O tom, že bude PC verze Control od Remedy nejspíš dost náročná hra na hardware, asi nikdy nemohlo být moc pochyb. Marketing občas dělá dojem, že je tentokrát nejdůležitější grafika, destrukce a maximální, co nejrealističtější odlesk každého myslitelného povrchu, zatímco věci typu příběhu či hratelnosti jsou druhořadé. Kromě toho hru pohání proprietární engine Northlight, jenž už v případě Quantum Break nezřídka vykazoval zbytečnou, možná až nesmyslnou náročnost.
Oficiální HW požadavky, které se objevily na stránce Epic Games Storu, představu ne úplně standardní náročnosti nijak nevyvrací. V některých ohledech jsou nároky klasika, za zmínku ale stojí, že v případě grafických karet Nvidie už nenajdete doporučení karty, která by nesla třímístné číselné označení. Což ani v dnešní době, kdy otevřete konzervu a vypadne z ní Nvidia RTX, není úplně běžná věc. Jinými slovy, alespoň v případě minimálních nároků se obvykle herní vývojáři snaží uvést třeba kartu z řady GTX 7xx. Tentokrát ale ne, oproti tomu nechybí požadavky pro případ, že si chcete užít výdobytky již zmíněné řady RTX, tedy Ray-Tracing.
Nezapomínejme ale na to, že v posledních letech jsou oficiální HW požadavky takřka jakékoliv výraznější hry mírně řečeno těžce orientační nebo dělané od oka. Reálná náročnost může být zkrátka napříč jednotlivými sestavami podstatně odlišná, ať už v dobrém, nebo špatném smyslu. Alespoň že tvůrci nehodlají omezovat frekvenci snímků za sekundu, i když třeba skutečností, že si můžete upravit nastavení kláves a obecně ovládání, by se asi chlubit nemuseli. To je přece naprostá samozřejmost. Nezbývá každopádně než čekat na konec srpna a doufat, že tentokrát v Remedy jejich engine dostatečně zkrotili.
Minimální požadavky:
OS: Windows 7, 64-bit
Procesor: Intel Core i5-7500 / AMD Ryzen 3 1300X nebo lepší
Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 1060 / AMD RX580 nebo lepší
Pro Ray-Tracing: GeForce RTX 2060
RAM: 8 GB
DirectX: DX11
Dodatečné prvky: Podpora widescreenu 21:9; možnosti změny rovržení ovládání; odemčená frekvence snímků za sekundu; podpora G-Sync a Freesync
Doporučené požadavky:
OS: Windows 10, 64-bit
Procesor: Intel Core i5-8600K / AMD Ryzen 7 2700X nebo lepší
Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 1080Ti / AMD Radeon VII nebo lepší
Pro Ray-Tracing: GeForce RTX 2080
DirectX: DX11 / DX12
RAM: 16 GB
Control vychází 27. srpna 2019 na PC, PS4 a Xbox One. Krabicové verze na konzole předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk, PC verze bude k dispozici pouze digitálně přes Epic Games Store.
Nebere ohledy? Vzdyt 1060 je přes 3 roky stará mainstreamová karta!!! Na něčem takovém byste si dřív nezahráli nic!
hra bude náročná + tam musí dávat výkonností rezervu pro správný běh Denuvo.
Takže, když je na PC minimum RX580, jejíž čip je i v PS Pro, nechci vidět jak tohle pojede na obyč ps4
jo… namísto toho aby udělali konzoli za 20 tisíc tak vydaji několik verzí osekanýho hw. Zbytečná zátěž přírody a materiálu.
jenže za 20 tisíc by si nikdo konzoli nekoupil, pač by za stejnou cenu měl postavené pc, což je ten hlavní důvod proč někdo vůbec má konzoli, protože je výrazně levnější než pc.
Konzolová verze bude mnohem lépe optimalizovaná. Celkově z toho hw dokážou vytáhnout víc, když stavěj hru na míru jen jedné specifikaci.
asi kvůli tomu že starší grafiky nepodporují ray tracing Podle toho gameplaye ta hra vypadá dobře akorát příběh to asi odsral dle toho co jsem viděl.
Neumí optimalizovat. Stejný případ Quantum Break. Jsem zvědav na ten ray tracing. To bude příšerné. No jsem zvědav.
tak to bude jak ta sračka quantum cosi