Na výstavě E3 nechybí ani tvůrci Control ze studia Remedy, kteří se ve spolupráci s vydavatelem 505 Games rozhodli tentokrát prezentovat PC verzi poháněnou grafickými kartami řady RTX od Nvidie. Díky nim lze hrát novinku od tvůrců her jako Alan Wake či Max Payne s pokročilejšími odrazy, stíny či globální iluminací, což zlepšuje vizuální dojem nejen z průchodu svérázným prostředím, ale i z destrukce, o níž není v Control nouze.
Vývojáři zdůrazňují, že Control je jednou z prvních her, které disponují odrazivostí průsvitných materiálů dosaženou právě za pomoci ray tracingu. O této featuře se lze více dočíst na oficiálním webu hry, odkud pochází i dva nové screenshoty. Záběry z hraní s grafickými kartami Nvidia RTX ukazuje i nový trailer.
Control vychází 27. srpna 2019 na PC, PS4 a Xbox One. Krabicové verze na konzole předobjednáte na Xzone.cz, PC verze bude k dispozici pouze digitálně přes Epic Games Store.
Po delší době technologie která je zjevně rozpoznatelná. Jak jsem ovšem slyšel o její HW náročnosti, vzhledem k tomu, že vlastním Nvidii 2070 ani jsem ji nezkoušel, kdy dávám přednost 60 (i mnohem více) fps. K samotnému videu – vzpomněl jsem si na na první F.E.A.R. a hra mne zaujala, kdy v tomto případě bych akceptoval nižší fps.
Nádhera, ray-tracing je super technologie přidávající na realističnosti prostředí her. Ale bohužel to moc lidí nevyužije, protože jenom málo lidí na to má výkon v PC a konzole to budou umět až od příští generace, takže za víc jak rok. Ale youtubeři to jistí, Agraelus to bude určitě hrát s ray-tracingem na jeho PC za 150 xD
Raytracing vypadá celkem pěkně ve srovnávacích videích. Jenže Raytracing sdílí problémy s dalšíma technologiema. Ten hlavní problém je, že během hraní akčních her není čas vnímat nějaký super grafický detaily. A navíc Raytracing je graficky tak neskutečně náročný, že třeba RTX 2060 ho stejně nerozjede.
Takže si to shrňme: RTX OFF: sucho, RTX ON: někdo právě vytřel podlahu. Úžasný.
Presne tak. Je to zacatek chapu ale neni to zacatek za ktery si priplatim 20k za grafiku ktera toho o moc vic neprinasi. Klidne si to zahraju na zapraseny podlaze
Ono ale taky ray tracing má různé podoby.
V Battlefieldu a tady v Control to vypadá zaměřené na odrazy.
V Shadow of the Tomb Raider to je zaměřené na stíny.
V Metru Exodus na realistické celkové nasvícení.
A v Quake 2 je ray tracing plně využito.
Cendler: Hahaha Pobavil díky Já nejsem moc zastáncem těch vyleštěných efektů ala Unreal Engine 4, takže asi zvážím nekoupit RTX grafiku
Johnysh: To ano. Jen tak ten rozdíl je vskutku sotva znatelný. Doufejme, že se to zlepší co nejdříve a ne až za 2 roky.
No zrovna to celkové nasvícení (Global Illumination) je znatelné až až. Hraní s tím a bez toho je jak den a noc. A já kdo má RTX kartu, už Exodus jinak hrát nedokážu, protože bez toho ta hra vypadá… falešně. Uměle.
Johnysh: a má to přeleštěné efekty nebo je to prostě jen živější? Mě by zajímal Odyssey s tím jak vypadá. Já si teď skládám PC a mám tam RTX 2070 8G, tak to tam snad půjde vidět
Vypadá to uvěřitelněji. Normálně. Tak když koukáš z okna. AC Odyssey nemá ray tracing. 2070 mám taky.
Mmmm díky šéfe. Tak jsem na to zvědavý teda. Beru ještě g sync monitor, tak to snad dohromady bude vypadat obstojně.