Včera večer v divadle Image proběhl 9. ročník udílení cen Česká hra roku. Hlavní cenu za rok 2018 nezískalo Kingdom Come: Deliverance od Warhorse Studios a Dana Vávry, ale rytmická videohra pro virtuální realitu s názvem Beat Saber, která vyšla pro HTC Vive, Oculus Rift a PlayStation VR. Realistické středověké RPG, které prodalo přes dva miliony kusů si odneslo ceny za herní design, technologické řešení a cenu herních youtuberů, zatímco Beat Saber si získalo herní redaktory.
Poslední zbývající cenu – audiovizuální zpracování – má Amanita Design za titul Chuchel.
Yesterday we won two categories on Czech Game of the Year Awards. Main category and the price of game journalists. This is incredible, because there were many great games released last year made in Czechia. Thanks to the jury and everyone who supported us. pic.twitter.com/ws7E2Ayakb
— Jan “Split” Ilavsky (@Split82) April 6, 2019
Výsledky udílení cen Česká hra roku v kategoriích:
Audiovizuální zpracování
- Amanita Design – Chuchel
- Beat Games – Beat Saber
- Oxymoron Games – Project Hospital
- Warhorse Studios – Kingdom Come: Deliverance
Herní design
- Warhorse Studios – Kingdom Come: Deliverance
- Bohemia Interactive – DayZ
- Beat Games – Beat Saber
- Shattered Mirror – The Apartment
Technologické řešení
- Warhorse Studios – Kingdom Come: Deliverance
- Razar – Frontier Pilot Simulator
- Beat Games – Beat Saber
- Grip Digital – MothergunShip
Cena herních redaktorů
- Beat Games – Beat Saber
- Warhorse Studios – Kingdom Come: Deliverance
- Highland Studio – Heroes of Flatlandia
- Kubat Software – Aggressors: Ancient Rome
Cena herních youtuberů
- Warhorse Studios – Kingdom Come: Deliverance
- Alda Games – Band of Defenders
- Bohemia Interactive – DayZ
- Beat Games – Beat Saber
Česká hra roku 2018 – hlavní cena
- Beat Games – Beat Saber
- Bohemia Interactive – DayZ
- Warhorse Studios – Kingdom Come: Deliverance
- Amanita Design – Chuchel
Síň slávy
Za trvalý přínos české herní kultuře byli do síně slávy přijati Tomáš Smutný a Eduard Smutný (in
memoriam). Bratři se podíleli na tvorbě jednoho z prvních osobních počítačů ve východním bloku.
Kompletní nominace a další informace o Česká hra roku najdete na oficiálních stránkách.
Já nevím, záleží asi co od hry očekáváte. Funkčnost by měla být dle mého základ. Byla hromada lidí, která nemohla KCD dohrát ani měsíce po vydání, právě kvůli bugům. Beat saber mi přišel jako celkem blbost, ale když jsme to hráli u kámoše v práci, tak jsme se na tom neskutečně zasekali a pobavili. KCD mělo potenciál, který krom jiného pohřbil hlavně ten technický stav. Já nevím jak vy, já bych bral raděj koloběžku, která opravdu jezdí, než auto, které hned po nastartování zdechne a jen vám stojí za barákem. Takové auto je k ničemu, resp. neplní svou funkci, pro kterou bylo vytvořeno.
Vy se divíte, že stále více vychází nedodělané paskvily… A teď byste něčemu takovému chtěli dát titul hry roku. Co si z toho vezme vydavatel? Klidně vydávejme nedodělané tituly, lidem na tom nezáleží a stejně si odneseme ocenění. Ve výsledku tuhle politiku vydávání nedodělků způsobili sami hráči, tím že to vůbec kupují. Můj názor…
Beatsaber zaslouženě vyhrál, dlouho jsem se u žádné hry tak nebavil jako u beatsaberu, navíc konečně nějaká hra která mě nutí se hejbat a je to originální nápad. Kingdom come si to prostě nezaslouží, ta jejich alternativní realita kde po naší zemi běhají angláni místo čechů…ne dík až přidají dabing tak si to zahraju, do té doby se max. budu koukat na sběratelku co mám na poličce. Navíc je to pořádnej bugfest to hra roku prostě být nemůže.
