Série Call of Duty od roku 2005 funguje na každoročním vydávání nových dílů, které měly původně na starosti dvě studia, Infinity Ward a Treyarch. V roce 2009 se zformoval celek Sledgehammer Games, který je od asistování na Modern Warfare 3 (2011) taktéž součástí hlavní vývojářské linie. Vedle toho samozřejmě máme i Raven Software, kteří jako externí studio vypomáhá při vývoji multiplayerových map, DLC obsahu či remasteru Modern Warfare. V roce 2012 navíc přišel vydavatel s tříletým cyklem místo klasického dvouletého. Jednak z důvodu, aby se prostřídaly všechny tři vývojářské týmy a taktéž, aby měly více času na samotný vývoj. Neorientujete-li se pořád, ve výsledku to tedy vypadá takhle – Treyarch (2012), IW (2013), SGH (2014), Treyarch (2015), IW (2016), SGH (2017) a Treyarch (2018). Letos má přijít dosud neoznámený titul od Infinity Ward, který však podle čím dál častějších úniků má být Modern Warfare 4. Logicky tedy příští rok má mít nový díl na starosti Sledgehammer Games. Jenže…
Web Kotaku podle svých důvěryhodných zdrojů ze zákulisí přišel s informací, že v roce 2020 nevyjde Call of Duty pod hlavičkou Sledgehammer Games, ale Treyarchu. Sledgehammer Games a Raven Soft mají mít podle všeho určité spory mezi sebou týkající se nadcházející hry a nedokáží se shodnout. Activision tedy zakročil a obě studia suspendoval na pozici pomocných sil. Treyarch tedy převzal kontrolu nad projektem a na podzim nadcházejícího roku má vyjít Black Ops 5. Obě studia měla pracovat na singleplayerové kampani zasazené do období studené války, pravděpodobně i do Vietnamu. Veškerá práce však nebude zahozena a bude přenesena do Black Ops 5. Po téměř desetiletí se má Call of Duty opět podívat do studené války.
Ani v Treyarchu ale nejde všechno podle plánu. Někteří jsou sice v očekávání, co tento hokus pokus přinese, najdou se však tací, kterým vadí již teď obří přepracovanost. Ta se objevila již při vývoji Black Ops 4, kdy se řada problémů promítla do samotného produktu. Na začátku roku se na všech fórech spjatých se sérií šířila aféra propuštěného testera z Treyarchu s přezdívkou Call of Nobody. Ten se svěřil, že byl nespravedlivě vyhozen z práce a prozradil mnoho vzácných zákulisních informací. Jednou z nich bylo to, že ke zrušení kampaně u Black Ops 4 přikročil Activision, kterému se nelíbil koncept představený vývojáři a místo toho nařídil, aby začali pracovat na Battle Royale režimu. Původní koncept kampaně měl mít kooperaci pro 4 hráče, kteří mezi sebou v párech závodili o to, kdo dříve splní daný úkol. Treyarch tedy rok a půl před vydáním musel překopat velkou část hry. Kotaku v příští týdnech má přijít se samostatným článkem o vývoji Black Ops 4.
Kotaku zároveň s tím přišlo s další, v případě Activisionu, šokující novinkou. Zdá se, že letošní titul od Infinity Ward má mít free-to-play prvky s ne ještě úplnou představou, jak to má celé vypadat. Ne každý ale ve vydavatelství tuto myšlenku přijímá s otevřenou náručí a najdou se i tací, kteří se této myšlence brání. Jestli je toto pravda a vážně se můžeme dočkat free-to-play obsahu, bude se jednat o velkou úlevu po nestydatých praktikách v Black Ops 4, kde se v in-game obchodě prodávají skiny na zbraně klidně i za 20 dolarů.
Na závěr bych jen rád připomněl, že v samotném Sledgehammer Games se od minulého roku změnila situace. V únoru 2018 studio opustili jeho zakladatelé Michael Condrey a Glen Schofield. Původně měli zastávat pozici v Activisionu, avšak nakonec odešli nadobro a založili vlastní studio u vydavatele 2K. Poslední dva měsíce měli verbovat do svých řad vývojáře z jejich předchozího týmu. Jaká je doopravdy situace v Activisionu a jeho studiích zůstává pořád otázkou. Podle čím dál častějších úniků a detailů od insiderů to nevypadá zrovna růžově. Společnost se zatím nevyjádřila a je jasné, že se k tomu nevyjádří hodně dlouhou dobu. Hlavním bodem vydavatelského domu je nyní připravit půdu pro odhalení nového Call of Duty od Infinity Ward, s čímž však už teď přicházejí později než jindy.
