Dokážete si představit, že by v God of War nebyl hlavním hrdinou Kratos? Jednoho dne k tomu nejspíš dojde z důvodu příběhu (jak naznačil konec posledního dílu), ale mohlo k tomu dojít mnohem dřív. Šéf vývoje Cory Barlog prozradil, že původně ve studiu nechtěli, aby se v loňském díle God of War, takzvaném měkkém restartu série, objevil Kratos. Měli za to, že jde o nepříjemnou a otravnou postavu, jejíž příběh byl už vyčerpán.
Někteří členové týmu byli podle slov Barloga, řekl to britskému Eurogameru na konferenci Gamelab v Barceloně, přesvědčeni, že Kratos není skutečným symbolem God of War, podle nich je to řecká mytologie. Tvůrci tak zvažovali nahradit Krata jinou postavou. Své tvrzení opírali o dosavadní trilogii God of War, kde Kratos vystupoval jako antihrdina.
„Kratos se jim nelíbil a chtěli někoho nového. Zdá se ale, že změnit jejich názor byl dobrý nápad,“ uvedl Barlog a připomněl úspěch loňského God of War, který se na Metacritic chlubí hodnocením 94 procent a 9,1/10 od hráčů. Barlog tedy přesvědčil své kolegy, že se vyplatí opět vsadit na Krata a rozhodli se vytvořit příběh o transformaci hlavního hrdiny. Podnětem k transformaci Krata je jeho syn Atreus. Z počátku ale tato myšlenka nešla moc dohromady a veteráni studia Sony Santa Monica se obávali, že přítomnost malého syna bude mít za následek dlouhé a nudné mise spočívající v přesunu z místa na místo.
Barlog ale argumentoval a snažil se své kolegy přesvědčit, aby jeho nápadu dali šanci. Jako příklad si vzal Ellie z The Last of Us, kterou v akční adventuře od Naughty Dog chránil Joel. A tak se začalo tvořit, ale stále docházelo k nějakým problémům, programátoři a animátoři měli prý problém vymyslet správné role pro obě postavy a nemohli této práci věnovat příliš mnoho časů. Dokonce byl na stole i alternativní projekt God of War, ve kterém Atreus nebyl. Šlo o nouzový plán, který vedení Sony nikdy nevidělo.
Nakonec se Barlog nemýlil a God of War je skvělou hrou. Vyplatilo se opustit řeckou mytologii, přesunou se do té severské, změnit hratelnost, dát kameru přes rameno hlavního hrdiny a zaměřit se na propracovaný boj. To vše zajistilo God of War skvělá hodnocení od novinářů a hráčů a mj. i velmi dobré prodeje – koncem května letošního roku bylo oznámeno přes 10 milionů prodaných kopií.
Já už jen připomenu, že na nápad se synem Krata přišel sám Barlog. Inspiraci si vzal ve svém životě, kdy se mu po narození potomka obrátil život vzhůru nohama a on se musel také změnit. To známe všichni, kteří máme děti, že?
Pokud ale stále patříte k té hrstce lidí, kteří s novým dobrodružstvím poloboha Kratose neměli co do činění, můžete si hru zakoupit na Xzone.cz a GameExpres.sk.
Podívejte se na dokument z vývoje God of War, obsahuje české titulky stejně jako hra samotná.
JJ, měli zrušit Krata, přesunout to do skandinavie, překopat soubojovej i herní systém, ale říkat tomu pořád God of War…. Nakonec z toho mohla bejt stejná opičárna jako Assassin’s Creed
Skoda, ze to tak nedopadlo, prave Kratos a jeho „Boy“ mi vadili ze vseho nejvic
God of war bez Kratose ?? To je jako hrat FIFU bez balona
Zdá se mi to, nebo konečně někdo něco udělal s komentáři, a ty se nenahazují 5 minut.
Už pár dnů běžíme na novém, SSD serveru
Fajne, konečně nějaký postup kupředu. Ještě by to chtělo trochu poštelovat design, komentáře a šéfredaktora a bude to super.
Poštelovat šéfredaktora, tím myslíš co přesně?
Trošku to chování by to chtělo zredukovat, nejsi levnej pěšák ale šéfredaktor, takže ty výlevy na lidi, co potřebují napsat nějakou píčovinu jsou zbytečné. jelikož jsi reagoval až na poslední inovaci, tak předpokládám, že ty první dvě jsou už v řešení.
Pravidla se dodržovat musí a pokud je někdo nedodržuje, bude napomenut, případně je mu komentář smazán. Na ty předchozí veci reagovat nebudu, nezlob se. V pondělí pochopíš.
ZING končí ?
To bychom nepresunuli web na rychlejší a dražší ssd disk, kdyby Zing končil 😏
Já bych si hru užil více bez toho smrada…