Nojo, chuchel, po přebarvení jsem na to uplně zapomněl. Příště prosím ještě o kategorii :Největší ústupek SJW.
Tady je krásně vidět, jaké hry se v našich končinách vydávají, když o místo hry roku bojují hry úplně v jiných kvalitativních rovinách, Beat Saber je hrou, kterou lze vytvořit i v malém týmu za pár měsíců s minimem prostředků na vývoj, zatímco KCD je skutečně draze zaplacená práce, ke které se lidi budou vracet opakovaně tak jako k první Mafii. KCD je po velmi dlouhé době opět velkorozpočtová originální záležitost, která nemá konkurenci ani na celosvětovém trhu, natož v ČR. Jsem velmi zvědav, co ještě Vávra rozjede za projekty.
Ooo ano, KCD nemá konkurenci v tom jaký to byl a ještě je zabugovaný shit!!
omg, další kolovrátek, co omílá stále stejnou písničku dokola. To je holt daň za vývoj mega projektu a použití nové technologie, s tím se musí počítat. Něco jiného je Bethesda, která má zabugovanou každou hru, kterou vydá, přitom stále jede na jejich vlastní technologii, tomu říkám bugfest.
Nové technologie? .. myslíš koupení licence na cryengine?
.. wau …ty si jinej případ, doporučuju návštěvu kliniky když jsem četl tvoje komentáře
.
Tyhle ceny neřeším, ale osobně si myslím že Beat saber to má zaslouženě, KCD mi vydrželo tak 20 minut a víc už bych to nikdy nehrál.
ano, použití cryengine je pro warhorse nová technologie, nebo snad myslíš, že si ten engine sami napsali? Jelikož je to jejich první hra, postavena na tomhle enginu, tak s tím nemají tolik zkušeností, jako jiné firmy. Nevím, kdo je tady méně znalý a potřebuje kliniku
Jsem ale rád, že zástupy znalců herního vývoje nepolevují, jen tak dál!
Plácání hůlkami vs Velké středověké RPG které vzešlo z ničeho.
80 hodin a kromě bugu na schodech který vyřešil save load a pár běžných bugů jako kůň stojící na plotu, lidí co špatně drží item a dalších drobností co jsou u her naprosto běžné tak tam nebylo nic. A to jsem tu hru začal hrát 15.července takže ani ne půl roku po vydání.
Oproti tomu kdyby byl v Beat Saberu bug tak ho ani nepoznáš. Kdyby tedy bylo vůbec možné v takhle jednoduché hře nějaký udělat. 
To má Vávra za to, že se vykašlal na ten slibovaný český dabing.
Ale mu to je už stejně jedno když je teď z něho milionář.
Nikdo nikde nesliboval, že bude dabing.
Vávra tvrdil že nemůže mít dabing protože nemá na něj peníze. Teď si Vávra může s penězma vytírat i zadek a dabing stejně nebude
další člověk, co neumí vstřebávat informace, vítej v klubu nechápavých. Vávra nikdy dabing neslíbil ani neřekl, že je to problém peněz, ale času, který je třeba věnovat hodnotnějším a zisku přínosným věcem jako vývoj DLC a dalších her. Vávra jen konstatoval, že by to možná šlo udělat při vydání GOTY, ale nakonec z toho také sešlo. Studio má zkrátka priority nastavené tak, aby po vydání hned nezkrachovalo, myslím, že kdyby Warhorse po první vydané hře hned zavřelo krám, tak by asi moc lidí nadšených nebylo. CZ Dabing je záležitost pro strašně malý trh, ve kterém navíc dominuje pirátství na vysoké úrovni. Teď se ale společně s odkoupením THQ Nordic může situace změnit, když mají finanční injekci od velké korporace, vše ukáže čas. Studio si zatím stále buduje jméno, aby mělo na čem stavět.
