Sérii živých přenosů z akce EA Play, která předchází výstavě E3 v Los Angeles, formálně odstartovalo detailnější přiblížení akční adventury Star Wars Jedi: Fallen Order od studia Respawn Entertainment. Ta sice byla oficiálně odhalena už v polovině dubna, až nyní ale máme k dispozici první skutečné záběry z hraní. Ty ukazují pasáž, kterou jako hráči zažijeme zhruba po třech hodinách hraní, přičemž je zasazena na planetu Kashyyyk. Impérium zotročilo domorodé Wookie, proti čemuž se snaží bojovat skupina povstalců pod vedením Sawa Gerrery, jehož můžete znát zejména z filmu Rogue One: Star Wars Story. Proti Impériu však zakročí také hlavní hrdina, Cal Kestis.
Ačkoliv Cal začíná jako učedník po pádu řádu Jedi, v záběrech z hraní se prezentuje v dost dobré a na Jedie pokročilé formě. Proti nepřátelům můžete bojovat nejen světelným mečem, který lze házet a používat pro odrážení nepřátelských střel, ale i schopnostmi Síly, mezi něž patří push, pull nebo dvojitý skok. Tvůrci z Respawnu přitom tyto schopnosti přímo přirovnávají k legendární hře Jedi Knight: Jedi Academy. Cal však může využívat i schopnost, na níž v Jedi Academy tak úplně nedošlo, a to zmrazení protivníka na místě, dost podobné tomu, co předváděl Kylo Ren ve filmu Síla se probouzí. Není tedy problém zmrazit protivníka a také jím vystřelený projektil, následně si ho přitáhnout, vystavit jeho tělo dráze střely a nechat přirozený řád věcí dokonat zbytek.
Různí nepřátelé však žádají odlišný přístup, takže zatímco se Stormtroopery nebo Scout Troopery vybavenými pro boj zblízka si takto můžete poradit bez větších problémů, Purge Trooperů, očividně vycvičených na likvidaci přeživších Jediů a silácké řeči, se už tak snadno nezbavíte. A ani pavouci, kteří by dost dobře mohli být potvorami zběžně popsanými v knize Aftermath: Life Debt, nemusí být úplně triviální překážkou. A co teprve kráčející AT-ST. V konečném důsledku ale záleží hlavně na vašich schopnostech, na nichž je soubojový systém hry dost založený. Ovládání meče a schopností se tak snadno naučíte, ale jejich skutečné ovládnutí žádá čas, trénování a zručnost.
Jelikož jde o projekt studia Respawn Entertainment, přirozeně nesmí chybět robotický společník, a to malý droid BD-1. Za normálních okolností visí Calovi na zádech, v případě potřeby však může proniknout do různých počítačových systémů, pomoci s postupem či průzkumem prostředí a nabídnout holografickou mapu lokality. A když je nouze nejvyšší, může poskytnout i injekci na obnovu zdraví. V tomto směru je však třeba jednat uvážlivě, protože při aplikaci injekce jste bezbranní. Pro tvorbu Respawnu je pak typické také šplhání a hlavně běhání po stěnách, díky němuž si můžeme začít představovat, že piloti v sérii Titanfall ve skutečnosti ovládají Sílu.
Během hraní je možné pozorovat také získávání bodů schopností, které lze následně využít na jejich vylepšování a snad i odemykání. V souvislosti s postupem hlavní postavy je ale nutné podotknout, že Star Wars Jedi: Fallen Order je zcela kanonickým příběhem Jedie, takže Cal nemá možnost na rozdíl od hrdinů série Jedi Knight sklouznout k temné straně. Tento fakt potvrdili vývojáři po odvysílání gameplay záběrů za asistence dost uřvaného a protivného moderátora. A jak se také zdá, v rámci záběrů potvrdili i znalost oblíbených internetových memů, stačí si důkladně poslechnout jeden dialog imperiálních vojáků, který dost jasně poukazuje na výjimečnou taktickou zdatnost Obi-Wana Kenobiho.
Star Wars Jedi: Fallen Order vyjde 15. listopadu letošního roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Hru předobjednáte na Xzone.cz. Další záběry z hraní bychom měli vidět zítra během tiskové konference Microsoftu na E3, která začíná ve 22:00 našeho času.
