Deep Silver dělá další vrásky hráčům. Vydavatelská společnost se rozhodla zablokovat na Steamu všechny aktivace hry Metra Exodus, které pocházejí z nelegálních, ukradených klíčů, které se pro Steam začaly prodávat ještě před oznámením exkluzivní dohody s Epic Games Store. Původně byly tyto kódy určeny pro fyzické PC verze a měly být ukradeny přímo v továrně.
Některé pochybné obchody ale tyto klíče prodávaly a možná stále prodávají. Deep Silver proti nim zakročil, ale opět to odskáčou sami hráči. Ti, kteří si koupili nelegální klíč, mohou mít Metro Exodus na Steamu již zablokované, respektive odstraněné z knihovny. Pokud se vám to stalo, máte se obrátit na prodejce, kde jste klíč koupili a požadovat vrácení peněz. Legální klíče na Steam verzi byly určeny výhradně pro Humble Bundle a Razer.
Deep Silver zároveň připomenul, že Metro Exodus se bude na Steamu prodávat po 14. únoru 2020, tedy rok po vydání na Epic Games Store, s kterým společnost uzavřela exkluzivní dohodu.
Metro Exodus můžete koupit na Xzone.cz.
Mám pocit, že blokovali i legální Steam klíče, hlavně v předobjednaných krabičkách. A kdo ví, jestli to nedělají i se všemi ostatními.
No a na tom je snad něco špatného? To je snad zcela v pořádku že blokují UKRADENÉ klíče ne? Pokud lidi kupují z takzvané šedé zóny a neznají původ těch klíčů tak prostě musí s takovými eventualitami počítat. Připomíná mi to občasné situace kdy si lidi na internetu stěžují že si koupili nějakou hru třeba přes G2A a po nějakém čase jim je smazána kvůli tomu že ta hra byla koupena pomocí ukradené kreditky.
Takže podle Zingu například Amazon prodával nelegální klíče na Steam? Než něco opíšu, tak by bylo dobré si zjistit podrobnosti.
Není jmenovanej ani jeden prodejce tak co to plácáš ?
Legální klíče na Steam verzi byly určeny výhradně pro Humble Bundle a Razer.
z toho bych pochopil že všechny ostatní obchody co je prodávali je měli nelegální
Jen tyhle obchody je mohou legálně prodávat, ostatní se k nim dostaly nekalou cestou.
Přečti si tiskovou zprávu od Deep Silveru, na kterou odkazuji v novince. Já nejmenoval žádný obchod, pouze napsal, kdo mohl prodávat Steam klíče.
Takže i Xzone prodával nelegální klíče. Boha jeho.
Copak něco takového tvrdím? Ne, netvrdím. Pouze píšu, co psal Deep Silver. Xzone může mít klíče přímo od Epicu, Deep Silveru nebo od českého distributora hry, kterým je Playman.
Proč takové divadlo musela zrovna schytat tahle hra.
Každej kdo slyší hru Metro si hned vybaví dechberoucí atmosféru Moskvy ,jakmile se ale řekne Exodus ,tak se každému vybaví Epic.
Jako mě je to celkem šumák ,kde hry aktivuji ,ale kolem toho Metra je toho už fakt hodně. Na to ,že ta hra se dohraje zhruba za týden ,když nechodíte oklikami.
Platí za svou nenažranost a vyjebávání s hráči, takhle funguje neviditelná ruka trhu. Ať ta značka klidně padne, takhle vydrbat s hráči může jen naprostej idiot.
Když začínal Steam, byly reakce lidí úplně stejné a dnes ho hráči hájí před dalšíma prodejcema…
Steam byl ale taky první ve svém rajónu. Epic Launcher je asi dvacátý výrazný klient velké herní společnosti, mající šanci inspirovat se 15 lety vývoje v oblasti digitální distribuce, a přitom je z hlediska funkcí a nabízených služeb suverénně nejhorším klientem na trhu. Tak chudým a nedotaženým, že i Windows Store v porovnání s ním působí jako lákavá a bohatá náruč. Myslím, že i v tom vidí řada hráčů problém a důvody ke stížnostem při každé příležitosti. Epic nejen že dělá nové chyby, on opakuje i ty staré, a exkluzivitami nutí hráče využívat zcela nevyhovující službu, která by byla z hlediska featur k smíchu už před více než 5 lety.
Kromě toho, když Steam začínal, syslil pro sebe pouze hry Valve, hlavně Half-Life 2 a CS: Source, ale ostatní společnosti si dál jely po svém. Oproti tomu Epic přijde s exkluzivitou každý třetí den a obzvlášť v případě titulů, které nemají s Epicem nebo Unreal enginem nic společného, sílí nasranost a bezmoc z toho, že Epic má naprosto tragického klienta a nedokáže k jeho používání přinutit jinak než ubohými a pro zákazníka nijak výhodnými exkluzivitami. A ještě namísto přirozené a tolik potřebné konkurence pro Steam vyvolává stav, který by se dal označit za uměle vyvolanou obdobu konzolové války, ale v ekosystému PC
Trefně napsáno, smutná to skutečnost…
Ámen bratře
Nemám co dodat.
Martin Cvrček jest nejrozumnější redaktor v webu světě širém.