Pro mne osobně asi zůstává největší otázkou, jak bude vývojový cyklus Call of Duty vypadat následně. Vrátí se opět ke dvouletému cyklu, přiberou nové studio? Tak či onak si na potvrzení této zprávy ještě počkáme.
Dejte si pauzu, spojte vsechny studia a uvidite jak na tom vydelate. Ja CoD nekupuji (stejne jako FIFU), protoze vim, ze za rok ta hra bude mrtva a nebude se hrat.
Né to néééééééééééééé zase se budou vracet do těch sračkách co jim ani předtím nešli .. Bože .. udělaj špicu BO3 a pak dělaj jen neoriginální hnoje … Tak to vypadá že na dalších pár let není co řešit
Studenou válku bych si dal, ale Treyarchu už nevěřím nos mezi očima. A zrovna Sledgehammer games (z pohledu kampaně) vydávali ty nejlepší díly.
Na kampani údajne pracuje Sledgehammer a Raven Software.
Zde se píše: „Obě studia měls pracovat na singleplayerové kampani…“ (ano, i s tím překlepem, kterých je v novince dobrých 30), a výslednou podobu ovlivní vždy více ten, kdo práce dokončí, ne ten, kdo je začal, což je v tomto případě Trayarch, nikoli Sledgehammer a Raven.
Ten nadpis je skvělý. To budu raději když další CoD už nevyjde a studené válce se vyhneme.
Ono je v článku vůbec plno zajímavých stylistických obratů.
Další spekulace zde:
https://www.neogaf.com/threads/the-next-18-months-of-microsoft-the-calm-before-the-storm-massive-info-dump.1482022/
Prý se má objevit datum vydání Cyberpunku 2077 na E3.
Jo Activision i EA jsou nenažrané firmy do 60€ her rvou mikrotransakce (i když kosmetické) a pak se člověk diví,že na nejlepší skiny zbraní a postav nestačí grind měna,ale hezky reálné penízky a ne dost zrovna málov CoD 20 dollarů za skin na zbraně,v BF pak 15€ za úplně novou postavu nebo 10€ za Epický skin na zbraň Kdyby raději i ty nejlepší skiny dávali za grind měnu ,klidně ať to stojí 100K herní měny,hlavně,že do toho nemusí člověk rvát reálné peníze ?
Však ty skiny nejsou vůbec potřeba, to je blbost lidí, že to kupují. Mě tyhle věci nevadí, pokud to nezvýhodňuje hráče v multiplayeru.
jasně,že nejsou potřeba,taky to nekupuji,reálné peníze bych nikdy nedal,ale když je možnost hraním získat nějakou herní měnu a mít tak možnost získat za něj skin,který vypadá lépe než ten defaultní,tak proč ne.Proč bych měl mít defaultní nástřik na MG42,když ji můžu mít černou s dřevěnou pažbou a kapkami krve na ní?Mě vadí,že mám statisíce Company Coins (grind měna,používaná na skiny,vylepšení zbraní a vozidel ve hře) v Battlefieldu a nemůžu je utratit za epický skin zbraně nebo novou epickou postavu,která je nová,s novým dabingem,s novou animací a hlavně vypadá lépe než ty defaultní postavy.To postrádá prostě logiku,získávat něco hraním,když to nemáš ani za co utrácet.K té postavě -EA si za ni říká nějakých 1500 Battlefield Coins (měna za reálné peníze,jen pro skiny nic víc) a přitom nedovoluje to kupovat za tu Grind měnu.1500 Battlefield coins je něco kolem 15€ reálné měny a to do 60€ hry fakt rvát nechceš.Proto lidé nadávají,stejně jako já,že by bylo lepší kdyby vývojáři dali možnost získat tyto epické a legendární postavy a skiny i za Grind měnu když už tam je,třeba ať si tam nastaví i nějakou absurdní cenu,hlavně,když to budeme moci koupit tím,že jen tu hru hrajeme a nerveme do ní další €.