Oznámení zombie akce Dying Light 2 na loňské E3 bylo pro mnohé jedním z největších a nejlepších překvapení konference Xboxu. Představení přitom proběhlo pomocí gameplay traileru a následně kratší ukázky, která demonstrovala jednu ze zásadních novinek druhého dílu, a to dialogové volby a jak velká mají vaše rozhodnutí vliv na fungování a podobu světa. Od oficiálního oznámení uběhl už více než rok a za celou dobu jsme mohli slyšet tak akorát dojmy z gameplay dema ukázaného za zavřenými dveřmi na letošní E3, vidět několik screenshotů a pár gameplay trailerů, ale přímo ze samotného hraní jen opravdu málo. To naštěstí napravil dnešní oficiální stream, jenž hru předvedl v plné parádě pomocí zmíněného gameplay dema o zhruba 26 minutách.
Samotná ukázka sleduje průběh jedné z hlavních misí. Městu, v němž se aktuálně nacházíme, dochází pitná voda a je na pokraji zhroucení. To je samozřejmě problém, který se musí nějak vyřešit. Jeden z našich blízkých spojenců, Frank, dokázal zařídit setkání s vyjednavači gangu Renegades, které vede Colonel a jenž sídlí v městské čerpací stanici. Plánem setkání je přesvědčit Colonela k tomu, aby do města pustil vodu.
To se ale moc nepovede a během mise dojde hned na šest různých rozhodnutí, která mohou její průběh úplně změnit. A vlastně změnit i to, co se stane se samotným městem. Můžeme zůstat s raněným spojencem a nechat si ujít možnost sledovat dodávku s nepřáteli jedoucí do své základny, řidiči oné dodávky můžeme vyhrožovat, aby nás tam dovezl, nebo ho vykopnout a dojet si tam sami, případně na samotném závěru můžeme zapnout pumpy a vpustit do města vodu, nebo věřit Colonelovi s tím, že tohle není řešení a jenom plán, jak ho zneškodnit, a že on ví, jak celý problém vyřešit.
Hráč se na konci oficiální ukázky rozhodl zapnout pumpy, což mělo hned řadu různých efektů. Místní „policie” mohla snadněji zaútočit na Colonela, protože je od něho nedělila voda, samotná voda se znovu dostala do města, ale zároveň se tím vyčerpala voda jinde, což odhalilo nejen skrytou velkou část města plnou unikátních mechanik a nových úkolů, ale zdá se, že i nemrtvou hrozbu.
Kromě příběhu, postav a rozhodnutí samozřejmě hraje velkou roli i samotná hratelnost. Město hry má být rozděleno do sedmi různých regionů, každý nabízející odlišné nepřátele a herní mechaniky, přičemž hlavní hrdina – Aiden Caldwell – má disponovat dvojnásobkem parkourových pohybů než kolik jich měl protagonista prvního dílu. Nechybí ani hák (který se zdá, že mnohem více dodržuje zákony fyziky než ten z prvního dílu) nebo dokonce padák. Návratu se samozřejmě dočkalo i vyrábění a upravování zbraní (včetně jejich ničení) a ve městě se nachází také tzv. Dark Zone – temné zóny – v nichž nemůžeme kvůli infekci zůstat moc dlouho. Samozřejmě nechybí ani UV baterka na odstrašení světla-nenávidějících nemrtvých a nově také UV světlice, která působí na velkou oblast, ale jenom krátce.
Během samotné gameplay ukázky je vidět i několik dalších věcí a novinek – včetně zmíněných parkourových pohybů nebo extrémně silné zbraně Scorpio. Ale říkat, abyste se na ukázku podívali sami, snad nemusíme.
Na závěr si jenom připomeňme, že hra vychází na jaře 2020 pro PC, PS4 a Xbox One. Hru předobjednáte na Xzone.cz.
Ty animace během souboje a některejch parkurovejch pohybů jsou docela divný, ale pořád je to ve vývoji, takže nemam strach, v jedničce to bylo super . Navíc to sou podle mě věci, který pak při vlastním hraní tolik nevadí. Jinak luxusní gameplay, to rozhodování bude super, jestli ho tam bude dost. Osobně sem rád za to, že ten týpek mluví a za ty kopy z výskoku, to mě vždycky bavilo nejvíc .
Mě se ta grafika líbí jak sviňa.Nevím co chcete víc.
Ale ten parkour mi přijde takový divný.