Zpět do 1-2. třídy a opakovat čtení, konkrétně porozumění psanému textu. Čas jsou peníze. Sám píšeš, že je třeba se věnovat hodnotnějším a zisku přínosným věcem. Ergo, je to prostě o penězích. Nevím čemu na tom nerozumíš. A vzhledem k úspěšné kampani na kickstarteru, doplacení od Bakaly a nevím jak moc úspěšných třžeb, těch peněz prostě minimálně na dabing dostatek mají. To, že oni hledí po dalších ziscích, je věc jiná.
BTW Toho psa tam třeba přidali? Ten totiž slíbený byl a zdá se mi, že jsem někde četl, že nakonec nebude. Možná se ale pletu a opravdu ho přidali. Stejně jako rozsáhlou kovařinu. Přestal jsem hrát, když mě to nechtělo dál pustit skrz zabugovaný questy. A sorry, ikdyž to není jejich engine (co vím, tak se v cryenginu nedělá zase tak blbě) tak vydat hru v takovém stavu je 100% jejich chyba a vymlouvat se můžou jak chtějí. Když sestavím auto a použiju brzdy od Bremba, který tam špatně namontuju a nebude to brzdit a nějaký člověk se v tom zabije. Je to moje chyba nebo chyba jednoho z nejlepších výrobců brzd? Na něco takovýho prostě nelze dát značku výrobek roku, ať se ti to líbí nebo ne.
až budeš vytvářet další nick, nezapomeň tam dodat přívlastek prolhaný zmrd, neboť dabing Vávra jen konstatoval, nikdy ho neslíbil.
Pěkná fraška, prý Beat Saber
Tohle je stejná blbost, jako když GOW porazí RDR2 v anketě hra roku.
Tak to je dobrý džouk.
Ehm… cože?
Zasloužená výhra pro Beat Saber!
Sorry jako, ale tohle je celkem fail
samozřejmě tyto ceny jsou nic nevypovídající, protože koho zajímá názor nějaké poroty? Ale jak může bejt Beat Saber – jakkoliv je to kvalitní hra – hrou roku na úkor KIngdom Come to opravdu netuším …
Ale asi tomu nerozumím, protože mít na sobě brejle a mlátit kostičky virtuálními meči do rytmu by mě fakt nebavilo …
BeatSaber je aspoň něco novýho. KCD už tu bylo v různých variacích předtím.
ano, originální shit.
kdyby bylo alespon 10 VR her tak dobrejch, jako beat saber, uz bych si VR davno koupil…
osobně myslím, že celá VR bublina splaskne naprosto stejně jako 3D, které dnes už nikoho nezajímá. Jakmile je zapotřebí k plnohodnotnému zážitku další hw, který je navíc nutno nosit na těle, už to ubírá na komfortu, který je klíčový pro koncového uživatele, k tomu ještě celá technologie je stále nedořešená, co se týče vedlejších účinků, které to v hráčích vyvolává, stále se VR nedá používat hodiny v kuse, aby z něj nebolela hlava.
Nestraš, mě 3D pořád velmi zajímá. A VR taky. Jen VR potřebuje něco jako konzole GameBoy nebo později Playstation. Prostě zařízení, které bude tak moc vyčnívat nad konkurencí, že lidi pochopí, že tohle je to, které si mají koupit, a na něj se pak budou směřovat všechny (třeba i velké) tituly. Zatím má každé z těchto zařízení svých pár her, a naopak málokterá hra je kompatibilní s více než jedním VR zařízením. Až se tenhle problém překoná, pak může pro VR nastat velký boom. 3D zase selhává na tom, že málokterý film v málokterém kině je prezentován ve správném, tj. aktivním 3D, pasivní 3D totiž působí skoro jako 2D s horšími barvami, tak není divu, že si to lidi neoblíbili. Pak je taky velký rozdíl, jestli se film ve 3D už točí, nebo až v postprodukci konvertuje. Takže kdyby se tohle vyřešilo, věřím, že by lidé měli o 3D opět zájem.
