Technologie ray tracing umožňuje vývojářům využít grafický výkon nových karet a vylepšit nasvícení a další efekty v jejich hrách. Postupně tuto technologii využívá více a více her a lze předpokládat, že s nástupem nové generace konzolí PlayStation a Xbox tomu nebude jinak – již máme od Sony a Microsoftu potvrzeno, že jejich nové konzole budou ray tracing podporovat. Samozřejmě je před společností Nvidia a vývojáři ještě hodně práce, musejí si pohlídat optimalizaci, protože v současné době ray tracing dost snižuje výkon, zejména u starších grafických karet.
Kdy se ale ray tracing stane standardem? Morgan McGuire z Nvidie na prezentaci v rámci technologického veletrhu Siggraph 2019 tvrdí, že první AAA hra, jež bude vyžadovat ray tracing, vyjde v roce 2023. Kde přišel na tohle datum? Podíval se do historie a zjistil, že trvá nejméně pět let od zavedení nové technologie, než se stane standardem. Proto je McGuire přesvědčen, že od roku 2024 budou vývojáři naplno využívat ray tracing a vyžadovat ho u svých her.
Co myslíte, bude tomu tak? Jak víme, i konkurenční AMD pracuje na svém řešení ray tracingu, Dle patentu od roku 2017.
I predict that the first AAA game to REQUIRE a ray tracing GPU to run will ship in 2023, and every gaming platform will offer accelerated ray tracing by that year. #SIGGRAPH https://t.co/orlS2Ka51Y pic.twitter.com/lETomAM9b7
— Morgan McGuire (@CasualEffects) July 28, 2019
Tak to jsem zvědav. Hlavně teda na výkon RTX 20xx v těchto hrách.
Hlavní výhoda Ray Tracingu vůbec není lepší grafika, ale čas. Něco, co by dělali designeři her půl roku by zvládli do pár dnů, což máte ušetřeno stupidní množství peněz. To je ovšem za předpokladu úplného ray tracingu, kde se nemusíte starat s kombinací rasterizace a už máte ray tracing plně zaveden v enginu. V dnešní době tohle nehrozí, ale v roce 2024, kdo ví. A jestli se společnost má rozhodnout mezi 60FPS RTX a 200FPS rasteritace, tak si zvolí RTX, protože jim to ušetří právě ty peníze. Když hráči budou nasraní? 60FPS bohatě stačí, cokoliv nad je už bonus pro vás (naše spotřebitele), ne?
Srovnávat zavedení ray tracingu se zavadením grafických karet, či zavedením herních zařízení je přece blbost. Podívejme se třeba 3D Vision od Nvidie. Dneska po něm neštěkne ani pes…
Mnohem větší kravina je to porovnání s 3D ke kterému si potřeboval další kokotiny. Porovnání s Cuda nebo PhysX by bylo víc na místě. Jelikož to budou podporovat konzole tak je běžně použití do budoucna víc než jasný.
je to sračka
Doufám,že nikdy protože je to zbytečná kravina,kde ty dnešní karty nemají šanci to udržet na slušnou snímkovou frekvenci.
Stačila mi zkouška Quake II,kde mi to na RTX 2080 jelo při 35FPS
RTX je jen marketingová sračka nasvícení a podobné efekty zvládne vývojář naprosto sám . Ale to by nesměla NVIDIA předávat a peníze lidem kteří jsou ovlivnitelní a díky tomu se pak odvíjí celé techlonolgické stádium . Bohužel to tak je , stejně jako u HBAO a dalších ptákovin které jsou v podstatě v základu celé hry, jen NVIDIA či AMD si koupí či zaplatí jejich ULTRA nastavení a omezí tak výkon i marketingově pro další generace .
Jo zvládne je sám a taky kolik je toho sraní. Až bude RTX běžně používaný tak to ulehčí prácu protože se scéna sama nasvítí a reálněji než člověk kterej musí sám odhadovat kolik světla má pustit do místnosti.
Očividne nevieš čo RT je, inak by si takúto hovadinu nikdy nenapísal. Skús si nájsť na nete obrázky vyrenderované pomocou RT. Také s rasterizáciou neurobíš bez ohľadu na čas koľko by si musel nad tým stráviť. Práve pomocou RT, kde sa nemusí všetko fake-ovať ako pri rasterizácii, ktorá je obmedzená, dosiahneš výsledky, ktoré nebudeš vedieť odlíšiť od reality. Samozrejme k tomu je ešte dlhá cesta, ale porovnaj si rasterizáciu pred 20 rokmi a teraz. S RT sa dá dosiahnuť oveľa viac. Že marketingová sračka. Stavím sa, že keby s tým prišlo prvé AMD, tak tu viacerí píšete nameisto takýchto blíbolov samé ódy.
Kdyz uz tady porad zminujete nvidii s kazdou prkotinou, tak by me zajimalo, proc nevydate clanek o amd, co pred mesicem vydalo novy graficky karty na 7nm, ktery jsou levnejsi a zaroven svym vykonem prekonalo rtx 2060 a 2070. Navic predstavilo technologii Image Sharpening, ktery je rozhodne lepsi nez ta mazanice od nvidie dlss a funkci anti-lag, ktera ma na starosti lepsi odezvu. Rtx je trochu pouzitelny jenom u grafiky za 30K. Ale kdo na neco takovyho ma, je to minimum hracu.
Tak o tomdle vsem jsem nikde nevidel ani zminku… Taky by me zajimalo neco vic… Mmm kdyz nepomuze Zing, pomuze google. Diky za info. Vic takovychto informatoru… :))
Právě, Zing je hlavně herní web ale o Nvidii je tady článek každou chvíli. Přijde mi to docela neobjektivní. Jako kdyby tady recenzovali třeba jenom hry od Ubisoftu a další společnosti ignorovali ….to by se taky většině nelíbilo.
Já teda neviděl ani na jiném webu že by se psalo o AMD
To potom nevím kam chodíš. :/
Myslím herním webu. Vždy je to všude většinou jen Nvidia
Je fakt, že o AMD tu toho moc nenajdeme, ale Zing je poslední web kde bych hledal novinky o hardware, takže mi to ani nějak moc nevadí.
Ak chce niekto niečo o AMD, tak jedine na DDWorlde.