Společnost HTC dnes oznámila zahájení prodeje profesionálního systému virtuální reality s integrovaným sledováním pohybu očí HTC Vive Pro Eye. Novinka nabízí možnost interakce pouhým pohledem a nová vstupní data pro vývojáře i analytiky. Technologie umožní také nárůst výkonu i obrazové kvality bez zvýšení nároků na komponenty PC. Toho je dosaženo pomocí technologie foveated rendering vykreslující ve vyšší kvalitě pouze část obrazu, kterou uživatel skutečně sleduje.
Set virtuální reality je k objednání na stránkách vive.com za cenu 42 999 Kč. Komerční licenci Advantage s dvouletou zárukou pro podnikatele a nadstandardním servisem lze dokoupit za 4750 Kč.
„HTC Vive Pro byl jasnou volbou pro firmy a profesionály z celého světa a HTC Vive Pro Eye posouvá laťku ještě výš,“ doplnil generální ředitel HTC pro Evropu Graham Wheeler. „Spolu s rostoucími nároky profesionálů rostou i schopnosti naší technologie. Dnes můžeme nabídnout efektivnější výcvik zaměstnanců i analýzu jejich chování.“
Nové možnosti s profesionální VR druhé generace
Systém HTC Vive Pro Eye vznikl jako odpověď na potřeby profesionálních uživatelů a podnikatelů. Je vhodný nejen pro jednoduché instalace s jedním headsetem, ale i pro velké instalace pro více uživatelů. Dokáže plně využít sledování pohybu SteamVR™ 2.0 na prostoru až 10 x 10 m s využitím několika headsetů a bezdrátové připojení pomocí HTC Vive Wireles adaptéru. Nechybí samozřejmě špičkové OLED displeje s perfektním kontrastem a rozlišením 2880 x 1600. Velký posun však představuje technologie sledování pohybu očí, která přináší následující výhody:
- Dynamická výuková prostředí: Headset umožňuje vytvořit realistické simulace reagující na pohled uživatele, které mu mohou poskytnout relevantní zpětnou vazbu.
- Analýza dat o pohledu uživatele: Headset dokáže zachytit v reálném čase informace o tom, na co se uživatelé soustředí a poskytnout data o jejich chování a rozhodovacích procesech.
- Intuitivní interakce: Technologie umožňuje ovládání software pomocí pouhého pohledu. Odpadá tak nutnost použití ovladačů, což usnadňuje použití v hernách a v neposlední řadě umožňuje ovládání virtuální reality handicapovaným uživatelům.
- Přirozenější kontakty ve VR: Sledování pohybu očí umožňuje jeho přenesení na avatary. Setkávání ve virtuální realitě tak bude ještě přirozenější a přesvědčivější.
Perfektní výkon i obraz s technologií foveated rendering
Díky integraci sledování pohybu očí a technologii foveated rendering je možné snížit nároky na běh aplikací a zároveň zvýšit kvalitu obrazu. Výkon grafické karty je investován do vykreslování těch nejjemnějších detailů v místě, na které se uživatel skutečně kouká. Tam, kde lidské oko detaily nedokáže postřehnout, je výkon naopak ušetřen. Výsledkem je perfektní vizuální zážitek a efektivní práce s dostupným HW. I proto společnost NVIDIA označuje HTC Vive Pro Eye za nejvhodnější headset pro spojení s grafickými kartami RTX™ a jejich technologii Variable Rate Shading.
Skvělou ukázku spojení těchto technologií prezentovala v rámci GTC (GPU Technology Conference) společnost Zerolight. Jejich virtuální BMW M bylo možné na stánku nakonfigurovat, a následně prohlédnout v měřítku 1:1 včetně nejjemnějších detailů interiéru. Pro prezentující pak byla zajímavá především automaticky generovaná mapa, která odhalila, na co se uživatel nejvíce soustředil.