„Správné, tj. aktivní 3D“? Spíš je problém, že výrobci si honí ego aktivním 3D, které je zastaralé (asi 25 let a moc se nezměnilo) a má víc negativ než pozitiv, a to hlavně na zdraví. Na pasivní se kašle asi proto, že slovo „aktivní“ líp zní či co…
VR se vyplatí už jenom díky Resident Evilu 7. Tomu věř. Je to neskutečně luxusní zážitek. Teda jenom pro člověka kterej nemá z VR her epileptický záchvaty. Pak jsem si hodně oblíbil Gran Turismo Sport. Ta iluze že řídíš skutečnej super-sport je úžasná, až mě z toho běhal mráz po zádech. Jinak těch dobrých her je už fakt hodně, ale většinou jsou to „menší“ hry o kterých se moc nemluví. Třeba u Job Simulatoru nebo Drunkn Bar Fightu jsem chcípal smíchy.
Prohodil bych dvě ceny- hru roku a technologické řešení. Cenu za technologické řešení dostala hra, jejíž tvůrci si licencovali CryEngine, nezvládli práci s ním a vydali špatně optimalizovanou hru plnou bugů a grafických nedostatků, zatímco hra, jejíž tvůrci se pustili na nezorané pole virtuální reality a vydali hru bez jediného technického nedostatku, ostrouhala. Hru roku získala hra, která je založená na jedné jediné mechanice- za tohle se mohly rozdávat ceny tak před 30 lety, ale od časů Tetrisu jsme se snad trochu posunuli- zatímco dost možná nejkomplexnější a nejpropracovanější česká hra všech dob utřela nos.
Souhlasím s tebou.
Beat Saber je dobrá hra, o tom žádná. Nechápu ale, jak taková primitivní hra, která ke všemu nepřímo vykrádá cizí universum mohla předčít hru, která v sobě ukrývá české poselství.
Mnoho lidí právě díky Kingdom come navštívilo místa jako Sázavský klášter apod.
Stojí za tím obrovské množství práce; návštěva samotných objektů, kontaktování historiků/šermířů…
Neudělení titulu hry roku Kingdom come ve prospěch Beat Saberu je naprostý výsměch celému Warhorse.
Jestli to myslí vážně, tak pro mě tenhle českej ceremoniál ztrácí význam. Lepší volbou by byl dokonce i ten přebarvený Chuchel, kdy se autoři po*rali před partičkou zfanatizovaných imbecilů, kteří s*rou politickou korektnost i do děl úplně mimo realitu.
Lidi jako Dan Vávra potřebujeme v herním průmyslu jako sůl, on jako jeden z mála dokázal úspěšně prodat hru bez politické korektnosti. Jen mě trochu mrzí akvizice společností THQ Nordic, ale s tím se nedá nic dělat, Bakala holt držel nemalý podíl Warhorse.
A ještě jednou, tenhle ceremoniál je pěkná komedie :-).
Záleží na tom, co očekáváš od hry roku. Občas je v jednoduchosti síla.
Mě třeba KC:D absolutně unudilo. Je hezký, že to je z českého prostředí, ale to je asi tak vše dobré, co k tomu můžu říct.
přesně tak, to je zkrátka očividný důkaz toho, že KCD nemá konkurenci, když jsou vedle něj takové paskvily pro pár jedinců. Však co česko vyprodukovalo za velké hry za posledních x let, co vím tak jen Kingdom Come a předtím Arma od Bohemky, toť vše. Ostatní jsou jen hříčky na mobily nebo přímo soc. sítě. Indie stále posiluje, ale stále to jsou spíš umělecké věci pro pár jedinců na pár hodin.
Tvl to DayZ
Jinak KC:D a Beat Saber. Obě parádní hry, obě by si zasloužili hru roku. Tam prostě poraženého nevidím.
Tak to jim jebe ne
I když bylo KCD zabugovaný tak si to jasně zasloužilo a ne hra která je v jádru primitivní a má jen dobrej nápad.
Ten „JEN“ dobrej nápad je to co dělá dobrou hru. Her jako KCD je spousta, Beat Saber je jen jeden.
Středověkých RPG je opravdu hromada
Stačí z Kingdomcome vzít pár výpadů mečem a rozbíjet kostičky, hra roku, lol.