Vypadá to fantasticky a je to společně s The Last of Us 2 moje nejočekávanější hra (z těch oznámených). Akurát by tam nemuseli být ty rozhodnutí. Jako je to super že máme na výběr, ale já jsem takovej že mám potom divnej pocit že jsem o něco přišel a u téhle hry to platí dvojnásob, vzhledem k tomu že se nemusím dostat do docela velké části mapy. A přijde mi že je tam málo nemrtvých nepřátel oproti předchozímu dílu, ale třeba tomu tak ve výsledku nebude. S tím vším dokážu žít pokud tam bude hodně RPG prvků v podobným stylu jak v prvním dílu, kooperace a bude to vypadat aspoň podobně jak na tom nasctiptovaným gameplay videu.
Už se těšim na ty easter eggy zase, minule to byl level z Maria nebo třeba zombíci útočící na rostliny který něco brání. Co to bude tentokrát? Určitě nebude chybět i česká vlajka:D
Sice mám předobjednávku, ale po shlédnutí právě uvolněných 25 minut, jsem naskočil na pořádnej hype train! 🙂 Neskutečná jízda. Jednička na steroidech a to považuji jedničku za špičkovou hru. Posílili a vylepšili naprosto vše, co se dalo. Graficky kulervoucí a to i jednička je dodnes nádherná (hrál jsem loni). Doufám, že to vyjde opravdu 2020. Příklon více k RPG/volbám mě jednoznačně sedí. Vypadá to skvěle.
Do Polska bych na výlet nejel, do jídla z Polska bych ani nekopl… ale jejich hry si rád zahraju
Jako vtip špatný, jestli to myslíš vážně, tak ještě horší
Naprosto vážně. A na pravdě nic špatného není. Polsko pro mě není turisticky zajímavé, jejich importní jídlo je často skoro až jedovaté a nejsem tak chudý abych ho musel jíst – takže radši podpořím naše lidi. Ale hry dělají dobré.
něco mi říká ,že rok 2020 bude fajn.
Vypadá to sakra dobře 👍
Jako vypadá to dobře, akorát mi přijde že zombies jsou oproti jedničce upozaděny na úkor těch gangů, přeživších, atd.. Celkem škoda.
to jen tak vypadá toho bych se nebál . mě spíš mrzí minimální technickej , pokrok jinak hra bude určo skvělá .
A divíš se po tom masakru z prvního dílu? Kolik jich tak mohlo zbýt.
Počkat to má datum vydání? Jsem četl všude v komentářích Spring 2020.
Každopádně to vypadá fakt hustě. Ten parkour mi přijde jak kdyby vzali staré Assassíny a hodili je do první osoby. Fakt cool. Pěkně to vylepšili.
Jen doufám, že to teda na tom jaře nevyjde. Už tam mám Cyberpunk 2077. A nebo Cyberpunk se posune. To je více pravděpodobnější lol.
Á, se omlouvám, to datum vydání mi ujelo s prvním dílem. Díky. Taky už člověk po večerech blbne…
gameplay super , parkour super , film feel super … ale ta grafika kendel …. pět let a žádná změna .. škoda dying lightu … to rozjede na full i podělaná rx 570 a jestli ne tak je to uměle břžděný samtonými vývojáři …
Proč by to dělali?
a proč ne . pokud je ti jedno co ti kdo servíruje je to jen tvůj nevědomej problém .
Asi jsi mě nepochopil. Já jsem se ptal na důvod, proč by to dělali.
Další co nechápe, že hry s otevřeným, proměnlivým světem plným interiérů a možností změn, desítkami NPC a stovkami zombie nemohou zkrátka vypadat jako Detroit Become Human.. Při vývoji her jsou vývojáři postaveni před zásadní otázku – bude to otevřený svět či graficky nadupaná adaptace filmu? Chceme obrovský počet lidských NPC nebo pár dokonale vypadajících postav s propracovanou fyzikou? Jsou limitováni, ač se to nezdá, stále nedostatečným výkonem počítačů běžných i náročnějších hráčů. Jsem optimista a věřím, že vývoj herního průmyslu má před sebou ještě spoustu milníků, které nás uchvátí ale musíme být trpěliví.
Mám dobrou zprávu pro ty kterým se nelíbí grafika. Vývojáři potvrdili že Dying Light 2 bude cross-gen hra, což znamená že vyjde i na novou generaci konzolí ve vylepšené formě. Je to vlastně jedna z prvních oficiálně oznámených next-gen her. Akurát si počkáme minimálně rok od vydání původní verze. No, čekání pro mě nepřipadá v úvahu, já beru „day-one verzi“
Víš o tom že na PC to bude vypadat pořádně stejně ?
To máš pravdu, ale na pc bude vypadat líp, jak na next genu už při vydání
Vždyť ta grafika vypadá hezky ,mě se tedy líbí..
Tak ty si solidní lopata, stěžovat si na grafiku u hry, která ještě nevyšla a ještě podle yt videa, kde i tak vypadá dobře
Tak to bylo hustý.