Vypadá to docela dobře….a grafika mi nijak nevadí.
Dost nezajimave. Na prvni pohled hra bez napadu. Nezajimava prostredi, nezajimavy hlavni hrdina (vlasy nasamponovany a oblicej jak z automatickeho generatoru postav), na zadech mu sedi malej Wall-E, takze vypada jakoby mel nador. 1000x provareny nafoukli pavouci, kteryho kdyz probodnes, ani nesplaskne. Design levelu bez napadu, pod zemi klasicky trubky a na povrchu listi. A to byl filmovy domov Wookeeiu v ep.3 opravdu zajimavy. Deformace force push u dveri je snad naprosto totozna s Force Unleashed. Svetelny mec je sice mocna zbran co prosekne pancerove dvere ci speeder vejpul, ale sekas s nim do vojaka v umelohmotnem brneni a on vydrzi nekolik ran. Vsadim se, ze i na zbytek prostredi nebude mit zasah vliv, podobne jako sterilni Battlefront, kde mec nerosekne ani klacik. Zkratka vizualem i hratelnosti vyjit tato hra pred 10 lety, reknu si “to vypada zajimave”. Dnes v dobe single player pecek jako Horizon Zero Dawn, Spiderman ci Uncharted a s EA a Disney pojetim hvezdnych valek, to spis vidim na dalsi hrebik do rakve Star Wars i EA.
takže se dočkáme reskynovaného Titanfall :/ místo pistole světelný meč, místo velkého robota malý na zádech, a korydorovka jak z 90 let.. Po Anthem další hřeb do rakve EA. Potom co provedli z licenci Star Wars si nic jiné ta firma nezaslouží. Zamne obrovské zklamáni už po první prezentaci.
Nemám slov…
No nepřipadá mi to moc zajímavé. Části těla se neoddělují (díky Disney), gameplay je podle mě pomalý, inteligence nepřátel nic moc a viděl jsem tak akorát 3 možné útoky. Je to takové nemastné, neslané.
Málo kdy zde něco komentuju, ale jako fanoušek star wars od této hry dost očekávám. Zatím mi to dost připomíná god of war nebo prince of persia (obě hry mám moc rád). Osobně bych uvítal těžší boje. Ale jedna věc mi opravdu vadí, záběry jsou údajně z hraní cca po třech hodinách (což doufám je teprve rozjezd hry) a hlavní hrdina i přesto že je pouze učedník používá pokročilé praktiky jedi. Jako jsem na to zvědavý jenom přece jsou to pořád záběry z alfy ?
Z alfy 6 měsíců před vydáním. Tam moc změn už ve vizuálech a gameplayi nebude.
EA nevěřím ale Respawnu zatím jo, zatím to vypadá ok, dám jim šanci.
Říkal jsem si, že by to mohlo být fajn. Nechci soudit podle prvního gameplaye, ale známe EA a nevypadá to dobře a podle mě to dobré nebude.
Upřímně jsem to čekal horší. Blíž to má spíš k The Force Unleashed než Jedi Academy, ale určitě to nejlepší co pod EA vzniklo :). Btw to pavouko-klíště co má na zádech něco mezi varletem a kapustou patří do Star Wars univerza, nebo to je nějaká Respawn kreativita?
Ti pavouci byli kdysi v rozšířeném univerzu + je zmínili v jedné kanonické knize.
Kdo by proboha chtěl hrát Star Wars jako Dark Souls ?? Já jsem těžce zklamán
Tak ještě že se neřídím podle tebe
no a kdepak je ten open world…. cesta tam byla jasne nascriptovana…. to zas bude debakl
To bude koridorovka nebo open world?
Víceméně koridorovka. Nějaká možnost svobodnějšího průzkumu prostředí tam sice má být, nedávno se hovořilo i možnosti navštívit už navštívená místa, ale jako open world tu hru ještě nikdo neprezentoval a klasický otevřený svět to fakt nebude. Čekal bych spíš něco na způsob aktuálního God of War
Tak, tak. God of War nebo Tomb Raider to dost připomíná.