„HTC Vive Pro Eye posunulo vše, na co jsme byli zvyklí z HTC Vive Pro, na novou úroveň.“ komentoval technický ředitel Zerolight Chris O`Connor. „Technologie sledování pohybu očí nám umožnila nabídnout klientům přidanou hodnotu ve formě vyšší obrazové kvality a vhledu do chování jejich zákazníků.“
Specifikace:
Displeje: Duální AMOLED s úhlopříčkou 3.5’’
Rozlišení: 1440 x 1600 pixelů na oko (2880 x 1600 kombinovaně)
Obnovovací frekvence: 90 Hz
Zorné pole (FOV): 110 °
Audio: Hi-Res certifikace, Hi-Res sluchátka (odejmutelná), zesilovač s dostatečným výkonem pro sluchátka s vysokou impedancí, vylepšená ergonomie sluchátek, duální integrované mikrofony
Propojení: USB-C 3.0, Display Port 1.2, Bluetooth
Senzory: Steam VR™ sledování pohybu, G-senzor, gyroskop, senzor přiblížení, IPD senzor (snímač vzdálenosti mezi zornicemi), snímání pohybu očí
Ergonomie: Možnost nastavení vzdálenosti zornic (IPD), nastavení vzdálenosti mezi očními čočkami, nastavitelná sluchátka, seřiditelný hlavový popruh
Specifikace sledování pohybu očí:
Frekvence informací o poloze obou očí: 120 Hz
Přesnost: 0,5°-1,1°
Kalibrace: 5bodová
Sledovatelné zorné pole: 110°
Výstup dat pro každé oko zvlášť: Časová značka (zařízení i systému), původ pohledu, směr pohledu, pozice zornice, velikost zornice, stupeň otevření očí
Rozhraní: HTC SRanipal SDK
Kompatibilita Enginu: Unity, Unreal
43 klacku pane boze to je moc to snad koupi jen blazen
Luxus, tohle je asi to jediný co by mě donutilo hrát na PC. Ale kupovat to nebudu, už jedno VR mám. Každopádně podle mě je VR budoucnost hraní, má to obrovskej potenciál kterej je jenom třeba využít. Nemusí jít o hry, ale třeba i takovej VR Chat na PC je skvělej, je to něco jak Playstation Home ale ve VR. Každopádně hry jsou to hlavní a už vzniklo docela dost dobrých kousků, ikdyž ne z AAA scény. Trochu jsem se bál že po roce po VR neštěkne ani pes ale naštěstí tomu tak není a vždycky když mám chuť na VR tak je co hrát. Chtělo by to ale v další generaci vychytat PS VR. Ty kabely pryč, lepší rozlišení displeje a abych neměl pocit že se dívám přes dalekohled.
Na PSVR doporučuju REC Room, je to podobný vr chatu, je tam spousta mini her a lze to hrát i s PC hráči + je to zdarma. (na slimku mi sem tam padají fps, ale zde to nevadí).
Jinak krom beatsaberu mě na psvr snad žádná hra nezaujala. Ve většině her mám nutkání se otáčet a v tu dobu mě ps kamera nezachytí(třeba v doomu), nebo je to nuda. Stejně jako pohyb přes teleportaci mě dělá docela problém. Nějaká fakt pecka co by si doporučil?
Díky za tip, určitě se na to mrknu.
To je blbost aby tě nechytala kamera při otáčení. Zkus si udělat v pokoji větší tmu, možná hraješ moc na světle. Mohlo by to být tím.
Určitě doporučuju Resident Evil 7, pokud na to máš ovšem xD To byl nejlepší zážitek. Jinak ještě je super Gran Turismo Sport. VR je na závodní simulátory jako dělaný. A pokud nehraješ auta a máš PS Move ovladače tak jsou mega sranda Job Simulator a Drunkn Bar Fight. Until Dawn Rush of Blood taky není špatný. A ještě Astro Bot Rescue Mission si lidi hodně pochvalujou, ale to jsem nehrál.
No já spíš myslím tím, že když se ve střílečce otočíš s move ovladači tak je kamera nemůže snímat a ovladače(ruce) začnou odlítavat , což kazí zážitek asi stejně tak jako chůže pomocí teleportace (not immersive).
Resident evil 7 mám dohraný na PC a na PSVR jsem zkoušel jen tu trial verzi (Ale to bych ve VR asi nedohrál). Gran turismo mě přišlo po grafické stránce hrozný, chápu že VR má na PS4 nějaký limity, ale i tak se mi na to špatně koukalo. Může to být i tím, že dávám přednost arkádovím závodním hrám. Job simulator a drunk bar fight neznám, kouknu co to je takže dík za tip. Rush of blood mám skoro dohraný a Astro bot rescue mě odlákavá tím, že není z pohledu první osoby.
Tak to vypadá že zobrazovací kvalita už dosáhla kvalit že bych to klidně koupil ale ted jen počkat až to bude cenově přístupnější jak rohlik z pekárny
Přesně, technologie už je cajk, teď ještě ta cena, když Češi nemají na rohlíky. Navíc, o pořádně vypečeném rohlíku se mi zdá už pěkně dlouho, teď jsou všude buď gumáky, co nelze rozžvýkat, nebo tvrďáky, co se drobí jak sviňa. A oboje docela, dočista bez
chuti.
Nebude náhodou to samí umět i steam index za mnohonásobně lepší cenu a s lepšími ovladači? Nějak nechápu na koho s tou cenou míři, když tu bude to samí za lepší cenu…
Tohle není zaměřený do mainstreamu. Steam Index je víc orientovanej na mainstream. I tak to není žádná levná hračka za 1000 dolarů.