako byla jednička.
Demo je fajn, zase o krůček blíž fotorealismu. Ale radši by měli udělat další Crysis z džungle, to byla jediná hra, která se jim doopravdy povedla.
První Crysis byl opravdu něco výjimečného. Ať už po stránce hry samotné nebo jako hardwarová výzva, kdy snad ani po pěti letech se nedala rozjet na plné detaily, což se o dnešních hrách říct nedá a všichni honí nejvyšší fps. Byla to revoluční hra co do fyziky a po grafické stránce se týče. Technologická dema jsou dobrá jen v tom, že nám ukážou zářivou budoucnost her. Jinak jsem fanda který začínal na počítači 486DX a měl jsem problém rozjet Warcrafta 1, protože vyžadoval 1Mb grafické paměti a já měl 0,5 :D, takže posun od kostiček úžasné
Demo pěkné, i když podobné jsem viděl i na jiném enginu. Pokud jde o futuristická 3D města, doporučuji např. tohle video:
https://www.youtube.com/watch?v=iYspmkTo1Fg