Z GDC 2019 k nám dolétla nová informace od společnosti Nvidia. Výrobce grafických karet vydá v dubnu ovladače, které u karet GeForce GTX zpřístupní technologii ray-tracing, neboli sledování paprsků v reálném čase. Tato technologie je dosud vyhrazena pro nejnovější grafické karty RTX.
Ray-tracing budete moci u podporovaných her (mj. Metro Exodus nebo Battlefield V) zkusit na různých grafických kartách. Uváděna je minimálně GeForce GTX 1060 6GB. Nvidia však varuje, že karty se starší architekturou budou mít nižší kvalitu a rozlišení ve hrách, prý mohou mít až třikrát horší výkon než RTX, zejména potom v souvislosti se snímky za sekundu.
To dokládají testy Nvidie, kde Metro Exodus běželo se zapnutým ray-tracignem na GTX 1080 Ti méně než 20 snímků za sekundu. U RTX 2080 to bylo více než 60 snímků za sekundu. Je ale nutné podotknout, že test byl v rozlišení 2560×1440 a grafika nastavena na Ultra.
Níže na obrázcích vidíte všechny podporované grafické karty, plus srovnání ve hrách Metro Exodus, Shadow of the Tomb Raider a Battlefield V.
To že jde DXR všude kde je DX12 se ví dlouho, pouze nvidia jela svou RTX kampaň aby se to prodávalo … crytek ukázal že není třeba nvidia gimmick a jejda, najednou to jde všude i od nvidie .
Stejně na to není výpočetní výkon, a osekávat detaily které vidět jdou, za blbiny je krok vedle.
Toto má využití tak max do nějakých cinematiců apod. zatím.
cela RTX technologie je useless gimmick, realne pouzitelnej tak za dve generace grafik, dohromady to funguje asi ve trech hrach a jeste aby clovek hledal rozdily lupou, to se urcite vyplati!
Pokud ty hry nejsou hratelné ani na nejvýkonnější kartě předešlé generace, tak nějak nerozumím tomu, k čemu to bude dobré, ale asi to ničemu neuškodí, tak proč ne
Trochu matoucí titulek. Zní to jako by ray tracing byl možný pouze u GTX karty 1060 6GB.
Si přečti perex, od toho tam je
Ten na hlavní stránce vidět nejde.